Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113713
Első szerző:
Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:
Jelentkezési mutatók és intézményi struktúra a felsőoktatási szakképzésben / Szabó Barbara Éva
Dátum:
2017
Megjegyzések:
Az előadás a felsőoktatásnak egy speciális képzési területében kíván betekintést nyújtani. A felsőoktatási szakképzés (FOKSZ) korábban felsőfokú szakképzés (FSZ-2003-2013) és akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés (AIFSZ 1998-2003) témája hazai és nemzetközi szinten is kutatott. A képzés kialakulását, fejlődését több munka is vizsgálta (Furth, 1973; Teichler, 1998,2003; Brine, 2008; Santiago, 2005; Schneider, 2008) emellett összehasonlító elemzések is foglalkoztak az európai országok sajátosságaival (Kirsch et al., 2003; Dobbins- Knill, 2009; CEDEFOP 2014). Hazánkban az elmúlt közel 20 évben lezajlott kutatásokat két csoportjuk tudjuk osztani. Egyrészt a hallgatói oldallal foglalkozó kutatások (Hrubos, 2002; Karsai, 2011) illetve a munkaerő-piaci és hallgatói oldallal egyaránt foglalkozók (DUF, 2009; Fehérvári- Kocsis 2009; Szemerszki, 2012). A felsőoktatás ezen szegmensének vizsgálata, azért is szükséges, hiszen ebben a képzési típusban jutnak be arányaik tekintetében a hátrányos hallgatók, amely egy kitörési pontot jelenthet számukra (Hegedűs 2016). Munkánk során az Oktatási Hivatal 2016. évi szeptemberi felvételi eljárásához kapcsolódó jelentkezési és intézményi adatait használtuk. Az intézményi struktúra területi megoszlásainak kirajzolódása érdekében térképeinkhez a Felvi.hu statisztikáin keresztül az intézményekben tanuló hallgatók létszámadatait is vizsgáltuk. Az adatok elemzéséhez SPSS programot használtunk és kapott eredményeket MapInfo program segítségével térképen ábrázoltuk. Elemzésünkben egyrészt a felsőoktatási szakképzésekre 2016-ban nappali és levelező tagozaton első helyes jelentkezők és felvettek adatait tekintjük át több szempont alapján, másrészt megnézzük, hogy a hallgatók mely intézményeket preferálják jobban, hol és hányan tanulnak a képzésekben. Feltérképezzük a hallgatók szociokulturális környezetét, háttérváltozóit, mutatóit. Az adatbázisban 111219 fő szerepelt, melyből 6814 fő, aki felsőoktatási szakképzésre jelentkezett első helyen. Számukra 27 intézmény, 8 képzési területen hirdetett 4 féle munkarendben, állami és költségtérítéses finanszírozási formában felsőoktatási szakképzéseket. A képzésre jelentkezők száma a jelentkezési mutatók szerint jelenleg kis léptékekben, de ismét növekedésnek indult, sőt látható, hogy az átalakult képzési formában egyre nagyobb arányban jelentkeznek az érettségit követően a hallgatók, illetve egyre népszerűbbek a levelező képzések is. A bemutatandó eredmények választ adhatnak azokra a kérdésekre, hogy kik is a képzés hallgatói, mely szakok, képzési területek, intézmények a legpreferáltabbak.
ISBN:
978-963-508-863-8
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
felsőoktatási szakképzés
felvételi
jelentkezési mutatók
Megjelenés:
XVII. Országos Neveléstudományi Konferencia : Program és absztrakt kötet / szerk. Kerülő Judit, Jenei Teréz, Gyarmati Imre. - p. 244. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.