CCL

Összesen 8 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM091292
Első szerző:Csatáriné Dogi Ilona (gazdasági agrármérnök)
Cím:Az országeredet imázs hatása a hazai élelmiszertermékek megítélésére / Csatáriné Dogi Ilona
Dátum:2018
ISSN:1786-3422 2560-2551
Megjegyzések:From the 1960's literature deals more and more with the examination of the country image, mainly due to its influence on the choice/purchase of foreign products (country of origin effect). Most of the publications are linked to marketing science, namely the latest research regards nation image as something that can be positioned on the market, as a product or a brand name. The aim of my research is to assess the effect of the country of origin on the judgment of domestic foods from the point of view of the Hungarian consumers. The completed questionnaires were processed using the program SPSS 20. Data were analyzed by factor- and two-step cluster analysis in order to explore the dimensions and clusters. The analysis showed that the "price" dimension for the country of origin is less determinative in product perception. For this reason if we want to promote domestic products, emphasis should be laid on attractive appearance, on good quality and the reliability of the products, and not necessarily on the favorable price.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
országeredet-imázs
fogyasztói magatartás
élelmiszertermék
kétlépcsős klaszterelemzés
Megjelenés:Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing. - 14 : 1 (2018), p. 17-23. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM025887
Első szerző:Felföldi János (mérnök-közgazdász)
Cím:Fogyasztói attitűdök az almapiacon / Felföldi János, Apáti Ferenc, Szabó V., Nábrádi András
Dátum:2008
ISSN:1786-3422
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Élelmiszer, táplálkozás és marketing. - 5 : 2-3 (2008), p. 87-92. -
További szerzők:Apáti Ferenc (1979-) (gazdasági agrármérnök) Szabó V. (agrár) Nábrádi András (1956-) (közgazdász, agrárökonómus)
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM021071
Első szerző:Felföldi János (mérnök-közgazdász)
Cím:Fogyasztói attidűdök az almapiacon / Felföldi János, Apáti Ferenc, Szabó V., Nábrádi András
Dátum:2008
ISSN:1786-3422
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Élelmiszer, táplálkozás és marketing. - 5 : 2-3 (2008), p. 87-92. -
További szerzők:Apáti Ferenc (1979-) (gazdasági agrármérnök) Szabó V. (agrár) Nábrádi András (1956-) (közgazdász, agrárökonómus)
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM026417
Első szerző:Lehota József (közgazdász)
Cím:A bor disztribúciós csatornáinak marketingszempontú értékelése a termelői magatartás vizsgálatán keresztül / Lehota József, Szabó Zoltán, Papp János
Dátum:2008
ISSN:1786-3422
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Élelmiszer, táplálkozás és marketing. - 5 : 1 (2008), p. 73-81. -
További szerzők:Szabó Zoltán (1960-) (kertészmérnök) Papp János (agrár)
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM046069
Első szerző:Szűcs István (agrárközgazdász)
Cím:Fogyasztói attitűdök vizsgálata a haltermékek piacán / Szűcs István, Tikász Ildikó Edit
Dátum:2008
Megjegyzések:The primary objective of the national survey, based on self-made questionnaires (1053 pieces), has been the overall measuring and analyzing of the national fish-consumption as well as the exploration of the possible breakout points. This article, which has been part of a summing up study not published yet, as from its complex feature, provided information on the internal structure of the Hungarian fish-consumption, the potential consumer groups and their demands, gave information in connection with the consumer's knowledge of fish-species, furthermore it determined certain components of the consumer's value judgment. All these serve as a good basis of the program realized on harmonized sector level which establishes the increase of national fish-consumption.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Élelmiszer, táplálkozás és marketing. - 5 : 2-3 (2008), p. 51-57. -
További szerzők:Tikász Ildikó Edit (1980-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM027064
Első szerző:Szűcs István (agrárközgazdász)
Cím:A halászati termékek fogyasztása, termelése és kereskdelme Európában / Szűcs István
Dátum:2009
ISSN:1786-3422
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Élelmiszer, táplálkozás és marketing. - 6 : 1-2 (2009), p. 29-39. -
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM096948
Első szerző:Vida Viktória (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Sertéshúsfogyasztással kapcsolatos fogyasztói preferenciák, attitűdök elemzése az Észak-alföldi régióban I. / Balogh Viktória
Dátum:2010
Megjegyzések:This research concentrates on the consumption of pork and pork products in the North Great Plain Region. The research is aimed at the pork meat consumption because it is one of the most popular meats in Hungary, although in recent years, the major rival - the poultry meat ? based on the per capita annual consumption, has preceded the pork meat. Regarding the consumption of meat products it can be stated that there are significant differences ? there are some that we consume less from and others that we consume more from ? and the consumption of there products has either or positive or a negative effect on the state of health of the Hungarian population. Besides this the product features and some other factors (trend, fashion, consumer misconception), which can decrease or increase our pork meat consumption, are also examined.
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing. - 7 : 1 (2010), p. 27-30. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM096945
Első szerző:Vida Viktória (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:A sertéshúsfogyasztási szokások vizsgálata a 4P alapján - A termékkel kapcsolatos kérdések bemutatása / Vida Viktória, Szűcs István
Dátum:2016
ISSN:1786-3422 2560-2551
Megjegyzések:The topicality and importance of the chosen subject is justified by the trends observed in recent years, showing that questions con-cerning nutrition, food and food safety are gaining more and more significance. One of the biggest challenges of the 21st century isto ensure stable, sustainable and safe food production for the continuously growing population of the world. We have chosen thissubject for the research work, as we wanted to deal with an issue that influences our everyday life, our lifestyle and welfare and ourhealth. For this reason, this article focuses on the analysis of consumer habits, preferences and attitudes related to pork consumption,namely in the area of nutrition marketing. Hungary's population traditionally consumes pork meat and it is the second mostpopular meat, so we have chosen pork meat to be the focal point of the article. A consumer research consisting of 1201 questionnairesserved as a basis of the primary research, which can be treated as the sample population. ?e most important aim of the primaryresearch was to examine how the consumption of pork products is altering in Hungary, how often they are consumed, how healthythey are judged by the consumers, where these products are purchased, what price is evaluated to be realistic, which products areconsumed less and more, what the preference list of consumers related to pork products looks like and where the significantdifferences between pork consumption and gender, age, family status, educational attainment, settlement size etc. can be found.
Tárgyszavak:Agrártudományok Állattenyésztési tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Élelmiszer, Táplálkozás és Marketing. - 12 : 2 (2016), p. 47-54. -
További szerzők:Szűcs István (1968-) (agrárközgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1