Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113712
Első szerző:
Márkus Edina (andragógus, művelődési és felnőttképzési menedzser)
Cím:
A kulturális és a közösségi tanulás szerepe egy-egy térség fejlesztésében / Márkus Edina ; Szabó Barbara ; Hegedűs Anita
Dátum:
2017
Megjegyzések:
A tanulás (a szó legtágabb értelmében) olyan tevékenység, amely képes meghatározni egy térség kilátásait és jövőjét. Akár élére is állíthatjuk a dolgot: tanulás nélkül az adott térségnek nem lesz jövője. Sőt, talán megkockáztatjuk azt is, hogy minden térség jövője azon múlik, mennyi és milyen tanulás folyik benne (Kozma, 2016) A jelenlegi munkánkban arra vállalkozunk, hogy megvizsgáljuk, hogy milyen szerepe van, lehet a kulturális és közösségi tanulásnak a hátrányok leküzdésében. A közösség a hátrányos helyzetből milyen utakon, módokon keresheti a kitörést. Elsősorban a kulturális és közösségi tanulás felől közelítünk. A kulturális tanulást szélesen értelmezve, beleértve a zene, a média, a sport területét. A közösségi tanulás terepei (civil hálózatok, partnerségek, intézményi-civil együttműködések stb.). A Központi Statisztikai Hivatal társadalmi-gazdasági háttérre vonatkozó adatait és A tanuló régiók Magyarországon kutatás (LeaRn) adatbázisának adatait másodelemezzük. Az adatbázis alapján megpróbálunk összevetni egyes járásokat az országossal átlaggal. Vizsgáljuk a Makói-, Hajdúnánási- és Debreceni Járásokat, a járásokon belül a települések helyzetének alakulását, interjúk révén ezek lehetséges okait. A helyi kezdeményezéseket, az esetleges hasonlóságok és különbségek okait igyekszünk megismerni. Bemutatni, elemezni, hogy mi van a statisztikákon túl. Milyen területeken vannak kezdeményezések, ki-kik állnak mögötte. Hogyan járulhatnak ezek hozzá a fejlődéshez, a hátrányos helyzet felszámolásához Az eddigi adataink alapján egyértelműen megállapítható, hogy a "helyi hősöknek", kezdeményezőknek és az ő általuk bevont szereplőknek mekkora értékük és motiváló erejük is lehet a tanulás elindításában, közösségek formálásában. Az előadás ezen belül több folyamatában is zajló programot, a hátrányok leküzdését szolgáló esetet is bemutat.
ISBN:
978-615-5657-02-3
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
kulturális tanulás
közösségi tanulás
tanuló régiók
Megjelenés:
Innováció, kutatás, pedagógusok. HuCER 2017 : Absztrakt kötet. - p. 140. -
További szerzők:
Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus)
Hegedűs Anita (1987-) (Ph D. hallgató)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.