CCL

Összesen 40 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM075644
Első szerző:Balsa-Budai Nikolett (PhD hallgató)
Cím:A fenntartható értékrend vizsgálata a debreceni egyetemisták körében / Balsa-Budai Nikolett, Szakály Zoltán
Dátum:2018
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Kutatásunk célja a fenntartható értékrend megjelenésének vizsgálata volt debreceni egyetemisták körében. Első lépésként célunk volt feltárni a LOHAS és a LOVOS fogyasztói csoportok értékeit és vizsgálni a két szegmens kapcsolatrendszerét. Ezt követően elemeztük az értékek megjelenését debreceni egyetemis?ták körében faktoranalízis segítségével. Majd k-means és hiearchikus klaszterezési eljárást alkalmazva az egyetemisták értékrendalapú életstílus-szegmentációját végeztük el mindkét szegmens esetében külön-külön. Kutatásunk legfontosabb eredményeinek a következők tekinthetők. A LOHAS és LOVOS szegmens között bár több közös érték felfe?dezhető, azonban mégis két jól elkülöníthető csoportot alkotnak. A fenntarthatóság irányá?ba mutató, ezen belül is a LOHAS életstílus jellemzői megjelentek a debreceni egyetemis?ták értékrendjében is. Az Ambiciózus trendkö?vetők csoportja (mintasokaság 25,1%-a) nem tekinthető teljes egészében a LOHAS értékek iránt elkötelezett fogyasztói csoportnak, azon?ban a klaszter tagjai körvonalazzák leginkább a LOHAS fogyasztók életstílusának jellemzőit. A LOVOS életstílus jellemzői szintén meg?jelentek a kutatás alapján a debreceni egye?temisták értékrendjében. A Tudatos egysze?rűsítők (a mintasokaság 34,6%-a) esetében tapasztalhatjuk a legnagyobb elköteleződést a LOVOS értékek irányában, náluk mindhárom, a szegmenssel kapcsolatban megfogalmazott értékcsoport jelen van.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fenntartható fogyasztás
LOHAS
LOVOS
életstílus
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 5 : 1 (2018), p. 3-20. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.2-16-2017-00003
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM096738
Első szerző:Barna Fédra Kinga
Cím:Az alternatív étrendet követők helyi termékek vásárlásához kapcsolódó attitűdjei / Barna Fédra, Bauerné Gáthy Andrea, Kovács Bence, Szakály Zoltán
Dátum:2018
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Barna Fédra Kinga: Az alternatív étrendet követők helyi termékek vásárlásához kapcsolódó attitüdjei
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 5 : 2 (2018), p. 3-15. -
További szerzők:Bauerné Gáthy Andrea (1980-) (gazdálkodás- és szervezéstudományi PhD) Kovács Bence (1992-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
   Lásd még:
Egyéb kapcsolat (1)
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM090141
Első szerző:Berencsi Alexa
Cím:Az energiaitalok fogyasztói és szakértői megítélésének kvalitatív elemzése / Berencsi Alexa, Fehér András
Dátum:2020
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Az energiaitalok nagy népszerűségnek örvendő termékek, amit jól bizonyít magasan szárnyaló piaci értékük is. Azonban az italokat övező megítélések gyakran szélsőséges formákban jelennek meg fogyasztói és szakértői körökben egyaránt. Kutatásunk célja kvalitatív módszerek segítségével közelebb kerülni a szakértői és fogyasztói meglátásokhoz. A vizsgálat három fő részből tevődött össze: az első egy netnográfiai vizsgálat volt, mely során sikeresen elkülönítettünk egymástól 3 online fogyasztói csoportot. Ezt követően az egyes csoportok tüzetesebb vizsgálata következett. Három tudományterület négy jeles képviselőjével készítettünk interjút, melyek során a kávé és az energiaital közötti különbségekről, valamint a szervezetre gyakorolt hatásaikról kérdeztünk. Ezt követően a fogyasztói oldal megvizsgálása következett két 8-8 fős fókuszcsoportos beszélgetésen keresztül. Az egyik csoport résztvevői az energiaitalok fogyasztását támogatók, a másik csoportban pedig az energiaitalok fogyasztását ellenzők. Mind a két beszélgetés egyforma körülmények között zajlott hasonló forgatókönyv alapján, mely számos kérdést valamint projektív technikákat alkalmazó feladatokat tartalmazott. A kutatás eredményei közé sorolható az a megállapítás miszerint az energiaitalok megítélése számos egymásnak ellentmondó elemet tartalmaz, mégis a kutatás során a megkérdezettek, valamint a megismert szakirodalmi források is mind kihangsúlyozták a mértékletesség fontosságát.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
energiaital megítélés
fókuszcsoport
kvalitatív vizsgálat
netnográfiai kutatás
szakértői interjú
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 7 : 2 (2020), p. 51-63. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM088816
Első szerző:Berencsi Alexa
