CCL

Összesen 8 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM079492
Első szerző:Erdős Adél Dorottya (közgazdász)
Cím:A homoktövis-termesztés és -feldolgozás gazdasági eredményei eltérő termelési intenzitású ültetvényekben / Erdős Adél Dorottya, Szőlősi László
Dátum:2017
ISSN:2062-8269 2498-9312
Megjegyzések:Magyarországon is egyre nagyobb fogyasztói igény mutatkozik a természe-tes és egészséges összetevőkből készült termékek iránt. Így a homoktövisből előállított biotermékek is egyre szélesebb körben terjednek el. A tanulmány célja annak megállapítása, hogy milyen gazdasági eredményei vannak a ho-moktövis termesztésének és feldolgozásának eltérő termelési intenzitású ültet-vényekben. A termelő vállalkozásoknál gyűjtött primer adatokat felhasználva determinisztikus modellkalkulációt készítettünk egy extenzívebb (?A") és egy intenzívebb (?B") ültetvényre vonatkozóan. A modellek a technológiai folya-matokra épülnek, amelyek üzemméretét külön-külön 10 hektárban határoz-tuk meg. Az extenzívebb ültetvény öntözés nélkül, gyenge minőségű (12 AK/ha) talajon egy beállt termőévben 5 t/ha fajlagos hozamot produkál. Ezzel szemben az intenzívebb ültetvényben jobb minőségű (32 AK/ha) földterüle-ten, öntözött körülmények között 22 t/ha termésátlag is elérhető. A telepítési költség ?A" esetben 2,3 millió Ft/ha, ?B" esetben 4,1 millió Ft/ha. A beruhá-zás-gazdaságossági vizsgálat alapján megállapítható, hogy mindkét ültetvény megtérül. Amíg az ?A" 12 év alatt, addig a ?B" 6 év alatt térül meg (DPPr = 3,24%). Előbbinek 8%, utóbbinak 42% a belső megtérülési rátája (IRR). A termésátlagra és az értékesítési árakra vonatkozó érzékenységvizsgálat eredmé-nyei alapján megállapítható, hogy a kedvezőtlenebb körülmények között az extenzívebb ültetvény nem térül meg. Ezzel szemben intenzívebb feltételek mellett minden esetben biztosított a megtérülés.
Tárgyszavak:Agrártudományok Növénytermesztési és kertészeti tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
homoktövis
biotermék
termesztéstechnológia
öntözés
talaj-minőség
hozam
gazdasági elemzés
beruházás
megtérülés
érzékenység
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 7 : 1 (2017), p. 69-86. -
További szerzők:Szőllősi László (1979-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM103982
Első szerző:Kis Fruzsina
Cím:Gyula és térsége turisztikai jelentősége a 2020. évben meghatározott új desztinációs szerkezetben / Kis Fruzsina, Bagdi Róbert
Dátum:2022
ISSN:2062-8269 2498-9312
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 12 : 1 (2022), p. 39-52. -
További szerzők:Bagdi Róbert (1978-) (történész, geográfus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM087338
Első szerző:Laoues-Czimbalmos Nóra (sportpedagógus)
Cím:Sportmotivációs tényezők vizsgálata a 8-18 éves fogyatékossággal élő korosztály körében / Laoues-Czimbalmos Nóra, Bácsné Bába Éva, Szerdahelyi Zoltán, Müller Anetta
Dátum:2019
ISSN:2062-8269 2498-9312
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
sportolási motiváció
fogyatékossággal élők
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 9 : 1 (2019), p. 121-132. -
További szerzők:Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda) Szerdahelyi Zoltán (1978-) (sporttudomány) Müller Anetta Éva (1973-)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM109205
Első szerző:Mondok Anita (közgazdász)
Cím:Key challenges for rural destinations to meet the expectations of Generation Z travellers / Anita Mondok, Zsófia Zámbó
Dátum:2022
ISSN:2062-8269 2498-9312
