Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM113723
Első szerző:Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:Bölcsész-és társadalomtudományi hallgatók a felsőoktatási szakképzésben / Szabó Barbara Éva
Dátum:2016
Megjegyzések:A poszter bemutató a szakképzésnek egy bizonyos szeletéről szól. Ez a terület a felsőoktatáson belül működik és nem is olyan régen komoly változásokon ment keresztül. A felsőoktatási szakképzés (FOKSZ) korábban felsőfokú szakképzés (FSZ- 2003-2013) és akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés (AIFSZ 1998-2003) témájában az elmúlt 15 évben több jelentős kutatás ment végbe, amelyek egyrészt a hallgatói oldallal foglalkozó kutatások (Hrubos, 2002; DUF, 2008; Karsai, 2011), illetve a munkaerő-piaci és hallgatói oldallal egyaránt foglalkozó kutatások (Györgyi, 2008; Fehérvári, 2009; Gurbán, 2009; BKF, 2012; SZOLF, 2011; Szemerszki, 2012) voltak. Kutatásunkban az Oktatási Hivatal 2013 és 2014. évi felvételi eljárásához kapcsolódó statisztikáját használtuk, de emellett a 2001-2015 közötti jelentkezési adatokat is figyelembevettük a képzési struktúra statisztikáival együtt, hogy jobban átláthatóvá tegyük a változásokat. Elemzésünkben a felsőoktatási szakképzésekre első helyes jelentkezők és felvettek adatait tekintjük át a bölcsész (pedagógus) illetve a társadalomtudományi képzési területek tekintetében. Feltérképezzük a hallgatók szociokulturális környezetét, háttérváltozóit, mutatóit. A képzésre jelentkezők száma a jelentkezési mutatók szerint egészen 2011-ig folyamatosan növekedett. Majd 2013-ban a képzés átalakítását követően, a képzési területek, szakok és támogatott férőhelyek csökkentésével egy közel 50%-os visszaesés volt tapasztalható. A 2012 utáni csökkenéshez képest a 2014. évben egy kisebb előremozdulás figyelhető meg. 3000 fővel nőtt a jelentkezők arány, emellett pedig a nemi arányokat tekintve, a férfiak aránya is emelkedést mutat. Az új képzési rendszerben kiemelt területeket nézve, a jelentkezési és felvételi mutatók is követik az elvárásokat. A gazdaságtudományi képzések dominánsak, több mint 50% feletti a jelentkezési mutatójuk, de emellett a társadalomtudományok, agrár- és informatika is a legnépszerűbb képzési területek között van. A bemutatandó eredmények választ adhatnak azokra a kérdésekre, hogy milyen környezetből is érkeznek a hallgatók, mely szakok a legpreferáltabbak a két képzési területen, milyen továbbmeneteli lehetőségeik vannak a hallgatóknak.
ISBN:978-615-5657-00-9
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
felsőoktatási szakképzés
bölcsész-és társadalomtudományi hallgatók
jelentkezési mutatók
statisztikák
Megjelenés:A tanulás új útjai HuCER 2016 Absztrakt kötet. - p. 158-158. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1