Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 2 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM110086
Első szerző:
Balsa-Budai Nikolett (PhD hallgató)
Cím:
Tudatos vásárlók a használt termékek piacán = Conscious consumers on the market of second-hand products / Balsa-Budai Nikolett, Kiss Virág Ágnes
Dátum:
2019
ISSN:
2676-878X 1789-6339
Megjegyzések:
After the latest climate conference held in Paris, the participants undertook to switch into a low carbon-dioxide-emissive economy within a frame of a con-crete acting plan. In order to reach it steps were determined for the civil society as well citizens, industry, trade unions and companies which steps are mostly related to consuming and lifestyle. One of its most important elements is the spreading of the second-hand trading. Buying used objects maintains to decrease our ecological footstep and help us to realize an environmentally con-scious behaviour. The main reason of it is the fact that the secondhand products save that pollutant-emission and material usage needed for manufacturing new products, moreover it facilitates waste management. The basis of our research was a questionnaire poll, where we would like to examine deeper those consuming groups who are already engaged to a more conscious lifestyle. We involved 301 members and used main component- and cluster examining methods. Based on the results we can say that also in these conscious groups there are members who reject this type of recycling, together with those who are active in it, although some of them are only sellers of these types of products. To sum up, it can be assumed that based on local and international trends, the business of secondhand products is a rather developing type of market, which larger and larger segments of conscious community are interested in.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
tudatos fogyasztás
hulladékcsökkentés
fenntarthatóság
használt termékek
szegmentáció
Megjelenés:
Közép-Európai Közlemények. - 12 : 2 (2019), p. 197-214. -
További szerzők:
Kiss Virág Ágnes (1985-) (közgazdász, oktatáskutató)
Pályázati támogatás:
EFOP-3.6.2-16-2017-00001
EFOP
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM076957
Első szerző:
Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:
A digitális élelmiszer-fogyasztó jellemzői / Fehér András
Dátum:
2018
ISSN:
1789-6339
Megjegyzések:
A digitalizáció és az egészségtudatosság nagyban megváltoztatták korunk fogyasztójának a vásárlási döntési folyamatban való részvételét. Különösen igaz ez a különféle élelmiszerek vásárlására és azok fogyasztására. Az információgyűjtés a hosszú éveken keresztül jól bevált hagyományos információforrások mellett egyre inkább kezd áttevődni az online felületekre, ahol minden eddiginél hatékonyabban kereshetünk. Az élelmiszerek interneten történő vásárlása hazai körökben egyelőre csak bontogatja a szárnyait, azonban egyre több lehetőségünk nyílik és egyre nagyobb igény mutatkozik az ilyen típusú beszerzésre. A kutatásom során szekunder és primer vizsgálatokkal tudtam bizonyítani az úgynevezett digitális élelmiszer-fogyasztó hazai megjelenésének relevanciáját. Reprezentatív 305 fős online kérdőíves felmérést végeztem az Y-generáció körében. Az elvégzett leíró statisztikák, faktor- és klaszteranalízis segítségével hazai körökben eddig hiánypótló összefüggéseket kaptam. Az eredmények alapján kiderült, hogy ez az új típusú fogyasztó a vásárlásait megelőzően az internetes információkeresést preferálja. Ennek során, amennyiben élelmiszerekről van szó, különös jelentőséget tulajdonít az élelmiszerek pozitív egészségre ható tényezőinek megismerésére, amit fontosabbnak ítél meg, mint ezen termékek áráról vagy minőségéről való informálódást. Az előzetes tájékozódást leginkább internetes fórumokon és blogokon teszik, meg, amelyek mellett lényeges információforrások még a kereskedők honlapjai, illetve a különféle közösségi oldal elérhetőségek. Azonban azt feltétlen ki kell emelni, hogy az előzetes online információszerzést nem feltétlen követi internetes vásárlás is, mivel az élelmiszerek hagyományos bolti környezetben való beszerzése továbbra is nagyon fontos az egyének számára.
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Gazdálkodás- és szervezéstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Közép-Európai Közlemények. - 11 : 3 (2018), p. 93-104. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.