Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113704
Első szerző:
Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:
Felsőoktatás? Szakképzés? A felsőoktatási szakképzésben tanulók vizsgálata Észak-Alföld régióban / Máté-Szabó Barbara
Dátum:
2019
Megjegyzések:
Előadásunkban a felsőoktatási szakképzésben tanuló hallgatókat vizsgáljuk. A felsőoktatási szakképzés (FOKSZ) témája hazai és nemzetközi szinten is kutatott. A képzés kialakulását, fejlődését több munka is vizsgálta (Furth, 1973; Teichler, 1998), emellett a hallgatók továbbtanulási motivációit is vizsgálták (Thomas ? Cox ? Gallagher, 2012; Baird ? Rose ? Mcwhirter, 2012; Aittola ? Ursin, 2019). A felsőoktatási szakképzés, korábban felsőfokú szakképzés (2003?2013) és akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés (1998-2003) témájában az elmúlt 20 évben több jelentős kutatás zajlott. Egyrészt a hallgatói oldallal foglalkozó kutatások (Hrubos, 2002; Szemerszki, 2012), amelyek elsősorban a képzésben tanulók társadalmi összetételére, szocio-kulturális hátterére összpontosítottak, másrészt a munkaerő-piaci és hallgatói oldallal egyaránt foglalkozó kutatások (Szemerszki, 2006; Fehérvári ? Kocsis, 2009) is voltak. Munkánk során a hazai és nemzetközi kutatások eredményeire alapozva kérdőíves vizsgálatot végeztünk. A kérdőíves vizsgálat az Észak-Alföld régió 4 intézményében, a Debreceni Egyetem, a Debreceni Református Hittudományi Egyetem, a Neumann János Egyetem és a Nyíregyházi Egyetem különböző karain felsőoktatási szakképzésben nappali és levelező tagozaton tanuló hallgatók körében zajlott. Összesen 826 fő töltötte ki kérdőívünket. Előadásunkban a hallgatók társadalmi hátterének vizsgálata mellett a tanulási motivációjukat, módszereiket és jövőképüket elemezzük, külön vizsgáljuk a képzési területek szerinti különbségeket. Az eredmények segítségével választ kaphatunk arra, hogy a FOSZK hallgatók milyen tanulási motivációkkal rendelkeznek, emellett milyen céljaik vannak az oklevelük átvételét követően.
ISBN:
978-963-429-473-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
felsőoktatási szakképzés
tanulási motiváció
intézmények, munkavállalás
jövőkép
Megjelenés:
Neveléstudomány - Horizontok és dialógusok : Absztraktkötet / szerk. Varga Aranka; Andl Helga; Molnár-Kovács Zsófia. - p. 475. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.