CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM096855
Első szerző:Csambalik László
Cím:Multi-perspective evaluation of phytonutrients : Case study on tomato landraces for fresh consumption / Csambalik László, Divéky-Ertsey Anna, Pusztai Péter, Boros Fruzsina, Orbán Csaba, Kovács Sándor, Gere Attila, Sipos László
Dátum:2017
ISSN:1756-4646
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Functional Foods. - 33 (2017), p. 211-216. -
További szerzők:Divéky-Ertsey Anna Pusztai Péter Boros Fruzsina Orbán Csaba Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Gere Attila Sipos László
Pályázati támogatás:K119269
OTKA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM089605
035-os BibID:(cikkazonosító)563
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:The Effect of an Evaluative Label on Consumer Perception of Cheeses in Hungary / Szakály Zoltán, Soós Mihály, Balsa-Budai Nikolett, Kovács Sándor, Kontor Enikő
Dátum:2020
ISSN:2304-8158
Megjegyzések:Traditional strategies (such as education, economic incentives or prohibitions) targeted at altering dietary habits only influence health-conscious consumers. Less health-conscious consumers are less capable of self-regulatory behavior, therefore they are more likely to be influenced through perception. The present study aimed to examine how external cues such as labeling affect the consumer's perception of foods. The paper includes a case study based on an experiment. In the experiment the same cheese was tested with four different types of labeling (labeled "conventional", "low salt", "low fat" and "low salt and low fat"). It was found that the health halo effect worked in the case of cheese testing. In spite of all the samples being identical, the healthy samples were associated with considerably less sensory pleasure. The use of labels by the producers resulted in exactly the opposite effect to that intended. The experiment confirmed the efficiency of the application of this type of behavior-oriented nudge.
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
nudge
evaluative label
health-halo effect
consumer perception
cheese
Megjelenés:Foods. - 9 : 5 (2020), p. 1-21. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Balsa-Budai Nikolett (1993-) (PhD hallgató) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Kontor Enikő (1963-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM101265
035-os BibID:(cikkazonosító)997 (WoS)000781527400001 (Scopus)85128218653
Első szerző:Török Áron (közgazdász)
Cím:Understanding Consumers' Preferences for Protected Geographical Indications: A Choice Experiment with Hungarian Sausage Consumers / Áron Török, Matthew Gorton, Ching-Hua Yeh, Péter Czine, Péter Balogh
Dátum:2022
ISSN:2304-8158
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Foods. - 11 : 7 (2022), p. 1-19. -
További szerzők:Gorton, Matthew Yeh, Ching-Hua Czine Péter (1994-) (közgazdász) Balogh Péter (1970-) (agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1