CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM052246
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Online kérdőíves felmérés a Gazdálkodás olvasóinak és szerzőinek körében / Fehér András, Szabó G. Gábor, Szakály Zoltán
Dátum:2013
ISSN:0046-5518
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Gazdálkodás 57 : 4 (2013), p. 387-397. -
További szerzők:Szabó G. Gábor (1968-) (tudományos főmunkatárs) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM114073
Első szerző:Pető Dorka (közgazdász)
Cím:Fogyasztói asszociációk és vásárlási szokások a rövid ellátási láncok kapcsán / T. Nagy-Pető Dorka, Szakály Zoltán, Kiss Virág Ágnes
Dátum:2023
ISSN:0046-5518
Megjegyzések:Az etnocentrikus gondolkodásmód és a helyi termékek minőségének és népszerűségének javulása hatására hazánkban is kezd felértékelődni a rövid ellátási láncok szerepe, fontossága. Azt, hogy egy helyi termék saját közösségében ismertté és elismertté váljon leginkább ezen értékesítési formákon keresztül és/vagy védjegyek segítségével érheti el. Jelen tanulmányban arra kerestük a választ, hogy mit tekintenek a fogyasztók helyinek és mely rövid értékesítési csatornákat ismerik, választják leginkább. Primer kutatásunkat egy 500 fős reprezentatív felmérés keretében végeztük, melynek eredményei rávilágítottak arra, hogy a fogyasztóknak konkrét elképzeléseik vannak arról, mit tekintenek helyi élelmiszernek. Legfontosabb hívószavak (elvárások) ezekkel kapcsolatban a magyar gyártó és munkaerő, illetve a hagyományos gyártási technológia voltak. A helyi élelmiszerek származásának távolsága kapcsán viszont már egészen eltérő számokat kaptunk. Továbbá az egyes rövid ellátási lánctípusok ismertsége is erősen szóródik, mivel csupán három típusa él a fogyasztók fejében, mint általuk használt, potenciális vásárlási opció.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
helyi termékek
rövid ellátási lánc
vásárlási szokások
Megjelenés:Gazdálkodás. - 67 : 4 (2023), p. 315-324. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2- 16-2017-00001
EFOP
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM078139
Első szerző:Szabó-Szentgróti Eszter (közgazdász)
Cím:Együttműködések a magyarországi tejfeldolgozó szektorban : egy empirikus kutatás eredményei / Szabó-Szentgróti Eszter, Szakály Zoltán, Borbély Csaba, Szabó-Szentgróti Gábor
Dátum:2018
ISSN:0046-5518
Megjegyzések:A publikáció fő célja a magyarországi tejfeldolgozásban lévő együttműködésekre vonatkozó jellemzők feltárása volt. A kutatás során cél volt a teljes tejfeldolgozói piac megkérdezése (TEÁOR 1051), valamint az alapsokaság többlépcsős tisztítása, így szűrőkérdés alkalmazása után 26 vállalkozás képezte a mintavételi keretet. A megkérdezésben minden esetben vállalati vezetők szolgáltattak adatokat. Meghatároztuk, hogy jelenleg Magyarország tejiparában nagyon alacsony az együttműködések aránya és főként a szakmai szervezetekkel való együttműködés a jellemző, mely többnyire tagsági jogviszonyt jelent. A tejfeldolgozásban kevés valódi együttműködés található, azok is főként az alapanyag-beszerzés területén, míg marketing és értékesítés területen nem jellemző, K+F területen pedig teljesen hiányzik az összefogás. Ennek ellenére a piac nyitott lenne a jövőben további összefogásra. A tapasztalt együttműködések jellemzően hazai partnerrel valósulnak meg, többnyire formális keretek között, ugyanakkor a partner jellemzően nem versenytárs. Főként költségcsökkentés a partnerségek elsődleges célja. Megállapítható, hogy az együttműködések megléte és a pénzügyi eredményesség között tapasztalható egy pozitív irányú öszszefüggés, ugyanakkor az együttműködések számának növelésével nem lesz jobb a pénzügyi eredményesség. Az interjúk során világossá vált, hogy a modern menedzsment-hozzáállás még kevéssé van jelen ezen a piacon.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
