CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM114128
Első szerző:Nemes Magdolna (nyelvész)
Cím:A korai francia nyelvtanulás lehetőségei napjainkban Magyarországon / Nemes Magdolna, Muhariné Preszter Katalin
Dátum:2019
Megjegyzések:Dolgozatunk témájául a magyarországi korai idegennyelv-tanulás kevéssé közismert területét választottuk: a francia nyelv kisgyermekkori (0?7 év) tanulásának jelenlegi magyarországi lehetőségeit mutatjuk be. A világ hatodik leggyakrabban beszélt nyelve érezhetően visszahúzódóban van hazánkban, ezért a lehetőségek feltérképezése nem egyszerű feladat. Elsőként a korai idegennyelv-tanítás jelenségét mutatjuk be, majd a kisgyermekkori nyelvpedagógiai tanulmányok korai idegennyelv-tanulással kapcsolatos kutatási eredményeit tekintjük át. Fontosnak tartjuk az adott tanítási célok, tartalmak, módszerek, valamint a korai idegen nyelvi pedagógusi kompetenciák vizsgálatát is. Dolgozatunk második részében a francia nyelvű korai nyelvtanítás magyarországi intézményes és intézményen kívüli lehetőségeit vizsgáljuk, szólunk a francia nyelv világban elfoglalt helyéről valamint a magyarországi helyzetéről is. A dolgozat harmadik részében a bemutatott helyszíneken a nyelvtanárokkal készült interjúkban arra keressük a választ, hogy milyen feltételek között jelennek meg a kisgyermekkori francia foglalkozások (pl. kik tartják a foglalkozásokat, mi a pedagógusok motivációja, mi a tanítványok és szüleik motivációja, melyek a nyelvtanulás körülményei stb.).
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
korai francia
óvodás korú gyermekek
formális és informális nyelvtanulás
Megjelenés:OxIPO. - 1 : 3 (2019), p. 41-71. -
További szerzők:Muhariné Preszter Katalin (1984-) (óvodapedagógia)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1