CCL

Összesen 9 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM078390
Első szerző:Csatáriné Dogi Ilona (gazdasági agrármérnök)
Cím:Az etnocentrikus érzelmek dimenziói Magyarországon / Csatáriné Dogi Ilona
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Az etnocentrizmus fogalmával az 1900-as évek elején találkozhatunk először a szakirodalomban. Azóta számos nemzetközi és hazai kutatás irányult a definiálására, valamint a hazai és külföldi termékek megítélésében betöltött szerepének vizsgálatára. Hiszen a vásárlói döntést nemcsak a különböző marketing hatások (termék, ár, elosztás, promóció) befolyásolják, hanem a vevő kulturális, társadalmi, személyes és pszichológiai jellemzői is. Így az etnocentrizmus ? mint szocio-pszichológiai fogalom ? vizsgálata egyre nagyobb jelentőséggel bír a marketingkutatás területén. Jelen tanulmány középpontjában az etnocentrikus érzelmek dimenzióinak feltárása áll. Célom, hogy alátámasszam azt a feltételezést, miszerint ezek a dimenziók jelentős mértékben befolyásolják a fogyasztói társadalom gondolkodását. Primer kutatásom eredményeként az említett dimenziókat mutatom be, valamint fogyasztói szegmenseket határolok el. Kutatásom alapján megállapítható, hogy az etnocentrikus érzelmek (mint például a patriotizmus, a nemzeti felsőbbrendűség, a nemzettudat, a nemzeti megkülönböztetés) a fogyasztói gondolkodás meghatározó tényezői és bizonyítják azt a tényt, hogy az etnocentrikus érzelmek tudatosítása a hazai termékek védelmére irányuló marketingstratégiák alapja lehet. The concept ot ethnocentrism appeared first in the literature in the early 1900s. Since then, several international and national studies have focused on defining this concept and have aimed at the investigation of its role in terms of national and international product opinion. The consumer's decision is influenced not only by the different marketing effects (product, price, place, promotion), but also by the cultural, social, personal and psychological characteristics of the costumers. The examination of ethnocentrism ? as a socio-psychological concept ? is increasingly important in marketing research. This paper focuses on exploring the dimensions of ethnocentric emotions. My aim is to support the assumption that these dimensions have a significant influence on the thinking of the consumer society. As a result of my primary research, I introduce these dimensions and terminate consumer segments. Based on my research it can be stated that the ethnocentric emotions (such as patriotism, national superiority, national consciousness, national discrimination) are determinants of consumer thinking and demonstrate the fact that awareness of ethnocentric emotions can be the basis for marketing strategies to protect national products.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 3 (2018), p. 136-147. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM073484
Első szerző:Csipkés Margit (gazdasági agrármérnök)
Cím:Energiamenedzsment térhódítása Magyarországon = The importance of energy management in Hungary / Csipkés M., Pusztai L., Nagy L.
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:One of the important elements of our everyday life is energy, but the amount of it is constantly decreasing, so it is advisable to include renewable energies in our energy management in addition to traditional energy sources. In the field of energy management, the use of renewable energies deserves attention because their share is increasing, although their percent is small. At present, Hungary and the European Union's energy policy contain guidelines that aim to increase the utilization of renewable energy sources. These directives contribute to achieving environmental and climate protection goals, job creation, territorial and urban development, and the reduction of dependence on energy imports. In my article, I would like to present various calculations in the field of energy management as a result of the previously described information and I would like to explore the energy management contexts that have come to the fore when examining residential energy consumption.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 1 (2018), p. 72-79. -
További szerzők:Pusztai László Péter (1991-) (logisztikai menedzser) Nagy L.
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM078387
Első szerző:Czeglédi László (logisztikai menedzser)
Cím:A megújuló energia használata a magyarországi lakossági fűtésben / Czeglédi László, Csipkés Margit
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Kutatásom célja a fő magyarországi fűtési energiahordozók összehasonlítása. Ezek a tűzifa és tömörítvényei, mint a brikett, a földgáz és a villamos energia. Arra voltam kíváncsi, hogy egy átlagos fogyasztónak a piaci viszonyok változásaival melyik erőforrás éri meg legjobban, kizárólag az ár és a fűtőérték arányában. Mivel a piaci tényezők gyorsan változnak, a földgáz újra versenyképessé válhat a tűzifa mellett. A villamos energia és a földgáz fogyasztói ára kormányzati intézkedések hatására csökkent, ez a tűzifáról nem mondható el, ami épp ellenkezőleg folyamatosan nőttek az árai, pedig sok helyen ez az egyetlen erőforrás a fűtésre. Sok helyen így egyéb anyagok elégetésével igyekeznek pótolni a hiányt, ezt pedig a vidék levegőminősége is megsínyli. Viszonyszámokkal ábrázolom az elmúlt évek változásait, majd pedig a fűtőérték alapján összehasonlítom az említett erőforrások gazdaságosságát 2017-ben és öt évvel ezelőtt. The purpose of my research is to compare the main energy sources in Hungary. These are the firewood and its compacts such as briquette, the natural gas and the electricity. I was wondered which energy became the most economical for an average Hungarian consumer with the recent changings of the market, only considering the proportion of the price and the heating value. The natural gas can be more competitive again thanks to this rapid market changes. The consumer price of the electricity and the natural gas decreased because of some governmental decisions, but this can't be said to the firewood, which prices are in constant increasing, however, in some parts of the country this is the only available resource for heating. In these places, people will burn some other stuff to complement the lack of the main resources, and this will worsen the quality of the rural air. I represent the changes of the recent years with some ratios, then make a hierarchy about the mentioned resources in 2017 and five years earlier only from heating value.