stratégia
tejszektor
együttműködés
vállalati megkérdezés
Megjelenés:Gazdálkodás. - 62 : 5 (2018), p. 406-425. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Borbély Csaba (agrár-közgazdász) Szabó-Szentgróti Gábor (1980-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM096932
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A felárfizetési hajlandóságot befolyásoló tényezők elemzése funkcionális élelmiszereknél / Szakály Zoltán, Soós Mihály, Kovács Sándor, Polereczki Zsolt
Dátum:2016
ISSN:0046-5518
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Gazdálkodás. - 60 : 4 (2016), p. 305-321. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Polereczki Zsolt (1980-) (élelmiszer-marketing)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM064050
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A fogyasztói etnocentrizmus vizsgálata Magyarországon - Ajánlások a magyar élelmiszergazdaság számára / Szakály Zoltán, Balogh Péter, Csatáriné Dogi Ilona, Polereczki Zsolt
Dátum:2016
ISSN:0046-5518
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fogyasztói etnocentrizmus
Megjelenés:Gazdálkodás. - 60 : 2 (2016), p. 153-174. -
További szerzők:Balogh Péter (1970-) (agrármérnök) Csatáriné Dogi Ilona (1989-) (gazdasági agrármérnök) Polereczki Zsolt (1980-) (élelmiszer-marketing)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM114496
Első szerző:Tóth Ildikó (közgazdász)
Cím:A frontoldali tápértékjelölések fogyasztói megítélése / Tóth Ildikó, Szakály Zoltán
Dátum:2023
ISSN:0046-5518
Megjegyzések:Az egészséges életmód egyik legfontosabb pillére az egészséges tápérték, melyben az FOP-tápértékjelölések támogathatják a fogyasztókat a helyes döntés meghozatalában. A táplálkozással összefüggő civilizációs betegségek világszerte problémát jelentenek. Az egészséges táplálkozás elengedhetetlen az általános jó közérzethez és számos krónikus betegség megelőzéséhez. Különös figyelmet kell fordítani az FOP-tápértékjelölések használatára a krónikus betegségek megelőzése és az egészséges döntéshozatal érdekében. Fontos, hogy az emberek a lehető legegyszerűbben tudják értelmezni az élelmiszerek tápértékét. A csomagolásnak valós és pontos információt kell nyújtania a termékről. A csomagoláson elhelyezett tápértékjelölési rendszereket a lakosság támogatja a fogyasztók tájékoztatásának módjaként, hiteles információforrásként fogadják el. Kutatások alapján az élelmiszerek csomagolásán elhelyezett tápértékjelölési rendszerek ösztönzően hatnak a fogyasztókra, hogy az "egészségeebbnek" vélt változatot részesítsék előnyben, ezzel támogatva az egészséges táplálkozást és életvitelt. A fókuszcsoportos interjúk alapján kijelenthető, hogy a különböző egészségmagatartású fogyasztók eltérő véleménnyel rendelkeznek nemcsak a táplálkozásról, hanem az élelmiszerekről, azok csomagolásáról és a jelölésekről. Az egészségpreventív csoport tagjai már a vásárlások alkalmával is tudatosabban viselkednek, több időt fordítanak az élelmiszer-jelölések megtekintésére, számukra a csomagolás elején elhelyezett tápértékjelölések ismerősek, megbízható forrásnak találják. A nem tudatos csoportban kevesebb időt fordítanak a jelölések megvizsgá- lására, számukra a csomagolás elején elhelyezett, FOP-tápértékjelölések nem ismertek, azonban pozitívan értékelik a jelöléseket. A fókuszcsoportos interjúk alapján megállapítható, hogy a csomagolás elülső részén elhelyezett jelölési rendszerek bevezetését széles körű fogyasztói oktatási kampánynak szükséges kísérnie, hogy tájékoztassák a nyilvánosságot a címkék megértésének és használatának mikéntjéről.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
élelmiszer-marketing
tápértékjelölés
élelmiszer-választás
Megjelenés:Gazdálkodás. - 67 : 4 (2023), p. 325-337. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1