Cím:Az energiaitalok fogyasztói és szakértői megítélésének vizsgálata / Berencsi Alexa, Fehér András
Dátum:2020
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok kutatási jelentés
folyóiratcikk
energiaital megítélés
kvalitatív vizsgálat
fókuszcsoport
netnográfia
szakértői interjú
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 7 : 2 (2020), p. 51-63. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM095954
Első szerző:Boros Henrietta Mónika (közgazdász)
Cím:A só- és cukormentes táplálkozás kvalitatív vizsgálata a zöldségkonzervek piacán / Boros Henrietta Mónika, Fehér András
Dátum:2021
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:A boltok polcain elterjedtek a "mentes" élelmiszerek, úgymint az egészségtudatos táplálkozás fontos összetevői. A kutatásunk alapját képezi egy olyan lehetséges zöldségkonzerv piaci helyzetének és bevezetési lehetőségeinek elemzése, amely akár kielégítheti a fogyasztók só- és cukormentes étkezéshez fűződő igényeit. A szekunder adat- és információgyűjtéssel nyújtottunk alapot a további kutatásoknak. A primer kutatásnál három kvalitatív módszert alkalmaztunk, amely a netnográfiai vizsgálat, a szakértői interjú és a fókuszcsoportos kutatás volt. A netnográfia során az előzetesen összegyűjtött kulcsszavak alapján vizsgáltuk az interneten, főleg a közösségi oldalakon a fogyasztói igényeket a só- és cukormentes konzervekre vonatkozóan. A konzerviparban jártas szakértővel folytatott interjú során a konzervek sajátossága és a mentes konzervek jellemzőinek a megvitatása álláspontja volt a középpontban. A fókuszcsoportos kutatás pedig az egyetemisták elképzeléseit volt hivatott megismerni a konzervekről és azok vásárlóiról egyaránt. Többek között fényt derítettünk arra, hogy a mentes szóhoz a fogyasztók az egészség kifejezését társítják, azonban a mentesség hangsúlyozása hiányérzetet válthat ki. A mentes konzervek vizsgálata során arra jutottunk, hogy a fiatal, idejükkel spóroló, egészségtudatos fogyasztók alkothatják a célcsoportot. A célpiac miatt javasoljuk az online platformokon történő népszerűsítést, ahol akár edukációs kampányokat is ajánlott lenne alkalmazni.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
fogyasztói magatartás
fókuszcsoport
szakértői interjú
netnográfia
kvalitatív vizsgálat
csomagolás
táplálkozás
cukormentes
sómentes
konzerv
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 8 : 1 (2021), p. 71-82. -
További szerzők:Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM118132
Első szerző:Buglyó-Nyakas Erzsébet Tünde (Phd Hallgató)
Cím:Az egészség ára - Az egészségesnek vélt élelmiszerek iránti fogyasztási és vásárlási szokások vizsgálata különös tekintettel az árra / Buglyó-Nyakas Erzsébet Tünde; Gál Tímea
Dátum:2024
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:The economic events of recent years (war, the COVID epidemic) have had a significant impact on our daily life, including our consumer and shopping habits. The main aim of this research is to examine how food consumption and purchasing habits have changed in response to price changes, particularly for foods perceived to be healthy. Two focus group interviews were conducted to explore consumer habits on this topic. The period covered by the research was the consumer prices in April 2022 and April 2023. Our research explored general food purchasing habits and consumer motivations. We examined the extent to which products that participants perceived as healthy were purchased online, and the impact of price changes on the demand for health-conscious foods and on consumers' brand loyalty. We also looked at the online price monitoring system, where we mapped consumer adoption and the consumer benefits that the system provided. One of our key achievements is to identify a growing consumer awareness, with more and more people choosing quality, expertise and choice over convenience and price. The types of consumer responses identified in the EUROMONITOR research was in terms of products perceived as healthy in the wake of the price rise, although the proportions have shifted significantly; many are looking for alternatives, seeking substitutes for products; and fewer are the concern-averse, loyal consumers and the well-off but not engaged. Price sensitivity is increasing as a result of recent sustained price rises, with a small proportion of people who are not concerned. There is also a low proportion of emotional comfort seekers, a group largely confined to high-income consumers. For those who are not aware of the price of products, there is no change in brand loyalty and no brand abandonment, but for those who are price-aware, there is a tendency to switch between brands.
