CCL

Összesen 11 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110888
Első szerző:Arany László (PhD hallgató)
Cím:The development and renewal of money and transactions / László Arany, Margit Csipkés, Péter Popovics
Dátum:2023
ISSN:2344-1712
Megjegyzések:In this article, we examine the history of the development of money and the importance and expansion of economic transactions, as well as two of the many currencies used in the European Union, the official currency of the EU, the euro, and the money of Hungary, the Hungarian forint. Money as an essential condition for material well-being. Money is the driving force of mankind. Money ensnares, keeps in motion, operates our world. Wherever we look, whatever we want to do, directly or indirectly, we will come into contact with money. The development of money, the market and banks is a series of events taking place in parallel.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 11 : 21 (2023), p. 7-13. -
További szerzők:Csipkés Margit (1983-) (gazdasági agrármérnök) Popovics Péter András (1978-) (agrárközgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM089573
Első szerző:Bajnai Péter (közgazdász)
Cím:Comparison of the Hungarian plants of eyeglass lens manufacturers Zeiss, Hoya and Specsavers between 2014-2019 / Bajnai Péter, PopovicsPéter
Dátum:2020
ISSN:2344-1712
Megjegyzések:In recent decades, three major representatives of the global eyeglass lens industry have established subsidiaries in the same Hungarian settlement, Mátészalka, which has a significant past and experience in the sector. The plants of the German Zeiss, the Japanese Hoya and the British Specsavers rely on the manufacturing, processing, framing and distribution of eyeglass lenses. The companies are direct competitors of each other in terms of both sales and labour market. The following analysis presents these companies based onvarious indicators such as net sales revenue, after-tax profit, ROS and ROA indices, number of employees, average wage and productivity, consumer awareness and brand loyalty. It also reveals differences in size, performance, and profitability among the organizations. Hoya's plant stands out in various respects due to its prominent position and dynamic development within the company group. Zeiss seems to be coming to a halt, its performance has declined in comparison to Hoya in recent years, its position within the group is weaker than that of its competitor. Specsavers carries out activities of lower profitability in its local plant; therefore, it can be less profitable than its competitors.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Profitability
Eyeglass lens industry
Consumer brand awareness
Cluster
Operational efficiency
ROS and ROA indexes
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 8 : 16 (2020), p. 125-134. -
További szerzők:Popovics Péter András (1978-) (agrárközgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM077108
Első szerző:Gonzalez Flores, Karen Miriam (Business and Management Master)
Cím:Fintech overview in the Mexican entrepreneurial ecosystem / Karen Miriam Gonzalez Flores
Dátum:2018
ISSN:2344-1712
Megjegyzések:The evolution of digital technology and its applications in almost every field, has led to the rise of numerous startups that, through technological platforms, offer a wide range of services and products. In the financial sector, this phenomenon has led to the creation of Fintech companies (Financial Technologies). Fintech is presented as a game-changing and as an innovation capable of shaking up the traditional financial markets. The present study analyzes and discusses the importance of the Financial Technologies for the entrepreneurial ecosystem in Mexico. Additionally highlights an overview of the FinTech sector, the main trends, the risks, the terms of the new regulation, making a comparison between Mexico and Latin America and finally is discussed the most important points of the Financial Technology Law in Mexico
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 6 : 12 (2018), p. 141-148. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM112924
Első szerző:Khalid, Muhammad Anas
Cím:Strategic Marketing Plan for APPLE Inc. / Muhammad Anas Khalid, Viktória Vida
Dátum:2023
ISSN:2344-1712
Megjegyzések:This study aims to explore the inner workings of Apple Inc. to gain a deeper understanding of the company's success and to identify opportunities for further growth and improvement. Through an analysis of market trends, consumer behaviour, and Apple Inc.'s current marketing strategies, this research will develop a comprehensive marketing plan that addresses key areas of growth and improvement. Furthermore, the effectiveness of this research will be evaluated using various marketing research tools (SWOT matrix, TOWS matrix, IFE matrix, EFE matrix, IE matrix, PESTEL analysis, Porter Five Forces Model and CPM matrix). This study will provide new information and strategies for new organizations trying to enter the industry and want to be successful. It will also contribute to the existing body of knowledge in the field of marketing, specifically as it pertains to companies operating in the technology industry. Additionally, the research will also serve as a useful reference for businesses and organizations in similar industries, as well as for marketing professionals looking to gain a deeper understanding of the dynamics of the technology industry. It will also benefit academicians and researchers studying the field of marketing and technology.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
