CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM115005
Első szerző:Kinczel Antónia
Cím:The Experiences of Physiotherapy in Preschools in the Light of a Kindergarten Research in Hajdúböszörmény / Kinczel Antónia; Fülöp-Pipó Mariann; Pálinkás Réka; Židek Peter; Laoues-Czimbalmos Nóra; Lengyel Attila; Müller Anetta
Dátum:2023
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
gyógytestnevelés
óvodai nevelés
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 9 : 3 (2023), p. 27-34. -
További szerzők:Fülöp-Pipó Mariann Pálinkás Réka (1987-) Zidek Péter Laoues-Czimbalmos Nóra (1985-) (sportpedagógus) Lengyel Attila Müller Anetta Éva (1973-)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM108146
Első szerző:Laoues-Czimbalmos Nóra (sportpedagógus)
Cím:Korai intervenció egy kutatás tükrében / Laoues-Czimbalmos Nóra, Mercsné Konyári Anita, Bíró Melinda, Müller Anetta
Dátum:2020
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:Napjainkban egyre növekszik a sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek száma, melyek új kihívásokat jelentenek a szülőknek és pedagógusoknak egyaránt. Fontos tehát ennek a tématerületnek a kutatása a szülők és a szakemberek oldaláról vizsgálva. 2019 év elején Hajdú-Bihar és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében kérdőíves kutatást végeztünk a korai intervenció témakörben. Az online és papír alapú kérdőíveket szülők (N=103) és szakemberek (N=106) (óvodapedagógus, gyógypedagógus, konduktor, stb), összesen 209 kérdőívet dolgoztunk fel. Az adatgyűjtés név nélkül történt és a részvétel önkéntes volt. A kérdőívben lévő adatok feldolgozása után Excel táblázat segítségével és SPSS 21.0 statisztikai programmal elemeztük a kapott eredményeket. Az eredmények azt mutatják, hogy mind a szülők (76,7%), mind a szakemberek (71,7%) úgy vélik, hogy az SNI gyermekek fejlődését teljes mértékben vagy nagyon befolyásolta az integrálás, azaz pozitívan értékelték. Az ép gyermekek szülei elfogadják az integrációt, a különböző színtereken ( a válaszadók óvodában 43,7%-a, az iskolában 37,9%-a, a játszótéren 67%-a teljes mértékben elfogadja az ép gyermekével együtt jár sajátos nevelési igényű gyermek is).
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
sajátos nevelési igényű
korai intervenció
fejlődés
integráció
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 6 : 3 (2020), p. 17-32. -
További szerzők:Mercsné Konyári Anita Bíró Melinda (1974-) Müller Anetta Éva (1973-)
Pályázati támogatás:GINOP-2.3.2-15-2016-00062
GINOP
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM108139
Első szerző:Laoues-Czimbalmos Nóra (sportpedagógus)
Cím:Sporting motivations of students who live with disabilities, in the light of a regional research / Laoues-Czimbalmos Nóra
Dátum:2021
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:A gyerekek sportolási motivációi között igen kitüntetett helyet foglal el a győzelem a siker, elérése, a teljesítmény elismerésének igénye, amelyek dominánsan külső (extrinsic) orientációt fejeznek ki (Duda et al., 1992). A fogyatékossággal élő személyek sportmotivációs tényezők vizsgáló tanulmányok nem KÜLÖNLEGES BÁNÁSMÓD, VII. ÉVF. 2021/1. 36 képeznek olyan teljességre törő rendszert, mint az épek sportolásával foglalkozó kutatások. Így a fogyatékossággal élők életminőségét meghatározó testedzési szokások, sportmotivációs tényezők felmérése hazai és nemzetközi viszonylatban is egy hiányterületnek mondható. A felmérés a 8-18 éves korosztály (n=1158) sportmotivációs tényezőit vizsgálja és egy primer kutatás eredményeiről számol be. A hazai fogyatékossággal élő lakosság körében végzett kérdőív gyerek mintára történő adaptálását és annak eredményeit mutatom be. A fogyatékossággal élő gyerekek körében még nem végeztek hazánkban ilyen felmérést. A kérdőíves kutatásban a fogyatékossággal élő fiatalok sportolási szokásait és a sportmotivációban az egészségtudatosság szerepének megjelenését. Az adatokat SPSS szoftver segítségével dolgozom fel, az alapstatisztikán túl az összefüggések vizsgálatára Chi2 próbát alkalmazok.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok Szociológiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
fogyatékos tanulók
sportmotiváció
sportolás
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 7 : 1 (2021), p. 35-44. -
Pályázati támogatás:ÚNKP-20-3-II-DE-315
Egyéb
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM108299
Első szerző:Szerdahelyi Zoltán (sporttudomány)
Cím:A fizikai aktivitást befolyásoló tényezők elemzése Hajdúböszörmény 65 év feletti lakosságának körében / Szerdahelyi Zoltán, Laoues-Czimbalmos Nóra
Dátum:2022
