Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM120070
Első szerző:Grecsó Zoltán
Cím:Application of Mental Practices of the Franklin Method in Dance Education / Grecsó, Zoltán; Szászi, Beáta
Dátum:2022
Megjelenés:Utánközlés / nyelvi változat
ISSN:2732-1002 2732-1703
Megjegyzések:Cognitive psychology, motion sciences and sport psychology are widely accepting the approach that technologies based on the intended use of mental representations significantly contribute to the development of sensory and motor functions. The method of Franklin also confirms that internal imaging and coordination capabilities correlate. In the anatomy of dance and the development of dance skills, the visualization forms a bridge. Based on Jacobson's neuromuscular theory and Annett's ALI model, the image created in the brain impacts the activity of the muscles without performing the movement. Visualization helps to create future movements. The dancer learns his/her motion more deeply from multiple aspects. Throughout imagination, we use several modalities to create the internal image. Due to this process, it will be more effective to implement the movement sequence. This methodology review contains a detailed theoretical and practical presentation of Franklin's technique. The use of creative childrens' dance may be advantageous for preparing visualization techniques. The authors suggest the dance pedagogical application of these tools at all ages.
Grecsó Zoltán: A Franklin módszer mentális gyakorlatainak alkalmazása a táncoktatásban
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Pszichológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
visualization
imagination
Franklin method
dance education
Megjelenés:Tánc és Nevelés. - 3 : 1 (2022), p. 93-101. -
További szerzők:Szászi Beáta (PhD hallgató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
   Lásd még:
Egyéb kapcsolat (1)
Borító:
Rekordok letöltése1