Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM120212
Első szerző:Osztián Pálma Rozália (informatikus)
Cím:Hatékony algoritmus-vizualizációk lányoknak / Osztián Pálma Rozália
Dátum:2020
Megjegyzések:Napjainkban igen népszerűvé vált a nők jelenléte számos tudományterületen. Gyakran olvashatunk híres női orvosokról, matematikusokról, botanikusokról és még sok másról. Elmondhatjuk azt is, hogy az informatika tudományterületén is találkozhatunk női személyiségekkel, mégis amikor programozás- és algoritmus-oktatásról beszélünk, gyakran tapasztalhatjuk, hogy a női programozók száma jelentősen kevesebb, mint a férfiaké. Gyakran foglalkoztatott az a kérdés, vajon miért nem választja sok nő az informatikát? A technológia és a világ előrehaladásával az online oktatási környezetek egyre népszerűbbek az algoritmus-oktatásban. Azt tapasztalhatjuk, hogy ezek az online környezetek nagyon gyakran tartalmaznak látványos vizualizációkat melyek jelentősen elősegítik az algoritmusban való elmélyülést és annak megértését. Vajon, ha algoritmus-vizualizációról beszélünk, hogyan kellene ezeket alkalmaznunk, hogy úgy a lányok, mint a fiúk számára egyaránt hasznosnak bizonyuljanak? Sokszor azt gondolnánk, hogy nemtől függetlenül ugyanazon technika alkalmazása nyújt a legnagyobb előnyt. Bár számos kutató fogalmazta meg azt, hogy a módszerek hatékonysága nem mutat jelentős eltérést nők és férfiak esetén, valóban meghatározható egy optimális, leghatékonyabb módszer nemtől függetlenül? Az évek során számos kutatás kapcsán vizsgáltuk a tanulók algoritmikus gondolkodásának fejlődését. A kutatások során mindig törekedtünk arra, hogy megvizsgáljuk a tanulói teljesítményt az előzetes programozási tapasztalatok, a szakterület, a korosztály és természetesen a nemek függvényében is. A nemek szerinti elemzés során számos kulcsfontosságú következtetés fogalmazódott meg bennünk. Fény derült többek között arra, hogy a vizualizáció, az interaktivitás jelentősen hozzájárulhat a lányok algoritmikus gondolkodásának fejlesztéséhez. Azt is megtudtuk, hogy a művészi elemekkel történő bemutatás, a vizualizáció egyedisége sokkal jobban kedvez a nőknek, mint a férfiaknak. Jelen dolgozattal szeretnénk bemutatni az eddigi évek kutatásainak összefoglalóját, reflektálva arra, hogy mely módszerek jelentették a legnagyobb előnyt a női résztvevők számára. Eredményeinkkel olyan technikákat szeretnénk javasolni, melyek alkalmazása lehetőséget biztosítana arra, hogy több nőt vonjunk be az informatikaoktatásba, elősegítve ezáltal a nők algoritmikus gondolkodásának fejlődését.
Tárgyszavak:Műszaki tudományok Informatikai tudományok nem besorolt
egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1