Megjegyzések:Generation Z travellers, who typically do not yet have their own income, constitute the youngest group of tourism demand, who are often ignored by destination management organizations or tourism service providers. However, they play a key role in shaping consumer demand and act as drivers of developments in destinations. Generation Z is almost redefining what it means to travel - their unique needs and specific destination preferences can set the future direction of tourism development. All of these findings provide a basis for conducting primary data collection by involving the members of the generation in a questionnaire survey in order to learn about the relationship of the Hungarian respondents (N=212 people) with IT, their travel habits, the method of financing their trips, and their communication preferences. Based on the results obtained, the characteristics of the future demand for rural destinations, expectations and preferences for the range of expected services and experiences emerge. All of this helps in shaping the future direction of tourism development in rural destinations.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Generation Z
travel habits
rural destination
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 12 : Különszám (2022), p. 68-78. -
További szerzők:Zámbó Zsófia (1999-) (közgazdász hallgató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM105688
Első szerző:Müller Anetta Éva
Cím:A fitnesztrendek és új típusú mozgásformák társadalmi és gazdasági aspektusai / Müller Anetta, Bácsné Bába Éva, Gabnai Zoltán, Pfau Christa, Pető Károly
Dátum:2019
ISSN:2062-8269 2498-9312
Megjegyzések:Social and economic aspects of fitness trends and new types of exercises
A fitneszipar társadalmi-gazdasági jelentősége mára megkérdőjelezhetetlenné vált, melyet egyre növekvő méretei és piaci részesedése is jól bizonyítanak. Az egészséges életmód térnyerése mellett növekszik a kereslet a különféle szabadidős tevékenységek iránt. Az európai egészség- és fitneszpiac 2017-ben és 2018-ban is növekedett, melyet mind a fitneszklubok számának, mind a tagok számának és azok költéshajlandóságának növekedése eredményezett. Kutatásunkban az Észak-alföldi régióban működő fitnesztermek körében mélyinterjús kutatást végeztünk (N=33). Elemeztük, hogy a régióban működő fitnesztermek szolgáltatásai hogyan viszonyulnak napjaink nemzetközi fitnesz trendjeihez. Arra kerestük a választ, hogy a szolgáltatók a sportkínálatukban hogyan jelenítik meg a fogyasztói trendeket. Az eredmények azt mutatják, hogy azok a különböző edzésmódszerek, mozgásformák és funkcionális tréning gyakorlatok jelennek meg a szolgáltatók népszerű kínálatában, melyek leginkább alkalmasak arra, hogy a fogyasztók teljesítőképességét és fittségi szintjét növeljék.
The socio-economic importance of fitness industry has become unquestionable, which is evidenced by its increasing size and market share. With the rise of a healthy lifestyle, demand for various leisure activities is increasing. Besides the spread of healthy lifestyle, there is growing demand for various leisure activities as well. The European health and fitness market continued to grow in 2017 and 2018 as a result of the increasing number of fitness clubs, club members and their willingness to spend. In our research, we conducted in-depth interviews with gyms operating in the Northern Great Plain Region (N=33). We analyzed how the fitness facilities relate to today`s international fitness trends in the region. We sought an answer on how service providers display consumer trends in their sports services supply. The results show that those training methods and functional training practices appear in the supply of service providers, which are most suitable to increase consumers` performance and fitness level.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
fitnesz
fogyasztói trend
szabadidősport
mozgásformák
sportkínálat
fizikai aktivitás
fitness
consumer trend
leisure sport
exercise
sports supply
physical activity
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 9 : 2 (2019), p. 109-122. -
További szerzők:Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda) Gabnai Zoltán (1988-) (gazdasági agrármérnök) Pfau Christa (1969-) (testnevelő tanár, közgazdász) Pető Károly (1958-) (agrármérnök)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM088374
Első szerző:Müller Anetta Éva
Cím:Fitneszszolgáltatók marketingtevékenysége az Észak-alföld régióban / Müller Anetta, Gabnai Zoltán, Bácsné Bába Éva, Pfau Christa Sára, Bartha Éva Judit, Molnár Anikó, Pető Károly