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 3 (2018), p. 68-75. -
További szerzők:Csipkés Margit (1983-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM085450
Első szerző:Czine Péter (közgazdász)
Cím:A diszkrét választási kísérlet elméleti áttekintése / Czine Péter
Dátum:2020
ISSN:2498-700X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 5 : 1 (2020), p. 62-73. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM088081
Első szerző:Nagy Orsolya Bernadett (gazdasági agrármérnök)
Cím:A sertéshússal és a sertésből készült termékekkel kapcsolatos preferenciák vizsgálata egyetemista hallgatók körében / Nagy Orsolya Bernadett
Dátum:2020
ISSN:2498-700X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 5 : 1 (2020), p. 131-141. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM077101
Első szerző:Nagy Orsolya Bernadett (gazdasági agrármérnök)
Cím:A magyarországi személyszállítás helyzetének és szerkezetének elemzése / O. B. Nagy
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 4 (2018), p. 195-208. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM074724
Első szerző:Nagy Orsolya Bernadett (gazdasági agrármérnök)
Cím:A közösségi közlekedés résztvevőinek preferenciái / O. B. Nagy, M. Csipkés, P. Balogh
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 3 (2018), p. 158-170. -
További szerzők:Csipkés Margit (1983-) (gazdasági agrármérnök) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM097308
Első szerző:Nagy Richárd (agrárközgazdász)
Cím:Egyetemi hallgatók motivációs és személyes kompetenciáinak statisztikai vizsgálata főkomponens és klaszteranalízissel / Nagy Richárd, Balogh Péter
Dátum:2017
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:A kutatás célja a gazdasági és vidékfejlesztési agrármérnök alapszakos illetve gazdasági agrármérnök mesterszakos hallgatók tanulási motivációjának és személyes kompetenciáinak statisztikai vizsgálata, amely legfőbbképpen a kései ?Y"-generáció jellemzőit, kihívásait összegzi és mutatja be. A sikeres diplomás munkavállaló feltétele nem kizárólag a felsőoktatásban megszerezhető tudás minőségi elsajátítása, hanem a jó személyiségjellemzők illetve a külső feltételek megléte. A primer adatgyűjtés egy kérdőíves megkérdezésen alapul, amelyet 121 fő töltött ki. A kérdőívben a válaszadóknak értékelniük kellett a tanulási motivációjukra ható tényezőket illetve a személyes kompetenciákra vonatkozó állításokat. Az elemzés főkomponens analízissel és klaszterek alkotásával valósult meg. A klaszterek alkotása K-means klaszterezési eljárással került végrehajtásra. A személyes kompetenciákat vizsgálva 5 különböző főkomponens került elkülönítésre a Belbin-féle csoportszerepek alapján: megvalósító, elnök, forrásfeltáró, palánta és serkentő. Az öt főkomponensből négy klaszter került kialakításra. A tanulási motivációra ható tényezők vizsgálata során 4 főkomponens került elkülönítésre: megfelelési és teljesítési kényszer, kapcsolatépítés és szórakozás, képzés hasznosítása a jövőben illetve az anyagi függetlenség elérése. Klaszterek képzése nem volt megvalósítható, mert az eljárás szignifikancia értéke minden csoportképző ismérv esetén p>0,05.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 2 : 4 (2017), p. 365-374. -
További szerzők:Balogh Péter (1970-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM078421
Első szerző:Szabados György (gazdasági agrármérnök)
Cím:Sportcivilek : támogatások és összefüggések / Gy. N. Szabados, B. É. Bácsné, V. Fenyves, Z. Bács, K. Dajnoki, S. Kovács
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Amennyiben ma civil szervezetekről, különösen sportcivil szervezetekről beszélünk, úgy érdemes amellett a jelenség mellett megállni, hogy vajon ez a szervezeti típus mennyire alkalmas és képes támogatások fogadására. A KSH vonatkozó statisztikai adatai a nonprofit szervezetek szféráján belül mutatnak rá arra a jelenségre, hogy a klasszikus civil szervezetek bevételeinek többsége évek óta magán vagy állami jellegű támogatásokból származik. Noha egy igencsak kiszámítható állami támogatási rendszer jellemzi manapság a szféra működését, melyben egyrészt igen egyenlőtlen az egyes támogatási formák eloszlása, másrészt viszont igen jelentős forrásbevonást tesz lehetővé. Az, hogy a támogatási formáknak és a támogatási bevételnek milyen összefüggése van a szervezet működésének további változóival, így például a nyújtott támogatásokkal, foglalkoztatottsági viszonyokkal, ráfordításokkal különösen jelentőséget kaphat mind a szervezetek működésének menedzselése, mind pedig a civil szféra terén történő stratégiai beavatkozások terén.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 5 (2018), p. 341-347. -
További szerzők:Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda) Fenyves Veronika (1978-) (gazdasági agrármérnök) Bács Zoltán (1969-) (agrármérnök) Dajnoki Krisztina (1978-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1