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
élelmiszerfogyasztói magatartás
egészségesnek vélt élelmiszerek
árváltozás
árfigyelő rendszer
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 10 : 2 (2024), p. 3-16. -
További szerzők:Gál Tímea (1985-) (gazdasági agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM086215
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:A CSR ismertsége és megjelenése a fogyasztói döntésekben / Csapóné Riskó Tünde, Péntek Ádám, Wiwczaroski Troy
Dátum:2015
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:A vállalatok társadalmi felelősségvállalása (CSR) igen gyakori téma napjainkban mind hazai, mind nemzetközi szinten. A profitmaximalizálás természetes a vállalatok számára, de gazdasági tevékenységük végzése közben nem lenne szabad elfelejtkezniük tevékenységük velejáró társadalmi és környezeti hatásairól sem. Ki kell itt még emelnünk a napjainkban szintén gyakran szóba kerülő fenntarthatóság kérdését is. A vállalatoknak is felelőssége a Föld, természeti erőforrásaink és a jövő generációk sorsa. Sok vállalatban belső indíttatásra ki is alakult ez a fajta felelősségérzet és példaértékű CSR, illetve fenntarthatósági lépéseket tesz. Napjainkban már a társadalom részéről is erős nyomás nehezedik, komoly elvárás fogalmazódik meg a vállalatok irányába a felelős működés iránt. Ennek a hatásnak is köszönhető a felelősen működő vállalatok számának gyarapodása. De mit is értünk CSR alatt? Milyen tevékenységek, lépések sorolhatók ide? Milyen indíttatásból dolgoznak ki a vállalatok CSR stratégiát, CSR programokat, készítenek CSR vagy fenntarthatósági jelentéseket? Mi húzódhat meg a háttérben? Számos tanulmány foglalkozik a CSR motivációival, melyek között a vállalat megítélése, imidzse, "bennünket fognak preferálni a fogyasztók" is igen gyakran megjelenik. Értékelik-e azonban a vállalatok CSR lépéseit a fogyasztók? Számos kutató arra az eredményre jutott, hogy nem. Általában véve igen fontos elvárás részükről a felelős üzleti magatartás, de amikor ténylegesen döntenek egy termék megvásárlásáról, ez a szempont igencsak hátra rangsorolódik. Tanulmányunk célja számba venni, hogy a megkérdezett magyar fogyasztók mit tudnak a CSR-ről, mivel azonosítják a CSR-t, milyen információk alapján hozzák meg fogyasztói döntésüket, és összefüggéseket keresni a kapott eredmények és a minta demográfiai változói között. Mindezt primer kutatásunk eredményei alapján tesszük meg. Kutatási eredményeink összhangban vannak a CSR általános értelmezésével. Csaknem az összes felsorolt alternatívát a CSR fogalomköréhez társították a megkérdezett fogyasztók. A legmagasabb átlagértéket a ?munkahelyteremtés, foglalkoztatás" alternatíva kapta, ami jelzi ezen tevékenység kiemelt jelentőségét. A fogyasztói döntést befolyásoló tényezők vonatkozásában kutatási eredményeink az ?ár" és az ?ár-érték arány" elsődlegességét támasztották alá. Ezen kutatási eredményünk összhangban áll számos kutatási eredménnyel, miszerint a fogyasztók számára csak elvben fontos a termék gyártója és annak felelős üzleti magatartása, a tényleges fogyasztói döntésekben sajnos már nem jelenik meg ez az elvárás.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
vállalatok társadalmi felelősségvállalása
tudatos fogyasztás
CSR tevékenységek
fogyasztói döntés
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 2 (2015), p. 15-27. -
További szerzők:Péntek Ádám (1976-) (agrárinformatikus) Wiwczaroski, Troy B. (1967-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM078359
