Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM118674
Első szerző:Földi Kata (közgazdász)
Cím:Fight for Customers - Correlations of Trade Organizations and Sales Promotionon the Hungarian FMCG Market / Földi Kata, Pólya Éva, Pénzes Ibolya Rózsa
Dátum:2023
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Harc a vevőkért - kereskedelemszervezés és vásárlásösztönzés összefüggései a magyar FMCG piacon
Tract of time after the millennial brought well definable changes in retailers` trade organizations and marketing activity in the Hungarian three-pole FMCG market. Operation conditions of enterprises became more complicated which is also reflected in the variability of the number and intensity of relevant influencing factors as well as in the difficulties of forecasting them. Out of these the change of consumer/purchase behaviour, the growth of competition intensity, the swell of procurement marketing, changes in channel position, the innovation of informatics and info communication tools, the dominant change of economic environment, the stiffening legislation and the unexpected influence of ecological environment can be highlighted. An important starting point for exploring the impact of the changes focusing on market competition is that the number and activity of chain stores operating in Hungary has stabilized, which has shifted the direction of research to explore the relationship between trade organization and marketing, improving competitive advantages and management efficiency.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
működési feltételek
kereskedelem szervezés
vásárlásösztönzés
fogyasztói vélemény
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 10 : 2 (2023), p. 31-38. -
További szerzők:Pólya Éva Pénzes Ibolya
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1