Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM113706
Első szerző:Márkus Edina (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:A sport és a tanulás kapcsolata, a sport fejlesztő szerepe egy-egy térség életében / Márkus Edina ; Szabó Barbara
Dátum:2018
Megjegyzések:A tanulás (a szó legtágabb értelmében) olyan tevékenység, amely képes meghatározni egy térség kilátásait és jövőjét. Akár élére is állíthatjuk a dolgot: tanulás nélkül az adott térségnek nem lesz jövője. Sőt, talán megkockáztatjuk azt is, hogy minden térség jövője azon múlik, mennyi és milyen tanulás folyik benne (Kozma, 2016). Előadásunk alapját jelentő kutatómunkánkban arra vállalkozunk, hogy megvizsgáljuk, milyen szerepe van, lehet a tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A tanulás hogyan járul hozzá egy településrész, település, térség fejlesztéséhez innovatív kezdeményezések által. Elsősorban a kulturális tanulás felől közelítünk. Kulturális tanuláson a Tanuló régiók Magyarországon kutatás fogalommeghatározását vesszük alapul (Juhász és Szabó, 2016). A kulturális tanuláson belül a sport területét vizsgáljuk, a sport és tanulás kapcsolatának, a civil hálózatok, partnerségek, intézményi-civil együttműködések szerepének feltárására törekszünk. A jelenségek mélyebb megértésre terepkutatást végeztünk, eseteket tártunk fel. Kvale (2005) metaforájával élve utazóként fedeztük fel a jelenségeket, megfigyeltünk, beszélgettünk, kérdeztünk, értelmeztünk, és ezek alapján adatokat generáltunk, az általunk hallottakból történetek formálódtak. Helyi kezdeményezéseket társadalmi újításokat kutattunk fel, eseteket vizsgáltunk többek között Hajdúnánáson, Hajdúsámsonban, Hajdúszoboszlón, Debrecenben, Nyíregyházán, az esetleges hasonlóságok és különbségek okait igyekeztünk megismerni. Bemutatni, elemezni, hogy mi van a statisztikákon túl. Az esetek kapcsán a következő kérdésekre próbáltunk választ találni. Milyen területeken vannak kezdeményezések? Milyen kihívásokra születtek ezek? Ki-kik állnak mögötte? Hogyan járulhatnak ezek hozzá a fejlődéshez? Kikhez köthető, kiket szolgál az adott tevékenység? Milyen feltételek szükségesek a tevékenységhez? Hogyan tartható fent hosszabb távon? Az eddigi adataink alapján egyértelműen megállapítható, hogy a ?helyi hősöknek" kezdeményezőknek és az ő általuk bevont szereplőknek mekkora értékük és motiváló erejük van a tanulás elindításában, a közösségek formálásában. Az is szembetűnő, hogy számos, különböző hátterű szervezet, szerveződés, intézmény együttműködése révén alakulnak ki fenntartható kezdeményezések. Az előadás több működő, a hátrányok leküzdését szolgáló esetet is bemutat, összpontosítva ezen esetek közös jellemzőire.
ISBN:978-963-489-051-5
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
tanulás
sport
helyi hősök
fejlesztések
Megjelenés:Kutatási sokszínűség, oktatási gyakorlat és együttműködések: absztraktkötet : XVIII. Országos Neveléstudományi Konferencia / szerk. Fehérvári Anikó, Széll Krisztián, Misley Helga. - p. 197. -
További szerzők:Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1