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:Kenyér és péksütemény fogyasztási szokások a gluténmentes diétában / Csapóné Riskó Tünde, Péntek Ádám
Dátum:2018
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Celiac disease is a genetic autoimmune disorder which is the result of an immune system response to the ingestion of gluten in susceptible persons. Gluten is a generalised term that describes the storage proteins found in the common cereal grains: wheat, rye, barley and their derivatives. This disease is permanent and damage to the small intestine always occurs when gluten is consumed, regardless of whether symptoms are present or not. Celiac disease affects about 1 in 100 individuals worldwide. In Hungary 1-2 percent of the population is affected. The only treatment for people with celiac disease is lifelong adherence to a gluten-free diet. On a gluten-free diet, wheat, rye, barley and any foods or ingredients derived from them must be removed from the diet. Bread is basic and frequently consumed food made from wheat. Bread and salty and sweet baked goods are an essential part of the Hungarian eating habits. The market of gluten-free foods is continuously increasing worldwide. Among the reasons behind this trend the increasing number of diagnosed persons, their family members (with whom they eat together), healthy lifestyle and fashion lifestyle have to be pointed out. Several gluten-free bread and baked goods brands are available on the Hungarian market. The ingredients, texture, colour, softness of the available breads and baked goods are rather different. There is a big choice of gluten-free flour mixtures on the Hungarian market, as well. The compositions of these mixtures are also rather different. The aim of our empirical research was to investigate the gluten free bread and baked goods consumption habits of people following gluten-free diet.
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
gluten
coeliakia
bread
diet
consumption
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 5 : 1 (2018), p. 77-89. -
További szerzők:Péntek Ádám (1976-) (agrárinformatikus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM108924
Első szerző:Czupper Zsófia
Cím:Energiaital-fogyasztási szokások és motivációk felmérése egyetemista hallgatók körében / Czupper Zsófia, Szakály Zoltán
Dátum:2022
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Young adults tend to consume energy drinks, even if they know exactly what they contain and what their health effects might be, even in the long term. The purpose of our research is to find out what motivates young people to consume energy drinks. In the quantitative research, a focus group-oriented online questionnaire was held out to assess the energy drink consumption habits of university students as well as their motivations for consumption using the TEMS model (N=897). The TEMS model was adapted for energy drinks. The qualitative research involved an eye-camera study with advertisements of the most popular energy drink brands and the existence of cognitive dissonance among students consuming energy drinks was also investigated. In summary, the majority of students were aware of the ingredients of energy drinks and their negative effects on health. The main motivations for consuming the product were that it tastes good, gives energy, is a pleasure to drink and that they simply like the product. Cognitive dissonance is also present in the purchase and consumption of energy drinks, therefore advertising has a strong influence on brand evaluations.
