CCL

Összesen 7 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM072778
Első szerző:Kurmai Viktória (élelmiszerbiztonsági és -minőségi mérnök)
Cím:Foglalkoztatók és foglalkoztatottak a hazai zöldség-gyümölcs feldolgozóiparban / Kurmai Viktória
Dátum:2014
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 1 : 1-2 (2014), p. 115-118. -
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM058956
Első szerző:Ladányi Krisztina (közgazdász)
Cím:A cukrászipari termékek fogyasztási szokásainak főbb jellemzői Magyarországon / Ladányi Krisztina, Szőllősi László
Dátum:2014
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:A tanulmány középpontjában a kézműves cukrászipari termékek fogyasztási és vásárlási szokásai állnak. A téma aktualitását adja, hogy a hazai kézműves cukrásziparban az elmúlt évtizedekben számos változás ment végbe, az ágazat belső problémákkal küzd, továbbá a megváltozott fogyasztói szokásokra is próbál reagálni, valamint a különleges magyar cukrász ágazatot - a rendelkezésre álló szakirodalmak szerint - még nem vizsgálták korábban.Célkitűzésünk megvizsgálni a megváltozott fogyasztói szokásokat és azt befolyásoló tényezőket Magyarországon. Primer kutatási módszerként a megkérdezés személyes és online formáját alkalmaztuk. Előbbi jelenleg is folyamatban van, ezért ebben a tanulmányban csak az internetes kérdőívek (n=468) eredményeit értékeltük ki. Vizsgálataink alapján kijelenthetjük, hogy a megkérdezettek többsége fogyaszt és vásárol is cukrászipari termékeket. Legtöbben a minőségi termékeket keresik és ennek érdekében akár több pénzt is hajlandóak áldozni. A fogyasztók leginkább cukrászdákban szerzik be a termékeket és a kikapcsolódás, feltöltődés, valamint a magasabb minőségű termékek beszerzése érdekében látogatják ezeket az üzleteket. A megváltozott fogyasztási szokásoknak köszönhetően a könnyedebb, természetes alapanyagú termékek a leggyakrabban keresettek.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
kézműves cukrászat
cukrászipari termékek
fogyasztói szokások
vásárlást befolyásoló tényezők
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 1 : 1-2 (2014), p. 119-123. -
További szerzők:Szőllősi László (1979-) (gazdasági agrármérnök)
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.4.A/2-11-1-2012-000
TÁMOP
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM058955
Első szerző:Molnár Szilvia (közgazdász)
Cím:Az étkezési tojás fogyasztási szokásainak főbb jellemzői Magyarországon / Molnár Szilvia, Szőllősi László
Dátum:2014
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Hazánkban az elmúlt években számos változás ment végbe a tojáságazatban, a vertikum szereplőinek számos kihívással kell szembenéznie napjainkban is. Magyarországon jelentősen visszaesett a tojás termelése és annak fogyasztása is.A tanulmány célja megvizsgálni, hogy mely tényezők mennyire fontosak a hazai fogyasztók számára az étkezési tojás vásárlása és fogyasztása során, illetve hogy mennyire informáltak a fogyasztók a tojással kapcsolatban. Ennek felméréséhez egy online megkérdezést végeztünk, melynek során 729 értékelhető kérdőívet gyűjtöttünk be. A válaszadók 99%-a alkalmanként vagy rendszeren fogyaszt tojást, míg 79,1%-a meg is vásárolja azt.Az eredmények alapján megállapítható, hogy a hazai fogyasztók a tojás frissességét és annak sérülésmentességét tartják a legfontosabbnak, míg az olyan tényezők, mint a védjegy, a kilogrammonkénti ár vagy a tojás színe kevésbé befolyásolják a választásukat. Jelen tanulmányban csak a vásárlás és a fogyasztás során befolyásoló tényezők fontossága, valamint az ezekkel kapcsolatos vélemények kerültek bemutatásra. A rendelkezésünkre álló adatbázis alapján a hazai étkezési tojás fogyasztással és vásárlással kapcsolatos összefüggések alaposabb feltárására további vizsgálatok szükségesek.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
étkezési tojás fogyasztás
fogyasztói szokások
vásárlási szokások
befolyásoló tényezők
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 1 : 1-2 (2014), p. 133-138. -
További szerzők:Szőllősi László (1979-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM099458
Első szerző:Oláh Bettina (közgazdász)
Cím:A kávéfogyasztási szokások vizsgálata / Oláh Bettina, Mihály-Karnai Laura
Dátum:2021
ISSN:2064-8839 2631-1380
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 8 : 1 (2021), p. 59-70. -
További szerzők:Karnai Laura (1991-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM079590
Első szerző:Szőllősi László (gazdasági agrármérnök)
Cím:A tojás mint alapvető és funkcionális élelmiszer táplálkozás-élettani jelentősége / Szőllősi László, Molnár Szilvia, Molnár Györgyi, Horn Péter, Sütő Zoltán
Dátum:2017
