CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM079550
Első szerző:Árváné Ványi Georgina
Cím:A Z generáció felsőoktatással kapcsolatos motivációinak és elvárásainak vizsgálata
Dátum:2017
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Absztrakt. Jelenleg a középfokú intézményekben tanulók, akik az elkövetkezendő néhány évben válnak "vevőivé" a felsőoktatásnak, az úgynevezett Z generáció tagjai. A Z generáció az 1990-es évek elejétől a 2000-es évek végéig született és jelentősen különbözik az őt megelőző Y generáció tagjaitól. Nevezik őket a Megosztó Generációnak, de Digitális Generációnak is. Az ő generációjuknak teljesen mások a tanulási szokásai, a tanulással, tudással kapcsolatos elvárásai. Ez felveti a kérdést, hogy a hagyományos tanítási, oktatási módszerek mennyire alkalmasak az ő fejlesztésükre, hatékony képzésükre. Jelen tanulmányban a szerzők kvalitatív módszerekkel vizsgálják a középfokú intézmények jelenleg 11. évfolyamos hallgatóit, általánosságban a felsőoktatással, kiemelten pedig az üzleti felsőoktatással szembeni elvárásaik tekintetében.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 2 : 4 (2017), p. 1-13. -
További szerzők:Katonáné Kovács Judit (1969-) (agrármérnök, szakfordító) Papovics Péter (1978-) (közgazdász) Gál Tímea (1985-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM079576
Első szerző:Gál Tímea (gazdasági agrármérnök)
Cím:Applying new innovative market research methods in the innovation process of new products / Gál Tímea, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2017
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Abstract. The innovation environment has changed a lot in the recent years, companies and their enterprises concentrating on product- and process innovation have undergone a lot of changes. According to GUPTA et al. (1986) product innovation is a multidisciplinary process. Although, all functional interfaces are important in the product development process, the research and development - marketing interface is one of the most difficult one. In the last two decades the incredibly fast penetration of the internet has more and more effects on the consumer attitudes. It encourages market researchers to apply such methods by which they could get as close as to the consumers to know their attitudes without taking them out of their natural habitat. In this study our aim is to concentrate on the first phase of the product innovation, which is the exploration of insights and attitudes. In this phase we can use the classical, conventional market research techniques if we want to get primary data, such as focus group interviews, questionnaires, in-depth interviews, but there are new methods as well. One of such novel methods is netnography. The biggest advantage of this research method is that the researcher can observe the consumer groups' state of mind and decision-making mechanisms through publicly available communication sources in their natural environment. In this study it will be analysed how the directions of netnographic researches have changed by the dynamic changes of the internet. Besides, online participants' attitudes towards healthconscious nutrition are analysed in practice. As a result of this study, special groups could be identified, which can provide a new perspective for the companies operating in this field beside the classical segmentation techniques. These groups can be the ones which draw up latent market requirements, and thus, helping the companies' innovation processes.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International journal of engineering and management sciences. - 2 : 3 (2017), p. 56-69. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM077873
Első szerző:Liskuné Vathy Veronika (gazdasági agrármérnök)
Cím:Kereslet és kínálat a tehetségpiacon / V. Vathy
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Hazánkban a szervezetek számára a tehetségpiac megjelenése annak köszönhető, hogy egyre nagyobb igény mutatkozik a tehetséges munkavállalók iránt. A téma áttekintéséhez szükséges a tehetség meghatározása, a tehetségpiac keresletére és kínálatára ható tényezők feltárása. A tehetségpiac megjelenésével fontos elemzést végeznünk arra vonatkozóan is, hogy hazánkban milyen változások mentek végbe a munkaerőpiacon, valamint a munkaerőhiány hogyan alakul. A munkaerőpiacon napjainkban különböző generációk vannak jelen, akiknek különböző elvárásaik vannak a munkadójuk és a munka környezet iránt. A szakember hiányt a szervezetek különböző módszerekkel próbálják csökkenteni. Az egyik ilyen mód a vállalatok tehetségmágnessé válása, amelynek eredményeként a tevékenységi területükön magasabb számú munkaerő közül választhatják ki a megfelelő személyt. Azokon a területeken, ahol a munkaerőhiány magas, ott egyre nagyobb figyelmet fordítanak a folyamatok automatizálására. A kutatás során a témához kapcsolódó szakirodalmakat és tanulmányokat dolgoztam fel, annak érdekében, hogy a tehetségpiacot befolyásoló tényezőket meghatározhassam.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Tehetség
Tehetségpiac
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 4 (2018), p. 142-149. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM074225
Első szerző:Nagy Adrián Szilárd (gazdasági agrármérnök)
Cím:Családi vállalkozás fejlesztése franchise rendszerben / Nagy A., Tobak J., Kun, G.
Dátum:2017
ISSN:2498-700X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok konferenciacikk
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 2 : 4 (2017), p. 390-400. -
További szerzők:Tobak Júlia (1990-) (közgazdász) Kun Gergő (1989-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM078376
Első szerző:Tobak Júlia (közgazdász)
Cím:A nők szerepe a családi vállalkozások támogatásában / Tobak Júlia
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:A családi tulajdonú vállalkozásoknál a vállalkozási tevékenységben résztvevő vagy azt támogató női családtagok szerepe kiemelkedő fontosságú. A nő mint feleség, családanya, legfőbb bizalmi tiszt szerepének fontossága megkérdőjelezhetetlen. A családi vállalkozások működésével foglalkozó primer kutatómunka keretében készült egy kérdőív a női családtagok szerepeinek pontosabb megismerésének céljából. A tanulmányban egy kismintás, kérdőíves részkutatás eredményei kerülnek ismertetésre. Az eredmények között szerepel az utódokkal kapcsolatos döntéshozatalra, a női szerepkörök változására és a generációváltás befolyásolására vonatkozó információ is. The women's role in supporting family businesses is important. As a wife, mother and chief trust officer the female family members effect on the operation of the family business directly or indirectly. A questionnaire was prepared for better understanding how the female family members can contribute to the family business. The results include information about successor related decisions and about generational changes. There are some information about change of the different woman's roles within family and business.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 4 (2018), p. 11-20. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM074803
Első szerző:Tobak Júlia (közgazdász)
Cím:Sikeres nemzetközi és hazai családi vállalkozások / J. Tobak, A. Nábrádi, A. Nagy
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 3 (2018), p. 280-287. -
További szerzők:Nábrádi András (1956-) (közgazdász, agrárökonómus) Nagy Adrián Szilárd (1975-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1