CCL

Összesen 12 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM095800
Első szerző:Balogh Renátó (sportmenedzser)
Cím:Az y és z generáció munkahelyválasztásának szempontjai / Balogh Renátó, Kardos Magdolna Valentina, Bácsné Bába Éva
Dátum:2021
ISSN:1788-7593 2676-9867
Megjegyzések:A megváltozott munkaerőpiaci folyamatok következményeként felértékelődött a toborzás és a munkavállalók megtartásának szerepe. A munkaerőpiacon már megjelent fiatal generáció tagjairól szóló kutatások megállapították, hogy kevésbé lojálisak munkadójuk iránt, komoly elvárásokat támasztanak a munkáltatóik felé. Kutatásunkat a Debreceni Egyetem hallgatói körében végeztük, online kérdőíves felméréssel, melynek elemszáma 408 fő. Vizsgálatunkkal sikerült igazolni a korábbi kutatások eredményeit, miszerint a fiatal generáció tagjaira leginkább az alapfizetés, a munka-magánélet egyensúlya, a munkahelyi körülmények, valamint az előlépési lehetőségek gyakorolnak hatást. Hipotézisvizsgálataink alapján azonban megállapíthatjuk, hogy a munkahelyválasztásukat nem elsősorban az befolyásolja, hogy melyik generációhoz tartoznak. A munkahelyválasztásra sokkal inkább olyan tényezők vannak hatással, mint a nem, a családi állapot, az anyagi helyzet vagy az, hogy melyik szférában szeretnének dolgozni.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
munkaerőpiac
munkahelyválasztás
Y generáció
Z generáció
Megjelenés:Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. - 16 : 1-2 (2021), p. 59-67. -
További szerzők:Kardos Valentina (1995-) (közgazdász) Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM102991
Első szerző:Békési Nóra
Cím:Az employer branding és a stresszkezelés szerepe a Z generációs fiatalok foglalkoztatásában / Békési Nóra, Szűcs Róbert Sándor
Dátum:2021
ISSN:1788-7593 2676-9867
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. - 16 : 1-2 (2021), p. 69-77. -
További szerzők:Szűcs Róbert Sándor (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM099357
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:Kenyérfogyasztási szokások a gluténmentes diétában / Csapóné Riskó Tünde
Dátum:2017
ISSN:1788-7593 2676-9867
Megjegyzések:A cöliákia egy autoimmun rendellenesség, melynek kiváltó ágense egy a gabonafélékben (búza, rozs, árpa, zab) található fehérje, a glutén. Ha egy cöliákiás személy gluténtartalmú élelmiszert fogyaszt, szervezete a glutént veszélyes anyagként érzékeli és negatívan reagál rá. A gluténra adott immunreakció során károsodik a vékonybél és akadályozódik a tápanyagok felszívódása. A cöliákia napjaink tudományos eredményei szerint nem gyógyítható, az egyetlen kezelési lehetőség az élethosszig tartó gluténmentes diéta. A cöliákia a világ népességének átlagosan 1 százalékát érinti, diagnosztizálásra azonban minden 10. eset kerül. A kenyér alapvető és igen gyakran fogyasztott élelmiszer, ami alapvetően gluténtartalmú gabonákból készül. Számos közmondásunk, szólásmondásunk is utal a kenyér központi helyére, szerepére a magyar étkezési kultúrában. A gluténmentes termékek piaca folyamatosan bővül, így hazánkban is egyre többféle gluténmentes termék közül tudnak választani a gluténmentes diétát folytatók. Primer kutatásunk során gluténmentes diétát folyatok kenyérvásárlási, -fogyasztási szokásait mértük fel.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
cöliákia
gluténmentes diéta
fogyasztói szokások
Megjelenés:Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. - 12 : 4 (2017), p. 127-136. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM076517
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:Vállalati felelősség: alkalmazottakat célzó belső CSR programok / Csapóné Riskó Tünde, Tóth Eszter
Dátum:2017
ISSN:1788-7593
Megjegyzések:A vállalati felelősség kérdését a vállalat érintettjei felől vizsgálva különbséget tehetünk belső és külső érintettek között. Tanulmányunk középpontjában a belső érintetteket, azaz a munkavállalókat célzó felelős vállalati megfontolások, kezdeményezések, programok állnak. A munkaszervezés, a bérek rendszerének kialakítása és a vállalati résztulajdon-szerzés kérdése mind olyan kérdések, amelyek kapcsán a vállalat kifejezheti munkavállalóival szembeni megbecsülését. A humán erőforrás "helyén kezelése" egyre inkább aktuális kihívás, hiszen a modern kommunikációs eszközöket és social media csatornákat felvonultató világban pillanatok alatt hitelét vesztheti az a vállalat, amelyik csak a "kirakatnak szánt" CSR tevékenységével próbál jó színben feltűnni. Célunk a szakirodalmi háttér ismertetése mellett olyan jó vállalati példák, gyakorlatok bemutatása, amelyek mind nagyvállalati, mind KKV szinten megvalósíthatóak.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
