Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM116631
Első szerző:
Berencsi Alexa
Cím:
A hagyományostól eltérő táplálkozási módok vizsgálata szisztematikus szakirodalmi elemzéssel / Berencsi Alexa, Kiss Virág Ágnes, Fehér András
Dátum:
2023
Megjegyzések:
Kérdésfelvetés vagy cél: Napjaink legmeghatározóbb megatrendjei közé sorolható, az egészségtudatosság, valamint az előbbit egyre hangsúlyosabban kiegészítő fenntarthatóság. Ide sorolhatók a marketingkommunikáció során is legnagyobb hangsúlyt kapó elemek, mint az újrahasznosítható vagy a már eleve újrahasznosított csomagolás, a rövidebb ellátási láncok, a fenntartható növénytermesztés illetve azok az új táplálkozási alternatívák, melyek valamelyest eltérnek a megszokottól és ezáltal hozzájárulnak az ökológiai lábnyom csökkentéséhez. Az elmúlt években számos újszerű táplálkozási lehetőség vagy ajánlás látott napvilágot, azonban ahhoz, hogy ezek valódi piaci sikert arassanak elengedhetetlen a magasfokú fogyasztói elfogadás. Módszer: Célunk szisztematikus irodalomelemzéssel feltérképezni, milyen modern marketingkutatási eszközöket alkalmaznak jelenleg a kutatók a fogyasztói attitűdök feltárására, a hagyományostól eltérő táplálkozási elemeket ? mint például a növényi alapú tejhelyettesítő italok vagy a rovarfehérjék fogyasztását ? illetően. Az elemzés relevánsnak ítélt hazai, illetve külföldi Q1-es és Q2-es folyóirat cikkeket foglal magában. Eredmények: A begyűjtött adatok feldolgozásával képet alkothatunk az új irányvonalak várható sikerességét befolyásoló kulcstényezőkről, melyekkel előre mozdíthatóvá válik a hazai piaci bevezetés a hatékony kommunikációs stratégia felépítése révén. Az eredmények jó alapot szolgáltatnak a későbbiekben elvégzendő műszeres vizsgálatok operatív megvalósítási tervének meghatározásához. Következtetés: A fenntarthatóság és az egészségtudatos táplálkozás vizsgált aspektusával számos tudományterület szakértői foglalkoznak. A téma újszerűségét és feltételezett társadalmi hatását véve alapul, mind az eredményes termékfejlesztés, mind a piaci sikeresség tekintetében elengedhetetlen az interdiszciplinaritás, mely az élelmiszertudományokat kiegészíti a marketing szemléletmóddal.
ISBN:
978-615-5606-15-1
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
Magyar Táplálkozástudományi Társaság XLVI. vándorgyűlésének programja / Biró Lajos, Gelencsér Éva, Lugasi Andrea, Rurik Imre. - p.14. -
További szerzők:
Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató)
Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.