Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM114234
Első szerző:
Kóródi Márta (közgazdász, közgazdász-tanár)
Cím:
Analysis of the characteristics of types of tourists based on their experience behavior / Márta Kóródi, Orsolya Savella, Róbertné Bakos
Dátum:
2023
Megjegyzések:
Proper identification of tourist segments in the tourism services market is one of the decisive factors in the success of experience management. Tourism products offer certain groups of tourists a combination of services that cover their needs during their entire stay and provide them with an experience. In order for the product development process to be successful, it is not only necessary to know these needs, but also to form homogeneous demand groups well, so that the elements corresponding to the specific segments can be compiled into a package. In addition to their consumer behaviour, this also requires an assessment of their experience attitude. The experience attitude that plays a role in the travel decision is based on the experience concepts, which are shaped by the experience promises of service providers. Concepts of experience have a significant influence on travel motivations, and on tourist's travel behaviour too. The study analysing the methods of experience management makes an attempt to assess the experience attitude by analyzing more than six hundred elements. In addition, it is looking for relationships between travel experiences and behaviour, as well as experience expectations. As a result of the study, the characteristics of the tourist type by their experience behavior are well illustrated, which can be useful for product development.
ISBN:
978-973-53-3038-5
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
tourism experience management
travel decision
segmentation
Megjelenés:
Challenges in the Carpathian basin : conference volume : 16th Annual International Conference on Economics and Business / editors Fejér-Király Gergely et al. - p. 266-276. -
További szerzők:
Savella Orsolya (1980-) (testnevelő tanár)
Bakos Róbertné (1962-) (közgazdász)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.