Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM115430
Első szerző:Földi Kata (közgazdász)
Cím:Fight for customers correlations of trade organizations and sales promotion on the Hungarian FMCG market / Kata Földi, Éva Pólya, Ibolya Rózsa Pénzes
Dátum:2023
Megjegyzések:Tract of time after the millennial brought well definable changes in retailers' trade organizations and marketing activity in the Hungarian three-pole FMCG market. Operation conditions of enterprises became more complicated which is also reflected in the variability of the number and intensity of relevant influencing factors as well as in the difficulties of forecasting them. Out of these the change of consumer/purchase behaviour, the growth of competition intensity, the swell of procurement marketing, changes in channel position, the innovation of informatics and info communication tools, the dominant change of economic environment, the stiffening legislation and the unexpected influence of ecological environment can be highlighted. An important starting point for exploring the impact of the changes focusing on market competition is that the number and activity of chain stores operating in Hungary has stabilized, which has shifted the direction of research to explore the relationship between trade organization and marketing, improving competitive advantages and management efficiency.
ISBN:978 973 53 3038 5
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok tanulmány, értekezés
könyvrészlet
működési feltételek
kereskedelemszervezés
eladásösztönzés
fogyasztói vélemény
Megjelenés:Challenges in the Carpathian basin : 16th Annual International Conference on Economics and Business : conference volume / ed. Nagy Benedek. - p. 287-294. -
További szerzők:Pólya Éva Pénzes Ibolya
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1