Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM118704
Első szerző:Szecskó János (szociálpedagógus)
Cím:Iskolai szociális segítő tevékenység bevezetésének tapasztalatai Magyarországon / Szecskó János
Dátum:2024
Megjegyzések:Az elmúlt évtizedekben a világban megfigyelhető egy folyamatos és intenzív változás gazdasági, társadalmi és politikai téren is, továbbá változott a családok életvitele, nevelésben betöltött szerepe, amely új kihívások elé állította az óvodákat és az iskolákat is. A megnövekedett terheket nem lehet teljes egészében a pedagógusokra és a szülőkre hárítani, szükség volt arra, hogy az oktatási intézményen belül kapjanak szakszerű segítséget a jelentkező problémákra. Az iskolai szociális munka az elmúlt húsz évben egyre növekvő figyelmet kap magyar és nemzetközi viszonylatban is, egyre inkább mutatkozik igény egy szociális szakember jelenlétére a nevelési-oktatási intézményekben. A szolgáltatás kötelező bevezetése óta több empirikus és elméleti tanulmány született a témában, amely az eddigi gyakorlati tapasztalatokról és a szakemberek meglátásáról számol be. A kutatási kérdésünkben az iskolai szociális munka működésének tapasztalataira kerestük a választ, melyet három szempont alapján elemeztünk, azaz a szociális segítő beilleszkedése és fogadtatása az intézményben, a segítő iskolába eltöltött óráinak száma és a szakmai együttműködések kialakításnak jellemzői. A vizsgálathoz a szisztematikus szakirodalmi elemzés módszerét választottuk, amelyben a ProQuest és a Magyar folyóiratok tartalomjegyzékeinek kereshető adatbázisait használtuk, majd a többlépcsős szűrés következtében nyolc tanulmányt vizsgáltunk. Az elemzés rávilágít, hogy nagy jelentősége van a szakemberek oktatási intézményekbe való beilleszkedésére a segítők személyisége, a világos kompetenciahatárok, az intézményben eltöltött órák száma és az interprofesszionális együttműködések színvonala is. Jelen kutatás egy átfogó, a magyar és nemzetközi iskolai szociális munka jelenlegi működését empirikusan vizsgáló kutatás elméleti alapjai megalapozottságához kíván hozzájárulni.
ISBN:978-80-89691-80-7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:XII.Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia - Tartalmi összefoglalók / szerk. Karlovitz János Tibor. - p. 41. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1