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:A fizikai aktivitás fontosságát egyre többen ismerik fel, laikusok és szakemberek egyaránt. A rendszeres mozgás minden életkorban hozzájárul az egészség különböző dimenzióinak erősítéséhez. Ideális esetben kisgyermekkortól kezdve beépül a fizikai aktivitás életünkbe, azonban a népegészségügyi mutatók alapján sajnos ellenkező tendencia rajzolódik ki hazánkban. A demográfiai folyamatok egyik legmarkánsabb jellemzője az időskorú népesség számának és arányának folyamatos növekedése. Az idősödő társadalomban kulcsfontosságú a 65 év felettiek jó egészségi állapotának megőrzése, az egyén életminőségének javítása, az egészségügyi kiadások csökkentése, illetve az időskorúak munkaerőpiaci szerepének kényszerű növekedése miatt. Hajdúböszörményre is jellemzőek az országos demográfiai változások, így érdemes a helyi lakónépesség fizikai aktivitásának összetevőit vizsgálni. Kutatásunk célja a munkavégzéssel, a közlekedéssel, a háztartási munkával, illetve a szabadidősportolással kapcsolatos mozgásos tevékenységek jellemzőinek feltárása. Sajnos a nemzetközi ajánlásoktól elmarad a vizsgált populáció mozgással töltött idejének mennyisége és minősége is. Az idős korosztály mozgásos motívumainak feltérképezése megerősítette a feltételezésünket, miszerint a fizikai és a pszichés egészség megőrzése a legfőbb mozgatórugója a célcsoport aktivitásának.
Tárgyszavak:Orvostudományok Sporttudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
fizikai aktivitás
idősödő társadalom
idős korosztály
objektív egészség
szubjektív egészség
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 8 : 3 (2022), p. 67-76. -
További szerzők:Laoues-Czimbalmos Nóra (1985-) (sportpedagógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM108089
Első szerző:Szerdahelyi Zoltán (sporttudomány)
Cím:Szubjektív egészségérzet és a fizikai aktivitás kapcsolatának vizsgálata középiskolások körében / Szerdahelyi, Zoltán
Dátum:2020
ISSN:2498-5368
Megjegyzések:Egészségi állapotunk megítélésének számos módszere alakult ki a tudományos ismeretek bővülésével párhuzamosan. Az orvostudomány objektív módszerekkel, mérhető változókkal írja le egészségi állapotunkat. Természetesen nekünk is van képünk a saját egészségi állapotunkról, mely minden szubjektivitása ellenére jó indikátora a testi-lelki folyamatainknak. Az egészségérzetünk hiteles tükre lehet az egészségi állapotunknak, mely közvetlenül és közvetetten is kihat a munkahelyi/iskolai teljesítményünkre. A fizikai aktivitás növekedésének az egészségre gyakorolt jótékony hatásairól folyamatosan bővülő ismeretekkel rendelkezünk, hatásmechanizmusát számtalan aspektusból értelmezhetjük. A középiskolás korosztály egészségi állapotának és fizikai aktivitásának vizsgálata hasznos információkat hordoz az egyén, a szülők és az oktatás területén (oktatáspolitikusok és pedagógusok) dolgozók számára. Jelen kutatás során a fizikai aktivitás (WHO ajánláshoz viszonyított) szintje és a középiskolások egészségérzete, iskolai teljesítménye, valamint a különböző emocionális tényezők megjelenése közti kapcsolatot vizsgálatára került sor, kiegészítve a 14-18 éves korosztály mozgással kapcsolatos motivációs hátterének tanulmányozásával. Az elemzés során szignifikáns kapcsolat jelent meg a fizikai aktivitás magas szintje és az egészségérzethez tartozó számszerűsített érték magas értéke között. Az iskolai teljesítmény és a fizikai aktivitás szintje között nem találtunk szignifikáns összefüggést. Az emocionális tényezők között szignifikáns kapcsolatot tapasztaltunk a boldogság, életkedv, energikusság, valamint a szomorúság és a fáradtság kategóriák fizikai aktivitással történő összehasonlítása során. A mozgásos motívumok között kiemelkedő helyet foglal el a fizikai állapot javítása, és egyértelműen elutasító ez a korosztály a másoknak való megfeleléssel szemben. Szintén tanulságos a testi nevelés területén dolgozók számára, hogy a mozgás élményszerűsége meghatározó a korosztály tagjai számára.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
szubjektív egészség
fizikai aktivitás
középiskolai tanulók
iskolai teljesítmény
motiváció
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 6 : 3 (2020), p. 51-64. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM111653
Első szerző:Tamásiné Dsupin Borbála (zenepedagógus)
Cím:Personality development in early childhood through music education / Dsupin, Borbála
Dátum:2023
ISSN:2498-5368
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
személyiségfejlesztés
zenei nevelés
népi játékok
szocializáció
iskolaérettség
Megjelenés:Különleges bánásmód. - 9 : 1 (2023), p. 189-196. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1