CCL

Összesen 9 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM115008
Első szerző:Farough, Fatemeh
Cím:Reggio Emilia Approach and Pre-School Education in Dubai / Farough, Fatemeh; Vargané Nagy Anikó
Dátum:2023
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:Early childhood education and care have become an important aspect of society and the well-being of people. A proper early childhood education can build a solid foundation for lifelong learning achievement and reduce the cost of lost talent and spending on social, health and even justice systems. Within early childhood education, the Reggio Emilia approach has gained popularity around the world and a number of countries in the West employ this approach in their early childhood educational system. In the young and prosperous country of the United Arab Emirates with its famous city of Dubai, this child-centred approach is also famous amongst affluent families with young children. This paper looks into early childhood education and the Reggio Emilia approach in the city of Dubai and how this is presented in the educational system of the UAE.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
kora gyermekkori nevelés
Reggio Emilia szemlélet
Dubai
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 9 : 3 (2023), p. 81-94. -
További szerzők:Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM078952
Első szerző:Hegedűs Roland (neveléstudomány)
Cím:Hátrányos helyzetű óvodák nehézségei / Hegedűs Roland
Dátum:2018
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idézhető absztrakt
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 4 : 5 Különszám (2018), p. 36. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM115009
Első szerző:Hesti, Miranda
Cím:The Implementation of Waldorf Education in Indonesia at a Glance / Hesti, Miranda; Vargané Nagy Anikó
Dátum:2023
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:In the education world, Waldorf education exists in some countries. Waldorf education revitalized the Indonesian education issue to improve individual well-being. This study reviews Waldorf education in Indonesia. We collected data via online content analysis focused on the Waldorf school website and Facebook. It was reported that Waldorf education only exists in big cities such as Jakarta, Bandung, Yogyakarta, Balikpapan, and Bali. All Waldorf education in Indonesia only offered play gardens, except Arunika Waldorf and Madu Waldorf, which offer an elementary school. All of the websites from Jagat Alit, Arunika, Bambino Preschool, Madu Waldorf, and Kulila Playgroup provide all the information about their school. However, for Denia Beun Play Garden, the information was mostly updated on their Facebook account. The implementation of Waldorf philosophy was well implemented in all schools. The adjustment point only on cultures because of the differences between Europe culture and Indonesian culture.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Waldorf oktatás
Indonézia
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 9 : 3 (2023), p. 111-132. -
További szerzők:Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM078953
Első szerző:Kovács Edina Mária (oktatáskutató, drámapedagógus)
Cím:Nyitottak-e a leendő pedagógusok az inkluzív nevelésre? : a Debreceni Egyetem pedagógus hallgatóinak vizsgálata / Kovács Edina, Bihari Zsanett
Dátum:2018
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idézhető absztrakt
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 4 : 5 Különszám (2018), p. 36-37. -
További szerzők:Bihari Zsanet
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM078958
Első szerző:Rábai Dávid (oktatáskutató)
Cím:A magyar sportpolitika legfőbb jellemzői, intézkedései 1945-től kezdődően a rendszerváltásig és napjainkig, különös tekintettel a labdarúgás sportágára / Rábai Dávid
Dátum:2018
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:Jelen elméleti jellegű tanulmányunk célkitűzése, hogy felderítse és bemutassa a magyar sporton és a labdarúgáson belül végbemenő sportpolitikai intézkedéseket és piacosítási folyamatokat, amely a neoliberális gondolkodás egyik eredményeképpen indult be és ment végbe hazánkban a rendszerváltástól kezdődően. A dolgozatunkban ezeket a lehetséges kiváltó okokat vesszük górcső alá az ebben a témában született kutatási eredmények és tanulmányok alapján. Célunk, hogy 1945-től kezdődően keressük azokat a kiváltó eseményeket, amelyek a sportpolitikai folyamatok változásaihoz, esetleges paradigmaváltásához vezethettek. Célunk még, hogy kiemelten a labdarúgás sportágát sportpolitikai vizsgálódás alá vessük és kapcsolódási pontokat keressünk a labdarúgó akadémiákkal összefüggésben. A tanulmányunk több fejezetből épül fel. Az első fő részben a magyar sport helyzetét tekintettük át a sportpolitikai változások tükrében 1945-től kezdődően egészen a rendszerváltozásig, illetve az azt követő évekig. A második fő fejezetben a labdarúgással kapcsolatos legfőbb sportpolitikai intézkedéseket és az ezzel járó változásokat tekintettük át ugyanezen korszakot vizsgálva. Ennek a fejezetnek a harmadik alegységében, külön alfejezetben tárgyaltuk a labdarúgó akadémiákkal kapcsolatos legfőbb politikai változásokat. Kutatásunk eredményeképpen kiderült, hogy a szocialista rendszert befejező rendszerváltás jelensége markáns politikai változásokat hozott mind a sport, mind pedig szűkebb értelemben a labdarúgás sportágán belül. A legfőbb változásként a piacosodási folyamat emelhető ki, amellyel hazánk labdarúgása a nyugati minták követésének irányába indult. A labdarúgó akadémiák széleskörű elterjedése politikai döntések eredményeként határozható meg, azonban hiába működnek közel már 17 éve hazánkban, mégsem tudják határozottan igazolni a létjogosultságukat.
