Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM118704
Első szerző:
Szecskó János (szociálpedagógus)
Cím:
Iskolai szociális segítő tevékenység bevezetésének tapasztalatai Magyarországon / Szecskó János
Dátum:
2024
Megjegyzések:
Az elmúlt évtizedekben a világban megfigyelhető egy folyamatos és intenzív változás gazdasági, társadalmi és politikai téren is, továbbá változott a családok életvitele, nevelésben betöltött szerepe, amely új kihívások elé állította az óvodákat és az iskolákat is. A megnövekedett terheket nem lehet teljes egészében a pedagógusokra és a szülőkre hárítani, szükség volt arra, hogy az oktatási intézményen belül kapjanak szakszerű segítséget a jelentkező problémákra. Az iskolai szociális munka az elmúlt húsz évben egyre növekvő figyelmet kap magyar és nemzetközi viszonylatban is, egyre inkább mutatkozik igény egy szociális szakember jelenlétére a nevelési-oktatási intézményekben. A szolgáltatás kötelező bevezetése óta több empirikus és elméleti tanulmány született a témában, amely az eddigi gyakorlati tapasztalatokról és a szakemberek meglátásáról számol be. A kutatási kérdésünkben az iskolai szociális munka működésének tapasztalataira kerestük a választ, melyet három szempont alapján elemeztünk, azaz a szociális segítő beilleszkedése és fogadtatása az intézményben, a segítő iskolába eltöltött óráinak száma és a szakmai együttműködések kialakításnak jellemzői. A vizsgálathoz a szisztematikus szakirodalmi elemzés módszerét választottuk, amelyben a ProQuest és a Magyar folyóiratok tartalomjegyzékeinek kereshető adatbázisait használtuk, majd a többlépcsős szűrés következtében nyolc tanulmányt vizsgáltunk. Az elemzés rávilágít, hogy nagy jelentősége van a szakemberek oktatási intézményekbe való beilleszkedésére a segítők személyisége, a világos kompetenciahatárok, az intézményben eltöltött órák száma és az interprofesszionális együttműködések színvonala is. Jelen kutatás egy átfogó, a magyar és nemzetközi iskolai szociális munka jelenlegi működését empirikusan vizsgáló kutatás elméleti alapjai megalapozottságához kíván hozzájárulni.
ISBN:
978-80-89691-80-7
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
előadáskivonat
könyvrészlet
Megjelenés:
XII.Neveléstudományi és Szakmódszertani Konferencia - Tartalmi összefoglalók / szerk. Karlovitz János Tibor. - p. 41. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.