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
energiaital
motiváció
TEMS modell
kognitív disszonancia
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 9 : 2 (2022), p. 67-79. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM084067
Első szerző:Farkas Noémi Dóra (közgazdász)
Cím:Az egészséges táplálkozás fogyasztói megítélése : egy feltáró kutatás eredményei / Farkas Noémi Dóra, Kiss Marietta
Dátum:2020
ISSN:2064-8839
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
egészség
egészséges életmód
egészséges táplálkozás
egészségmagatartás
egészségtudatosság
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 7 : 1 (2020), p. 57-66. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász)
Pályázati támogatás:UNKP-19-3
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM086941
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás netnográfiai vizsgálata a digitális korban / Fehér András, Farkas Noémi Dóra, Boros Henrietta Mónika, Véha Miklós, Szakály Zoltán
Dátum:2020
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Az egészségtudatos életmód és az egészségesnek vélt élelmiszerek fogyasztása globális és hazai értelemben is egyre jelentősebb szegmensként jelenik meg. A digitalizációnak köszönhetően új és újszerű lehetőségek széles tárháza áll a fogyasztó rendelkezésére a számára hasznos információk megszerzésére. A kutatásunkban a legfőbb célkitűzésünk, hogy felmérjük a digitalizáció hatásait az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás terén. Jelen cikkben egy netnográfiai megfigyelés segítségével vonjuk górcső alá a közösségi média egyes platformjait (Facebook, Instagram és Youtube) és vizsgáljuk az influenszerek szerepét az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás esetében. A szekunder kutatás során tisztáztuk az alapvető definíciókat és feltérképeztük a legfrissebb és közeljövőbeli trendeket. A primer kutatásnál a netnográfiai felmérést két szakaszban bonyolítottuk le (2018. szeptember, október és 2019. december). A cél a két szakasz megfigyelési eredményeinek összehasonlítása mellett a kutatás kiszélesítése volt. A megfigyelésünket kizárólag magyar nyelvű oldalakon hajtottuk végre. Elemeztük az egészséges táplálkozással kapcsolatos Facebook-oldalakat és -csoportokat. A vizsgált témakörrel (pl. ?egészséges életmód" és ?tudatos táplálkozás") kapcsolatos kifejezéseknél az esetek többségében ugyanazokat az oldalakat azonosítottuk. Tehát egy adott oldal több keresőkifejezésnél is megjelent. A csoportoknál pedig jellemző, hogy a csoport létrehozói egyszerre 4-5 kulcsszót is megadnak a címben. Felmértük az egészségtudatos, ?mentes" és növényi alapú táplálkozással kapcsolatos ékezetes és ékezet nélküli hashtagek említés-számát. A vizsgált hashtagek többségénél megállapítottuk azt a tendenciát, hogy azok ékezetes változatai az elmúlt egy évben nagyobb növekedést értek el, mint az ékezet nélküliek. Továbbá rendszereztük a Youtube-csatornával rendelkező magyar influenszereket. Az eredmények alapján kijelenthető, hogy hazánkban az egészséges táplálkozás és egészséges életmód témakörökben viszonylag kevés influenszer működtet nagyobb feliratkozószámmal rendelkező csatornát. Összességében elmondható, hogy a közösségi médiában az egészséges életmód említése komplex módon érvényesül, és kevésbé szűkíthető le csupán az egészségtudatos élelmiszer-fogyasztásra.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
digitális kor
egészségtudatos élelmiszer-fogyasztás
közösségi média marketing
netnográfiai kutatás
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 7 : 1 (2020), p. 19-38. -
További szerzők:Farkas Noémi Dóra (1994-) (közgazdász) Boros Henrietta Mónika (1999-) (közgazdász) Véha Miklós (1982-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM065986
Első szerző:Fehér András (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Cím:Az élelmiszer-fogyasztói magatartás vizsgálata online környezetben: létezik-e hazánkban a digitális élelmiszerfogyasztó? / Fehér András, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2014
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:In recent years one of the major players in the market have changed radically, the consumer. They havebeen titled as "digitally enlightened" citizens by various researches. The main characteristics of "traditional"consumer's behavior have been discussed previously by numerous researchers. However research on digitalconsumers, especially in domestic circles, is still in initial stage.The main objective of this article is to determine the online consumer behavior trends in our country, in relation toinformation and shopping in particular of food. At the end of this publication we intent to answer the question askedin the title, i.e. does digital food consumer exist in this country.In our study we used the online consumer buying behavior process as base. Each step was mapped out by usingrelevant and current literature analysis. Using national representative survey (N=1000) we examined in detail thefood-related online information searches and the shopping opportunities in online shops.The convenience factor - similar to the description of the literature- is the most advantageous aspect of onlineshopping. At online shops the other factors examined convergence occurring in the median values show theuncertainty of customers' purchasing behavior, which results in a lack of trust in food purchases.Overall, we can conclude that the majority of literature and research on food consumption behavior doesn't separateproperly the online consumer' roles and most of the emphasis is on the final purchase. Based on literature research,we have attempted to differentiate the digital food consumers based on online behavior in which the basis for thesubsequent researches hypothetical fives categories were distinguished.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
élelmiszer-fogyasztói magatartás
digitális fogyasztó
élelmiszer
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 1 : 1-2 (2014), p. 29-38. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1 2 3 4