The aim of our present theoretical study is to explore and present the sport policy measures and marketization processes within the Hungarian sport and football that started and has been going on as a result of neoliberal thinking in our country since the change of the political regime (1989/90). In our paper, we are looking at these potential causes based on the research findings and studies that have emerged in this topic. Our goal is to find the events that triggered changes from the 1945 onwards, which could have led to changes in the sport policy processes and possible paradigm shift. Our goal is to focus on the sport of football in sports politics and to look for links in connection with the football academies. Our study has several chapters. In the first major part, we review the situation of the Hungarian sport in the light of sport policy changes from 1945 until the change of the political regime and the following years. In the second major chapter, we survey the major sports policy measures and related changes in football during the same era. In the third subsection of this chapter, we discussed the major political changes in football academies in a separate subchapter. As a result of our research, it has turned out that the change of the political regime brought up significant political changes both in sports, and properly in the field of football. The major change could be the marketization process with which our country's football started to follow western patterns. The widespread dissemination of football academies can be explained with a set of political decisions. Even though they have been working for almost 17 years in Hungary they can not fully justify their legitimacy
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
szocializmus
rendszerváltozás
politika
labdarúgó akadémiák
socialism
political tranformation
policy
football academies
Megjelenés:Különleges Bánásmód. - 4 : 1 (2018), p. 19-33. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM115010
Első szerző:Rusli, Nor Amalina Binti
Cím:The Reggio Emilia Approach to Special Needs Children / Rusli, Nor Amalina Binti; Vargané Nagy Anikó
Dátum:2023
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:The purpose of this paper is to discover the way Reggio Emilia addresses special needs children. This research will discuss several theories from educational psychologists such as Vygotsky, Gardner, Piaget, Bronfenbrenner, Bruner, and Dewey that are used in the Reggio Emilia approach. The Reggio Emilia approach can help special needs children optimize their learning ability, facilitate learning through experience, and give them the opportunity and courage to try something new. Thus, the purpose of this article is to investigate the extent to which the Reggio Emilia approach can aid in the development of special needs children's creativity, as well as to inform the community about the form of early Reggio Emilia education for special needs children.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Reggio Emilia
sajátos nevelési igényű gyermek
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 9 : 3 (2023), p. 149-168. -
További szerzők:Vargáné Nagy Anikó (1967-) (pedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM113241
Első szerző:Szerepi Sándor (pedagógus)
Cím:A magyar nyelvű roma/cigány kulturális nevelést folytató óvoda helye a nemzetiségi nevelés rendszerében : műhelybemutató / Szerepi Sándor
Dátum:2023
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
óvodai nevelés
nemzetiségi oktatás
cigány/roma kulturális nevelést folytató óvoda
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 9 : 2 (2023), p. 159-162. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM107870
Első szerző:Vargáné Nagy Anikó (pedagógia)
Cím:A SARS COVID-19 vírus okozta helyzet a hazai kora gyermekkori intézményekben / Vargáné Nagy Anikó
Dátum:2021
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:A tanulmány egyfajta országjelentést tár elénk. A SARS-COVID-19 vírus következtében kialakult járványveszély hatásait elemzi a hazai kora gyermekkor intézményekben, különös tekintettel az óvodákra. Ismerteti a 2020. március elejétől 2020. szeptemberig terjedő időszak helyi és kormányrendeleteit, amelyek az óvodák működését szabályozták. Ismerteti az óvodapedagógusok és óvodai dolgozók járványveszély ideje alatti rendkívüli tevékenységeit, és azokat a kihívásokat, amelyekkel a kialakult helyzetben kellett szembenézniük.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
SARS-COVID-19
kora gyermekkori intézmények
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 7 : 4 (2021), p. 101-107. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM107783
Első szerző:Vargáné Nagy Anikó (pedagógia)
Cím:Opportunities and good practices for strengthening the intergenerational link in Central Europe - A comparative analysis / Varga Nagy Anikó, Molnár Balázs
Dátum:2021
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:We conducted a research entitled ?Learning and exchanging good practices strengthening the social role of the family" under project identification number EFOP-5.2.2.-17-2017-00048 ?Research on good practices strengthening the social role of the family in the Carpathian Basin in the Hajdúsámson Reformed Parish and Family Pedagogy Association "in connection with the project. With online questionnaires we try to explore answers and solutions in research that can help professionals pass them on to families as good practice. The questions are about the family programs for different generations organized by the institution and municipality as well as the functioning of reverse socialization mechanisms in the intergenerational relationship. The aim of the paper is tp show some examples of good practices in multigenerational programs, which were examined in the research.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
generations
strengthening the intergenerational link
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 7 : 1 (2021), p. 109-126. -
További szerzők:Molnár Balázs (1973-) (pedagógus) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1