vállalati felelősség
CSR
gazdasági etika
Megjelenés:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok. - 12 : 4 (2017), p. 207-218. -
További szerzők:Tóth Eszter (1979-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM120330
Első szerző:Földi Kata (közgazdász)
Cím:Kereskedelemszervezés és vásárlásösztönzés összefüggései a magyar FMCG piacon / Földi Kata, Pénzes Ibolya, Pólya Éva
Dátum:2024
ISSN:1788-7593 2676-9867
Megjegyzések:Az ezredforduló utáni idők jól körülhatárolható változásokat hoztak a kiskereskedők szakmai szervezeteiben és marketingtevékenységében a magyar hárompólusú FMCG piacon. A vállalkozások működési feltételei bonyolultabbá váltak, ami a releváns befolyásoló tényezők számának és intenzitásának változékonyságában, valamint előrejelzési nehézségeiben is megmutatkozik. Ezek közül a fogyasztói/vásárlási magatartás változása, a versenyintenzitás növekedése, a beszerzési marketing erősödése, a csatornapozíció változása, az informatikai és infokommunikációs eszközök innovációja, a gazdasági környezet meghatározó változása, a szigorodó jogszabályok és a váratlan események, az ökológiai környezet hatása kiemelhető. A piaci versenyre fókuszáló változások hatásának feltárásához fontos kiindulópont, hogy a Magyarországon működő üzletláncok száma és aktivitása stabilizálódott, ami eltolta a kutatások irányát a kereskedelemszervezés és a marketing kapcsolatának feltárására, a versenyelőnyök javítására. és a menedzsment hatékonyságára.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
működési feltételek
kereskedelem szervezés
vásárlásösztönzés
fogyasztói vélemény
szakértői interjúk
Megjelenés:Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. - 18. évfolya, 3-4 szám (2024), p. 71-80. -
További szerzők:Pénzes Ibolya Pólya Éva
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM072490
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:A környezetvédelemmel kapcsolatos hozzáállás középiskolás diákok különböző szegmensei mentén / Kiss Virág Ágnes
Dátum:2017
ISSN:1788-7593
Megjegyzések:A fenntartható fejlődés érdekében a közös cél a fogyasztói társadalmat egy tudatosabb életvitellel megismertetni és szokásrendszerükbe implementálni annak normáit. Jelen kutatásban egy napi rutinjaiban és fogyasztói magatartásában még kiforratlan csoportot, a középiskolás korosztályt vizsgáltuk egy 1002 fős kérdőíves felmérés keretében. Korábbi kutatások során már elkülönítettünk négy klasztert a tudatos fogyasztás ismérvei mentén. Ezen a négy klaszteren vizsgáltuk meg statisztikai elemzések segítségével, hogy hogyan differenciálódnak az egyes azonos korosztályhoz tartozó csoportok a környezettudatosság és a környezetvédelem kapcsán. Az eredményeink alapján kiderült, hogy eltérőek a gondolkodás- és a viselkedésminták a különböző szintű tudatosságot mutató klaszterekben, így a tudatos életvitel kialakításához szükséges a célcsoportoknak megfelelő kommunikáció, (elsősorban ismeretátadás), illetve a cselekvési lehetőségek biztosítása.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Környezetvédelem
ifjúságkutatás
fogyasztói magatartás
Megjelenés:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok 12 : 3 (2017), p. 277-283. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM096741
Első szerző:Kovács Bence (közgazdász)
Cím:A piacorientáció kulturális és magatartási megközelítésének empirikus összehasonlító elemzése / Kovács Bence, Szakály Zoltán, Kontor Enikő, Polereczki Zsolt
Dátum:2017
ISSN:1788-7593 2676-9867
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. - 12 : 4 (2017), p. 159-174. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Polereczki Zsolt (1980-) (élelmiszer-marketing)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM096721
Első szerző:Kovács Bence (közgazdász)
Cím:A piacorientáció konstrukciójának aktualizálása a holisztikus marketingkoncepció segítségével / Kovács Bence, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:1788-7593 2676-9867
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. - 15 : 1-2 (2020), p. 11-21. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00001
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM115609
Első szerző:Kovács Krisztina
Cím:Az entomofágiával, azaz a rovarok fogyasztásával kapcsolatos attitűdök vizsgálata / Kovács Krisztina, Szűcs Róbert Sándor
Dátum:2023
ISSN:1788-759 2676-9867
