CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM074527
Első szerző:Lehota József (közgazdász)
Cím:A vendégelégedettség/elégedetlenség és panaszkezelés a magyar házon kívüli étkezési szektorban / Lehota József, Gyenge Balázs, Komáromi Nándor, Lehota Zsuzsa, Rácz Georgina, Horváth Ádám, Könyves Erika, Törőné Dunay Anna
Dátum:2016
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:A magyar éttermi látogatók többsége viszonylag magas elégedetlenségi szinttel rendelkezik, viszonylag magas az egy főre jutó átlagos panasz-okok, elégedetlenségi okok száma (2,51%), különösen igaz ez a 3. számú szegmensre (alacsony lojalitás, magas panaszhajlandóság, 2,6), illetve a 4. számú szegmensre (magas lojalitás, magas panaszhajlandóság, 2,7). A magas panaszhajlandóság ellenére az éttermi személyzetnek adott szóbeli és dokumentált írásbeli panaszok aránya (főleg az utóbbi) alacsony, így a vendégelégedetlenség okai döntő részben rejtve maradnak. A panaszkifejezés általános módja a negatív szájreklám, illetve a borravaló csökkentése és elhagyása. Az éttermi szolgáltatások színvonala növelésének és a vendégelégedettség javításának a lojalitás erősítésének elengedhetetlen módja a panaszmenedzsment-rendszer fejlesztése, a panaszok dokumentálása és hatékony kezelése. Fontos a panaszmenedzsment rendszerhez kapcsolódó éttermi személyzeti ösztönzés is. Ezen rendszer hatékony kiépítését jelentősen elősegítheti az éttermek és vendéglők jól elvégzett vendégszegmentálása és az arra épülő termék és szolgáltatás kifejlesztése.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
házon kívüli étkezés
vendégelégedettség
panaszmenedzsment
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 3 : 2 (2016), p. 3-18. -
További szerzők:Gyenge Balázs Komáromi Nándor Lehota Zsuzsanna Rácz Georgina Horváth Ádám (1980-) (informatikus) Könyves Erika (1958-) (okleveles közgazdász) Törőné Dunay Anna
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM076951
Első szerző:Müller Anetta Éva
Cím:A magyarok táplálkozási szokásainak és tápláltsági állapotának jellemzői : szakirodalmi áttekintés / Müller Anetta, Gabnai Zoltán, Pfau Christa Sára, Pető Károly
Dátum:2018
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 5 : 2 (2018), p. 45-55. -
További szerzők:Gabnai Zoltán (1988-) (gazdasági agrármérnök) Pfau Christa (1969-) (testnevelő tanár, közgazdász) Pető Károly (1958-) (agrármérnök)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM076919
Első szerző:Pfau Christa (testnevelő tanár, közgazdász)
Cím:Az egészséges táplálkozás szerepe és jelentősége / Pfau Christa, Müller Anetta, Bács Zoltán, Bácsné Bába Éva
Dátum:2018
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
egészséges táplálkozás
fizikai aktivitás
védelmező faktor
gyümölcs- és zöldségfogyasztás
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 5 : 1 (2018), p. 49-63. -
További szerzők:Müller Anetta Éva (1973-) Bács Zoltán (1969-) (agrármérnök) Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM074703
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A fenntartható fogyasztás iránt elkötelezett fogyasztói csoport, a lohas szegmens jellemzői / Szakály Zoltán, Pető Károly, Popp József, Jasák Helga
Dátum:2015
ISSN:2064-8839 2064-8839
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok kutatási jelentés
fenntartható fogyasztás
LOHAS
sustainable consumption
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 1 (2015), p. 3-9. -
További szerzők:Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Popp József (1955-) (közgazdász) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM074520
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A LOHAS szegmens mérete és jellemzői Magyarországon = The size and characteristics of the LOHAS segment in Hungary / Szakály Zoltán, Pető Károly, Popp József, Jasák Helga
Dátum:2015
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Az 1990-es évekig a marketing fókuszában azok a cserefolyamatok álltak, amelyekben a hatalom birtokosa a termelő volt. Az erőforrások korlátozottságának és a környezeti kihívásoknak a felismerésével, a harmadik évezred elején olyan globális kérdések foglalkoztatják a marketing szakembereket, mint a fenntartható fejlődés és a fenntartható fogyasztás. Kutatásunk célja a fenntartható értékrend szerinti életstílus elemzésével meghatározni a magyarországi LOHAS fogyasztói csoport nagyságát, melyet három lépésben valósítottunk meg. Elsőként a fenntartható értékrend hazai megjelenését vizsgáltuk faktorelemzés segítségével. Ezt követően elvégeztük a magyar fogyasztók értékrend alapú életstílus szegmentációját k-means klaszterezési eljárás segítségével, végül pedig további szegmentációval megbecsültük a LOHAS értékek iránt legelkötelezettebb fogyasztói csoport nagyságát. Célkitűzésünk volt továbbá, hogy eredményeinket összehasonlítsuk Rácz (2013) azonos módszertannal végzett tudományos munkájának legfontosabb megállapításaival. A kutatás célkitűzéseinek megvalósítására egy 1000 fős országos reprezentatív kérdőíves megkérdezést indítottunk 2013 szeptemberében Magyarországon. Az értékorientált életstílus kutatás során 25 életstílus-állítást fogalmaztunk meg. A 25 állítás 5 tényező mentén került kialakításra, amelyek a következők voltak: környezettudatos értékek, egészségtudatos értékek, etikus értékek, autentikus értékek, individualista értékek. Eredményeink szerint a magyar fogyasztók értékrendjében jelen vannak a fenntarthatóság irányába mutató jellemzők, és azok hat értékkategóriába különülnek el: individualista értékek, autentikus értékek, környezettudatos értékek, etikus kompetenciaértékek, egészségtudatos értékek, etikus vállalati értékek. Az értékdimenziók közül az autentikus értékek, az egészség- és környezettudatosság, valamint az etikus vállalati magatartás meghatározó jelentőségűek a magyar lakosság számára. A fenntartható értékrend mentén öt értékalapú szegmentumot tudtunk elkülöníteni, ezek név szerint az Idősödő közömbösek (16,4%), a Fiatal trendkövetők (32,1%), a Fiatal környezettudatosak (18,6%), az Etikus hagyománytisztelők (22,6%) és a Csalódott pesszimisták (10,3%). A legnagyobb klaszter, a Fiatal trendkövetők csoportja körvonalazza leginkább a LOHAS fogyasztók életstílusának jellemzőit. A szegmens azonban nem tekinthető teljes egészében a LOHAS értékek iránt elkötelezett fogyasztói csoportnak. A legnagyobb heterogenitást az etikus kompetenciaértékek mentén mutatják a Fiatal trendkövetők, ezért szükségesnek tartottuk a csoport további szegmentálását a legelkötelezettebb LOHAS fogyasztók arányának meghatározása érdekében. Az etikus kompetencia- jellemzőket leginkább felülértékelő harmadik alklaszter feleltethető meg a magyar LOHAS fogyasztói csoportnak. Eredményeink alapján arányuk 8,7% a magyar lakosságon belül, amely lényegében megegyezik Rácz (2013) megközelítően 8,0%-os csoportméretével.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fenntarthatóság
szegmentálás
Fiatal trendkövetők
LOHAS
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 1 (2015), p. 11-30. -
További szerzők:Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Popp József (1955-) (közgazdász) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1