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:The image of table eggs and egg consumption habits were negatively influenced by the American National Cholesterol Education Program based on the misperception that dietary cholesterol affects serum cholesterol levels in blood. Research in recent years, which is less well-known and widespread in the public awareness, has refuted this theory. Eggs are miracle foods containing 40 proteins and 18 amino acids, and rich in vitamins and minerals, with the same biological value as breast milk. Moreover, eggs have functional properties which can make it one of the possible tools for improving public health because it reduces the risk of a large number of diseases, and helps brain function and foetal development, and strengthens the immune system. Nevertheless, the Hungarian egg consumption and production were down in recent years. Stopping and reversing this trend are needed as quickly as possible. The aim of this study is to summarize the latest research results on eggs and its nutritional significance, which is able to provide a basis for adequate information to consumers and updating the knowledge of related disciplines.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
étkezési tojás
tévhitek
koleszterin
egészségmegőrző
nemzetközi ajánlások
marketingkommunikáció
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 4 : 1-2 (2017), p. 7-22. -
További szerzők:Molnár Szilvia (1989-) (közgazdász) Molnár Györgyi (agrár) Horn Péter (1942-) (közgazdász) Sütő Zoltán (1955-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM113518
Első szerző:Vida Viktória (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Sertéshús és sertéshúskészítmények fogyasztási szokásai, trendjei / Vida Viktória, Szakály Zoltán
Dátum:2023
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:In connection of the trend towards health and environmental consciousness, consumption habits are changing, especially for meat products. Health, moral and ethical concerns about the consumption of meat products have brought pork and its products back into focus, and as has been the case in the past, highlight their 'unhealthiness'. The aim of this paper is to summarise current pork consumption patterns, describe the factors influencing them and provide direction through an analysis of domestic and international trends. Through an analysis of consumption statistics, we will show how pork consumption has changed in recent years in different European countries and in Hungary. In addition to consumption data, we will also look at the purchasing patterns that shape the consumption, the evolution of online, offline purchasing, and the trends that most influence the product chain. In addition to the analysis of household consumption will be presented and the main target groups for pork consumption will be identified. The characteristics of the marketing mix for pork are then identified, i.e. the typical product categories, branding, the threat of substitutes, price relations at national and international level, and finally the typical distribution channels are also analysed. After the analysis, our study has found that pork is a tasty meat that can be prepared in a variety of ways and is an essential ingredient in European and Hungarian cuisine. Changes in consumer habits have had a significant impact on the consumption of pork, both from an environmental point of view, ethical considerations, animal welfare issues, health consciousness trends and even religious requirements.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
sertéshús-fogyasztás
vásárlási szokások
egészség-és környezettudatosság trendje
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 10 : 1 (2023), p. 81-97. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM096946
Első szerző:Vida Viktória (közgazdász, gazdasági agrármérnök)
Cím:Társadalmi-kulturális kérdések és a tradíciók szerepe a sertéshúsfogyasztásban / Vida Viktória, Szűcs István
Dátum:2016
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:A fentebb leírtak alapján zárásként megállapíthatjuk, hogy ? a jelenlegi legnagyobb sertéshúsfogyasztó Kínában ? a globalizációs és urbanizációs folyamatok hatására a sertéshúsfogyasztás további növekedésére számíthatunk, hiszen a falvakból városokba áramló népesség fogyasztói szokásai a városi fogyasztás irányába változnak. Kínában a sertéshúsfogyasztás igen magas, a lakosság legkedveltebb és legtöbbet fogyasztott húsfélesége, a fogyasztás értéke a FAOSTAT adatbázisa alapján 2013-ra elérte a 38,5 kg/fő/év értéket, és a Kínához tartozó Hong Kongban az egy főre jutó sertéshúsfogyasztás a 65,7 kg-ot éri el (USDA, 2011). Ez jól reprezentálja azt, hogy az urbanizálódott, városiasodott lakosság fogyasztása a mennyiségi fogyasztás felé tolódik, ami a fő húsféleség, a sertéshús növekvő fogyasztását vetíti előre, igaz a kormányzati intézkedések lassíthatják a növekedés dinamikáját. A jövőre nézve ez azt jelenti, hogy a növekvő népesség egy részének, a kínai lakosság oldaláról számíthatunk a sertéshús világpiaci fogyasztásának növekedésére, amely egyre nagyobb nyomást gyakorol a klímaváltozáson, a zsugorodó termőterületeken, és a trágyakezelésen keresztül a környezetre is. Végezetül elmondható, hogy a sertéshús és húsfogyasztás vizsgálata során egyre inkább figyelembe kell venni a kulturális és vallási kérdéseket, amelyek nagymértékben meghatározzák a népesség fogyasztói mutatóit, és az elfogyasztható élelmiszerek körét.
Tárgyszavak:Agrártudományok Állattenyésztési tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 3 : 2 (2016), p. 79-89. -
További szerzők:Szűcs István (1968-) (agrárközgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1