Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 1 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM113862
035-os BibID:
(Scopus)85164807737 (WoS)001023605700004
Első szerző:
Novoselova, Olga V.
Cím:
Exposure of valenced fake news frames to country brand equity and the role of news credibility in this process / Olga V. Novoselova, Judit Simon, Ildikó Kemény, Kai Zhu, Katalin Csobán, Andrej Balogh, Lóránt Dénes Dávid
Dátum:
2023
ISSN:
1842-0206 2069-8887
Megjegyzések:
The stronger capacity of falsehood to diffuse in comparison with the truth pushes researchers to identify fake news effects on the formation of country brand equity due to the distant and intangible nature of this notion. To explore this exposure, valenced framing theory is applied as a suitable framework where credibility and cognitive image are checked to be mediators in this relationship. This study adopted a perceived and projected image approach for online survey design, and a quantitative method was applied. The results depict that fake news frames have an indirect effect on a country's brand equity mediated by news credibility and cognitive image toward the country. We show that news credibility and cognitive image function as sequential mediators, meaning that the level of believability and cognitive preconceptions about a certain country directly affect country brand equity. Moreover, this study demonstrates that negatively framed fake news can affect all dimensions of country brand equity negatively, whereas positive fake news frames do not change people's perceptions significantly. According to the outcomes, we proved that the level of credibility is significantly influenced by the type of valenced fake news frame as well. We discuss the implications of the findings and future research directions in the field of fake news and country brands.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
news credibility
valenced frames
fake news
country brand equity
frame effect
cognitive image
China
Megjelenés:
Management and Marketing. - 18 : 2 (2023), p. 145-171. -
További szerzők:
Simon Judit
Kemény Ildikó
Zhu, Kai
Vargáné Csobán Katalin (1975-) (angol nyelv és irodalom szakos tanár, közgazdász)
Balogh Andrej
Dávid Lóránt (1968-) (geográfus)
Internet cím:
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.