SWOT and TOWS matrix
IFE and EFE matrix
PESTEL analysis
Porter Five Forces Model
CPM matrix
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 11 : 21 (2023), p. 61-74. -
További szerzők:Vida Viktória (1983-) (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM106534
Első szerző:Liskuné Vathy Veronika (gazdasági agrármérnök)
Cím:The significance of gifted and talented programmes in contemporary higher education / Veronika Liskuné Vathy, Adrián Nagy
Dátum:2019
ISSN:2344-1712
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 7 : 13(1) (2019), p. 7-12. -
További szerzők:Nagy Adrián Szilárd (1975-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM078681
Első szerző:Mahmudova, Leyla
Cím:Overview of small and medium entrepreneurship in Azerbaijan / Leyla Mahmudova
Dátum:2019
ISSN:2344-1712
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 7 : 13 (2019), p. 13-20. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM076753
Első szerző:Mahmudova, Leyla
Cím:Definitining the performance of small and medium enterprises / Leyla Mahmudova, Judit Katonáné Kovács
Dátum:2018
ISSN:2344-1712
Megjegyzések:The position of small and medium businesses in stimulating global economic progress has interested researchers in recent decades. Small and medium businesses account for the transition to a market economy playing an important part in innovation, income generation and dynamism in economy and employment. Depending on the approaches and purposes of the enterprises performance and its indicators have been variously classified. Furthermore, performance measurement systems are important tools as they provide enterprises with the necessary information to design, control and achieve their goals. The objective of this paper is to collect and analyse a set of performance definitions, indicators and measurement systems. The literature review is based on the research gathered from databases such as Emerald Insight, Elsevier and Google Scholar. The research papers cover the years from 1991 to 2018. The findings on the definitions of performance, its indicators and measurement system will be employed in the next stages of the research process.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Performance
Financial performance
Non-financial performance
Small and medium enterprise
Measurement models
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 6 : 12 (2018), p. 111-120. -
További szerzők:Katonáné Kovács Judit (1969-) (agrármérnök, szakfordító)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM108485
Első szerző:Maloku, Donika
Cím:An economics assesment of poultry egg sector in Kosovo / Donika Malaku, Krisztián Kovács, Reuf Shkodra
Dátum:2020
ISSN:2344-1712
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Kosovo
Egg production
Laying hens
Profitability
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 8 : 15 (2020), p. 71-79. -
További szerzők:Kovács Krisztián (1981-) (okleveles gazdasági agrármérnök) Shkodra, Reuf (1991-) (PhD hallgató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM115769
Első szerző:Nagy Adrián Szilárd (gazdasági agrármérnök)
Cím:Panel estimating exports and imports of the automotive industry on economic growth: evidence of Austria, Hungary, and Romania / Adrian Szilard Nagy, Fitty Valdi Arie
Dátum:2023
ISSN:2344-1712
Megjegyzések:The emerging automotive sector in Europe is again a concern after the COVID-19 pandemic storm. The automotive industry is essential to increasing revenue for a country and influencing an open economy. Even so, there are several manufacturers whose supply and demand for raw materials, costs, and employees are critical to the business activities of this sector. The objective of this study is to analyze the effect of exports and imports in the automotive industry on economic growth. The technical analysis used in this study is multiple regression to see the effect of the independent variables, exports, and imports, has on GDP as the dependent variable using panel data for 2017-2021. The data used is secondary, with the research object being Austria, Hungary, and Romania, countries in emerging markets in the European automotive sector. Findings regarding of the multiple-regression model, f-test and t-test show that the Austrian, Hungarian, and Romanian automotive industries significantly influence overall GDP, even though there are demands in the era of energy sustainability which is a significant concern for the government in creating an energy-efficient automotive industry
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 11 : 22 (2023), p. 137-146. -
További szerzők:Arie, Fitty Valdi (1984-) (PhD student)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM093916
Első szerző:Nagy Adrián Szilárd (gazdasági agrármérnök)
Cím:Franchise from family business? / Nagy Adrián Szilárd, Kun Gergő, Fenyves veronika
Dátum:2016
ISSN:2344-1712
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
franchise
family business
enterprise
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 4 : 7 (2016), p. 85-91. -
További szerzők:Kun Gergő (1989-) (közgazdász) Fenyves Veronika (1978-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM114228
Első szerző:Szikszai-Németh Ketrin
Cím:Influencer Marketing : Persuasion Of The Followers / Szikszai-Németh Ketrin
Dátum:2020
ISSN:2344-1712
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Network Intelligence Studies. - 8 : 16 (2020), p. 119-124. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1