CCL

Összesen 4 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM046551
Első szerző:Bácsné Bába Éva (bölcsésztanár, szakközgazda)
Cím:The role of the time factor in the manager functions / Bácsné Bába Éva
Dátum:2009
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Politikatudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Apstract. - 3 : 5-6 (2009), p. 101-108. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM074777
Első szerző:Palatinus Brigitta (közgazdász)
Cím:Multi-Level Analysis of Visitors' Satisfaction Flying to Debrecen : Main Aspects of the Research / Palatinus Brigitta
Dátum:2015
ISSN:1789-221X 1789-7874
Megjegyzések:Abstract: This paper presents the non-exhaustive description of the main characteristics of visitors based on the filled out questionnairesduring five months following the test month. These characteristics will serve the basis of a satisfaction analysis to be described in the futureand they provide guidance for later analyses. I performed the testing of my questionnaire in January 2014. It turned out even from the datacollected in the test phase that there were services which did not meet the expectations of visitors several times as it was worse than what theyexpected. This study focuses on the questionnaire research conducted among foreign visitors coming to Debrecen by flight. The main aspectswere to determine foreign visitors purpose of travel to Debrecen, how many times they had already been to Debrecen, how many days theyspent in the city, what kind of services did they use and whether the quality of used service met their expectations. As a result of the followingfive months research, I obtained input data which make it possible to examine real problems with background data. It calls for furtherexamination to determine whether there was any difference in the extent of services living up to visitors' expectation and visitors' level ofsatisfaction.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
satisfaction analysis
questionnaire
services
airport
Megjelenés:Apstract. - 9 : 3 (2015), p. 27-32. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM074779
Első szerző:Palatinus Brigitta (közgazdász)
Cím:International passanger survey at the Airport Debrecen : Main characteristics of departure visitors from AD / Palatinus Brigitta
Dátum:2014
ISSN:1789-221X 1789-7874
Megjegyzések:The main reason of the research is to make a survey of the habits of foreign visitors arriving in Debrecen by air andtheir satisfaction. What was experienced in 2013 regarding low foreign proportion is also noticable in 2014. In the examined twomonths, of the whole passenger traffic between London and Debrecen only 10-15% is tourism by foreign visitors. There was notany information before about consumption of tourists arriving in Debrecen by air. In the course of my research I was examiningthe main elements of consumptions. From the gathered infromation from the questionaires it can be ascertained that on manyoccasions service providers failed to accomplish satisfying levels, quality. Underachievement occured and the experience of thevisitors was worse than their expectations. This gives reasons for the indicators detailed analysis. The results of the satisfactiontest might be an essential basis to further develop the city's tourist products and services in the future. Personal experience ofeither visitors satisfaction or dissatisfaction, gets stored as a memory which influences future decisions on travelling. Becauseof this the city has to make an effort to provide higher standards of quality to people travelling into Debrecen by air from thefirst moment of arrival till the last moment of departure and leave satisffied.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
visitor
airport,
satisfaction
expection
questionnaire
Megjelenés:Apstract. - 8 : 4 (2014), p. 43-49. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM097753
Első szerző:Szabados György (gazdasági agrármérnök)
Cím:Civic organizations and citizens-an alternative approach to understanding civic engagement / Szabados, György
Dátum:2013
ISSN:1789-221X 1789-7874
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Apstract. - 7 : 4-5 (2013), p. 137-141. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1