Dátum:2020
ISSN:2062-8269 2498-9312
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 10 : 2 (2020), p. 117-136. -
További szerzők:Gabnai Zoltán (1988-) (gazdasági agrármérnök) Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda) Pfau Christa (1969-) (testnevelő tanár, közgazdász) Bartha Éva Judit (1985-) (pszichológus, közgazdász) Molnár Anikó (1994-) (Sportközgazdász) Pető Károly (1958-) (agrármérnök)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM102470
Első szerző:Nagy Szeréna (agrár-közgazdász)
Cím:Románia mezőgazdaságának vizsgálata, különös tekintettel az EU-csatlakozás utáni időszakra / Nagy Szeréna
Dátum:2021
ISSN:2062-8269 2498-9312
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 11 : 1 (2021), p. 95-107. -
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.3-VEKOP-16-2017-00007
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM105678
Első szerző:Ráthonyi-Ódor Kinga (agrármérnök, gazdálkodás- és szervezéstudományi PhD)
Cím:Nike vs Adidas - környezetvédelmi erőfeszítések eredményei / Ráthonyi-Ódor Kinga, Bácsné Bába Éva, Ráthonyi Gergely
Dátum:2019
ISSN:2062-8269 2498-9312
Megjegyzések:Nike vs Adidas - results of environmental efforts
A "felelős magatartás" kérdéskörével foglalkozó kutatások alapján elmondható, hogy a fogalom tisztázása nem egyszerű feladat, hiszen a szakirodalom sem egységes. Az eltérő meghatározások hasonlóak abban a tekintetben, hogy az üzletmenetben meg kell teremtődnie egy egészséges és fenntartható egyensúlynak a gazdasági érdekek, a társadalmi elvárások és a környezeti értékek figyelembe vétele között. A felelős magatartás megjelenése a gazdasági élet különböző szektoraiban, eltérő tevékenységek révén valósulhat meg. Az egyik ilyen, napjainkban egyre népszerűbb kutatási terület, a sportszektor felelős magatartásának vizsgálata. Vitathatatlan, hogy minden sporttal kapcsolatos tevékenység hatással van a természetes környezetre, hiszen természeti erőforrásokat használ. A területek kisajátítása, a biodiverzitásra gyakorolt hatás, az ivóvíz minőségű vizek felhasználása, a hulladék kibocsátása, a vendéglátás, a sportlétesítmények építése és működtetés, valamint a sporteszközök gyártása és eladása megsokszorozza azokat a megoldásra, zöldítésre váró feladatokat, melyeken segíthet a felelős magatartás. Jelen tanulmány célja, hogy vezető piaci pozícióban lévő multinacionális sportszer- és sportruházat gyártó vállalatok - Nike, Adidas - tevékenységébe integrált környezetbarát megoldásait ismertesse.
According to study, dealing with "responsible behaviour", we can say that clarification of this concept is not easy, because literatures are not integrated. The various definitions are common in the respect that a healthy and sustainable balance should be created between economic interests, social expectations and environmental limits in the course of business. The socially responsible approach of a firm can be manifested through its actions One of these, increasingly popular research area is the study of responsible behavior in the sport sector. Undoubted, that all sports use natural resources in some measure and have an impact on natural environment. Expropriation of territory, affect of biodiversity, use of clean water, waste emission, building and operation of sports facilities, cuttering, producing and disposal of sports equipment multiply are those tasks, waiting for greening, that can and should be helped by responsible behaviour. The aim of our study is to present top sporting goods manufacturers` - Nike, Adidas - environmentally friendly solution in the course of their manufacturer activity.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
sportszer- és sportruházat gyártó vállalatok
környezetvédelem
felelős magatartás
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 9 : 2 (2019), p. 133-148. -
További szerzők:Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda) Ráthonyi Gergely Gábor (1985-) (informatikus agrármérnök)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1