Megjegyzések:Globálisan növekvő társadalmunk, melynek létszáma már meghaladta a 8 milliárdot, minden bizonnyal az elkövetkező időkben is a jelenlegi növekvő tendenciát fogja követni. A jövőben a megnövekedett népességnek szükségszerűen több élelmiszerre lesz szüksége, aminek akadályozó tényezője a csökkenő megművelhető földterületek mennyisége és az elsivatagosodás egyaránt. A jövő élelmezési problémáját napjaink emberének kell megoldania alternatív lehetőségeket kutatva. Azt láthatjuk, hogy jelenleg az általunk fogyasztott állatok és növények génmódosításával, műtrágyák és permetezőszerek túlzott használatával próbálják növelni a felnevelhető és megtermelhető állományt. Sajnos ezek a megoldási lehetőségek, bár lehet, hogy orvosolják az adott problémát, de eközben újabbakat hoznak létre. A génmódosítás hatása hosszútávon még nem ismert, a műtrágyák és növényvédő szerekként nevezett termékek pedig bizonyítottan káros hatással vannak az emberi szervezetre. Lehetséges alternatív megoldás lehet, ami már régóta sejthető volt, a rovarok bevonása az élelmezésbe. Ettől a lehetőségtől nekünk európai embereknek aggályaink adódhatnak, hiszen a mi táplálkozási kultúránkban ez még nem jelent meg. Cikkünk hivatott felkutatni az élettani hatását a fogyasztásnak, ismertetni az aktuális piaci trendeket és feltérképezni, hogy mit gondolnak és mit (nem) fogyasztanának szívesen a fogyasztók. Kutatásunk említést tesz a törvényi háttérről és kiemeli az aktuális eredményeket az entomofágiával kapcsolatban. Továbbá a fogyasztás előnyei mellett meghatározzuk a hátrányokat is.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. - 18 : 1-2 (2023), p. 119-138. -
További szerzők:Szűcs Róbert Sándor (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM071870
Első szerző:Pintye Alexandra
Cím:A gazdasági felsőoktatás hatása a fiatalok pénzügyi kultúrájára / Pintye Alexandra, Kiss Marietta
Dátum:2017
ISSN:1788-7593
Megjegyzések:Kutatásunk célja annak feltárása volt, hogy a célzott pénzügyi-gazdasági képzésben részesülő egyetemi hallgatók pénzügyi kultúrája mutat-e eltérést az ilyen képzésben nem részesülő fiatalokéhoz képest. Eredményeink szerint a gazdasági felsőoktatás pozitív hatását csupán a pénzügyi kultúra egy komponensénél, a pénzügyi ismereteknél lehet egyértelműen kimutatni. A pénzügyi viselkedés (2. komponens) esetén csupán két elem mentén mutattuk ki a gazdasági képzésben való részvétel pozitív hatását, míg a pénzügyi attitűdök (3. komponens) esetében egyáltalán nem tapasztaltuk azt. Mindez alátámasztja a pénzügyi-gazdasági képzés közoktatásba való bevezetésének szükségességét, hiszen az oktatás a későbbiekben már csupán a pénzügyi kultúra látható, felszín feletti részére képes jelentős hatást gyakorolni.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
pénzügyi kultúra
gazdasági képzés
pénzügyi ismeretek
pénzügyi viselkedés
pénzügyi attitűdök
fiatalok
Megjelenés:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok 12 : 4 (2017), p. 175-186. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM109569
Első szerző:Szabó Tamás (közgazdász)
Cím:A perszonalizáció jelentősége a marketingben / Szabó Tamás, Szűcs Róbert Sándor
Dátum:2022
ISSN:1788-7593 2676-9867
Megjegyzések:Napjainkban egy vállalat sikeressége azon múlhat, hogy képes-e információhoz jutni a jelenlegi vagy potenciális fogyasztóiról. Az információ sikerkritériummá vált az elmúlt időszakban. Manapság már nem az az elvárás egy vállalattal szemben, hogy általános, standard terméket gyártson, ami gyakran nem képes maradéktalanul megfelelni a fogyasztói igényeknek. A kihívást és egyben a megoldást a perszonalizáció, vagyis a személyre szabott termékek jelentik. Egy perszonalizált terméket a fogyasztó saját maga tervez meg, pl. az internet adta lehetőségeket kihasználásával. Szekunder és primer kutatásunk rávilágít arra, hogy napjainkban a perszonalizáció már nem csupán a nagyvállalatok privilégiuma, hanem KKV-k számára is reális lehetőség. Ma már egy kis cukorka (M&M's) vagy egy sportcipő (GT) is személyre szabható. A nyilvánvaló előnyök mellett a perszonalizáció kihívásokat is tartogat, úgymint a gyártási technológia vagy a személyes adatok védelme.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. - 17 : 3-4 (2022), p. 11-22. -
További szerzők:Szűcs Róbert Sándor (1981-) (közgazdász)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM090212
Első szerző:Szűcs Róbert Sándor (közgazdász)
Cím:Fogyasztói tudatosság az étrend-kiegészítők piacán / Szűcs Róbert Sándor, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:1788-7593 2676-9867
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok. - 15 : 3-4 (2020), p. 107-116. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1