Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM115432
Első szerző:
Földi Kata (közgazdász)
Cím:
Qualitative research on food shopping behavior from the point of view of today's retailers / Kata Földi
Dátum:
2023
Megjegyzések:
The spectacular growth effect of the Covid-19 epidemic is widely known. The epidemic caused a significant increase in e-commerce. My research goal is to explore the opinions of food retail store managers regarding changes in customer behavior (shopping habits and store choice) during the Covid-19 period; what factors of the advantages of shopping in FMCG market webshops can be offset by buying food in traditional stores. Among the qualitative research methods, I chose the expert interview because it is suitable for a deeper exploration of a specific problem area, in this case the topics of food purchasing habits and store selection. According to Steinar (2005, p. 63), the qualitative interview is a research method that allows a privileged glimpse into our fundamental experiences of the world. The expert interviews made it possible to thoroughly question expert and competitor respondents, and were suitable for a deeper exploration of shopping habits, store selection, and the problem area of satisfied and regular customers. According to Rubin-Rubin (1995, p. 43), the qualitative interview design is flexible, iterative and continuous, rather than pre-repared and set in stone. Therefore, I adapted the order of the questions within and between topics to the answers of the in-depth interview subjects. Steinar's (2005) five main approaches to interview analysis are discussed, from which I used meaning condensation, which was used to convert the interviewees' main points into short forms. The categorization structures the extensive and complex interviews and provides an overview. Using this method, I structured the long texts into figures using the software of the word cloud method. Steinar (2005, p. 201) mentions Miles- Huberman's (1994) 13 tactics in the context of ad hoc meaning-making, of which he approaches counting as a well-known way of seeing "what's there". Therefore, I also used this method during my interview analyses.
ISBN:
978 973 53 3038 5
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Közgazdaságtudományok
tanulmány, értekezés
könyvrészlet
élelmiszer vásárlási szokások
koronavírus 1. hullám
élelmiszer kiskereskedelmi üzletvezetők
minőségi kutatás
Magyarország
Megjelenés:
Challenges in the Carpathian basin : 16th Annual International Conference on Economics and Business : conference volume / ed. Nagy Benedek. - p. 295-305. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.