CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM088396
Első szerző:Földi Kata (közgazdász)
Cím:Északi vagy déli vásárlási modell lesz?: az üzletválasztást befolyásoló tényezők jelentősége az élelmiszer-kereskedelmi horizontális versenyben / Földi Katalin
Dátum:2009
ISSN:2560-2322 1585-6216
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
élelmiszer kereskedelem
élelmiszer-vásárlói modell
fogyasztói magatartás modell
Megjelenés:Economica. - 2 : 2 (2009), p. 47-57. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM088391
Első szerző:Földi Kata (közgazdász)
Cím:Kísérlet a múltból prognosztizált jövőképre: India népességszámának és búzatermelésének alakulása 1884-2001 között / Földi Katalin
Dátum:2008
ISSN:2560-2322 1585-6216
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
India
népességszám
búzatermelés
Megjelenés:Economica. - 1 : 2 (2008), p. 38-59. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM105762
Első szerző:Kardos Valentina (közgazdász)
Cím:Az online vásárlási szokások vizsgálata a generációk szempontjából / Balogh-Kardos Valentina, Gál Tímea
Dátum:2022
ISSN:2415-9395
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Studia Mundi - Economica. - 9 : 2 (2022), p. 1-11. -
További szerzők:Gál Tímea (1985-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM114076
Első szerző:Pető Dorka (közgazdász)
Cím:Az etnocentrikus magatartás vizsgálata a cetscale modell alkalmazásával / T. Nagy-Pető Dorka, Szakály Zoltán, Kiss Virág Ágnes
Dátum:2022
ISSN:1585-6216 2560-2322
Megjegyzések:Napjainkban a helyi gazdaság és társadalom védelme már nem csak nemzetek szintjén, de globális szinten is erősen támogatott. Vizsgálatunk Sumner (1906) etnocentrizmus fogalmára épített Shimp és Sharma (1987) féle CETSCALE modellre épült. A fogyasztói kérdőíves felmérést 2021 őszén egy omnibusz kutatás keretében bonyolítottuk le egy reprezentatív mintán (N=1000). A minta nemre, korra, településtípusra és régiókra nézve tükrözi az alapsokaság összetételét. A kutatás során a leíró statisztikai módszerek mellett faktor- és klaszteranalízist végeztünk annak érdekében, hogy feltárjuk a hazai etnocentrikus értékek mentén kialakuló fogyasztói szegmenseket. Mivel 2014-ben ezt az állítássort már elemeztük egy szintén reprezentatív nagymintás vizsgálat keretében, így a hét évvel korábbi eredményekkel való összehasonlításra is lehetőségünk volt. Várakozásaink szerint a 2020. évi járvány fokozta az elköteleződést a magyar termékek iránt. Előzetes feltevésünk ugyanakkor nem igazolódott be, az elemzések során kiderült, hogy számottevő változás nem történt a korábbi állapothoz képest. A CETSCALE állítások mentén két faktort sikerült azonosítani, és azok segítségével három szegmenst elkülöníteni, melyek a Nacionalista, a Patrióta és a Kozmopolita elnevezéseket kapták az értékcsoportokhoz való igazodásuk alapján. A hazai gazdaság szereplőinek alapvető érdeke, hogy a jövőben erősödjön a patrióta magatartás, aminek a stratégiáját ki kell dolgozni.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
etnocentrizmus
hazai termék
cetscale
fogyasztói attitűd
Megjelenés:Economica. - 13 : 3-4. (2022), p. 1-11. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM116622
Első szerző:Szilágyi Cintia (táplálkozástudományi szakember)
Cím:Üdítőitalokkal kapcsolatos egészségtudatosság feltárása a fiatal felnőttek körében szemkamerás vizsgálat segítségével / Szilágyi Cintia, Fehér András, Berencsi Alexa
Dátum:2022
ISSN:1585-6216 2560-2322
Megjegyzések:Az egészséges táplálkozásra való törekvés megatrendjére állandó és vitathatatlan aktualitásként tekinthetünk. Kutatásunkban a táplálkozás egy lényeges, de fogyasztói szemmel gyakran figyelmen kívül hagyott területén végeztünk vizsgálatokat, melynek középpontjában a folyadékpótlás jól ismert szereplői: az üdítőitalok álltak. Vizsgálatunkba 18-19 éves, végzős gimnazisták egy 30 fős csoportját vontuk be, akik az élelmiszerpiacon is valós vásárlóerőt képviselnek, így a vásárlási döntéseik mögött álló hatásmechanizmusok megismerése kiemelt szerepet élvez. Primer kutatásunk két fő pillér mentén épült fel, az első a belső tudattalan hatások megismerésére irányult, melyet egy rögzített szemkamera segítségével vizsgáltunk. A második pillért pedig egy kérdőíves megkérdezés adta, mely során kitértünk a résztvevők egyéni preferenciáira, illetve kérdéseket tettünk fel a szemkamerás vizsgálat során látottakkal kapcsolatban. A tekintet követés monitorozásával képesek voltunk megvizsgálni, hogy mire összpontosítanak a résztvevők amikor egy-egy üdítőital csomagolásának front, illetve információs oldalára tekintenek. Kutatásunkban továbbá kitértünk a közösségi média platformokon megjelenő promóciós bejegyzések szemkamerás vizsgálatára is. A szemkamera segítségével begyűjtött adatokat összevetettük a résztvevők szubjektív egészségtudatosságával, és csoportokat alakítottunk ki. Az egyes csoportokhoz pedig aggregált hőtérképeket készítettünk, melyek vizuálisan jól szemléltetik a tekintetmegoszlását az egyes képeken.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
egészségtudatosság
üdítőital
szemkamera
Megjelenés:Economica. - 13 : 3-4 (2022), p. 24-38. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing) Berencsi Alexa (1998-)
Pályázati támogatás:ÚNKP-22-2
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM081056
Első szerző:Szilágyi Gábor (okleveles közgazdász, gépészmérnök)
Cím:The economic impact of intellectual property in Europe and Hungary = A szellemi tulajdon gazdasági hatása Európában és Magyarországon / Gábor Szilágyi, Kata Földi
Dátum:2019
ISSN:2560-2322
Megjegyzések:As the aim of the article, to show in the framework of theoretical research, to assess the situation of Hungarian intellectual property in the life of businesses. In our paper, we try to analyze and present this area approaching it from an economic side, which seems to be a mere legal phenomenon for an outside observer.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Állam- és jogtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Szellemi tulajdon
Szerzői jog
Gazdasági hatás
EU és Magyarország
Intellectual property
Copyright
Economic impact
EU and Hungary
Megjelenés:Economica. - 10 : 2 (2019), p. 83-90. -
További szerzők:Földi Kata (1978-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00006
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1