CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM083529
Első szerző:Czine Péter (közgazdász)
Cím:Margarinnal kapcsolatos preferenciák vizsgálata egyetemista fogyasztók körében / Czine Péter, Szakály Zoltán, Balogh Péter
Dátum:2019
ISSN:2064-8839 2631-1380
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 6 : 2 (2019), p. 3-12. -
További szerzők:Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász) Balogh Péter
Pályázati támogatás:EFOP-3.6.1-16-2016-00022
EFOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM072910
Első szerző:Kiss Virág Ágnes (közgazdász, oktatáskutató)
Cím:A fenntartható fejlődés értékei és az egészségtudatos életstílus elemzése középiskolás diákok körében / Kiss Virág Ágnes, Kovács Sándor, Szakály Zoltán
Dátum:2016
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Health, together with the social- and natural environment has become the most importantand core value recently. The current research would like to explore the presence ofsustainable development related values and the elements of health consciousness amongthe consumption behaviour of secondary school students. The aim of the first part is toprovide an overview of conscious consumption, sustainable development and the literal researchesconnected to this particular generation. In the second part of the work, we present the results ofa research made between April 2015 and 2016 involving 1 002 students of 13 institutions. Duringthe selection, we kept in mind to choose institutions of all different profiles (human, sport, art,general) and different types (grammar school, vocational high school, technical school). Duringcreating the questionnaire, the basis of the questions and statements since was the consumptiontrends that can be found in the literature sources as well. We analysed the data with the help offrequency indicators together with factor- and cluster analyses. During the primary examinations,we identified five factors that were created along with the values of the following behaviours:trend-following individualistic, health- and environmental conscious, authentic patriot, altruisticethicaland business ethical. With the help of them, we could name four well-divided groups afterthe cluster analysis, where the values of the created factors can be realised at different rates. Thegroups were the Trend-avoiding Conscious, the Responsibility-blamers, the Passive "freshmen" andthe Conscious individualists. The first group can be related to the trends of voluntary simplicity,whereas the fourth segment shows a strong similarity to the values of the LOHAS consumer group. These groups - and their different socio-demographic features - raise the attention to the fact thatknowledge, messages and examples-to-follow are worth conveying with a differentiated marketingcommunicational strategy. This secondary school generation undertakes their connection to theparticular sustainable and health conscious values, and ? at least in a theoretical field ? the majorityof the students admit their responsibility in shaping the environment and their own health. In thecase of conscious consumption, the peculiarities of this generation (digital, "Always on" generation)demand a quite new communicational approach in transporting messages and possibilities of act.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fenntartható fejlődés
fiatalok
egészségtudatosság
fogyasztói magatartás
LOHAS
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 3 : 2 (2016), p. 41-62. -
További szerzők:Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM096423
Első szerző:Koroknay Zsuzsa (sportközgazdász)
Cím:Egészséges táplálkozás vizsgálata a posztadoleszcensek körében szociológiai tényezőkkel kiegészítve / Koroknay Zsuzsa, Pfau Christa, Kovács Sándor
Dátum:2021
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Rohamosan fejlődő világunkban az egészséges életmód egyre nagyobb figyelmet kap. Soha nem lehet elég korán elkezdeni prevenciót és a fokozatos fejlesztést. Kutatásunkban a posztadoleszcensek egészséges, mérsékletes táplálkozási szokásait elemeztük társadalmi aspektusokkal kiegészítve. Kutatásunk során primer és szekunder adatgyűjtést végeztünk. Módszereink között leíró statisztikák, kereszttáblás elemzés, faktoranalízis és klaszteranalízis található. Szociológiai szempontból a leválási dimenziókat vizsgáltuk meg, mellyel megerősítettük, hogy az egyetemi polgárság a posztadoleszcensek egy csoportját képezik. Az egészséges táplálkozást élelmiszercsoportok és társadalmi vonatkozású faktorok segítségével elemeztünk. A klaszteranalízis során 5 klasztert különítettünk el, amelyeket a faktorokat mentén értékeltünk. A faktor- és klaszteranalízis alapján megállapítottuk, hogy a megkérdezett hallgatók az egészséges táplálkozást fontos társadalmi értéknek tekintik.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 8 : 1 (2021), p. 45-58. -
További szerzők:Pfau Christa (1969-) (testnevelő tanár, közgazdász) Kovács Sándor (1978-) (matematika tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM106513
Első szerző:Maró Gréta
Cím:Termelői piacok az egyetemi campuson / Maró Gréta, Czine Péter, Maró Zalán Márk, Török Áron
Dátum:2022
ISSN:2064-8839 2631-1380
Megjegyzések:Short food supply chains are increasingly studied areas of international studies. Many see their spread as the solution to sustainability in agriculture. One of its defining sales channels is farmers' markets, their number has grown dramatically in Hungary in recent years. Many studies analyse the consumers of farmers' markets worldwide, but only a few studies examine the relationship of university students with farmers' markets. However, there are examples of this in the USA; it is even typical that farmer's market is organized on university campuses. University students are not typical buyers of farmers' markets, but they will be the consumers of the future, so it is worth examining their habits and needs. With the help of a questionnaire filled out by 382 university students, we investigate whether there is a difference between the food shopping habits of the university students examined in previous studies and the ones analysed in the current study. Do they have clearly identifiable habits of purchasing on the farmer's market? Is there a demand to organize farmers' markets on university campuses in Hungary? The food shopping habits of university students studying in Hungary are largely the same as the habits of university students examined by previous research. For university students, the price, comfort, the selection, and quality aspects of the products dominate. 31% of the university students, who filled out the questionnaire, have never shopped at a farmer's market; while among those, who purchase there food, only 21% do this regularly. The main obstacle for non-regular shoppers is the distance from farmers' markets, which can be solved by organizing farmers' markets on university campuses. 95% of the sample is open to this, so it would be worthwhile to conduct separate research for each university and put the positive results into practice.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
termelői piac
egyetemisták
élelmiszervásárlás
Egyesült Államok
Magyarország
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 9 : 2 (2022), p. 41-56. -
További szerzők:Czine Péter (1994-) (közgazdász) Maró Zalán Márk Török Áron (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM074703
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A fenntartható fogyasztás iránt elkötelezett fogyasztói csoport, a lohas szegmens jellemzői / Szakály Zoltán, Pető Károly, Popp József, Jasák Helga
Dátum:2015
ISSN:2064-8839 2064-8839
Tárgyszavak:Agrártudományok Élelmiszertudományok kutatási jelentés
fenntartható fogyasztás
LOHAS
sustainable consumption
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 1 (2015), p. 3-9. -
További szerzők:Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Popp József (1955-) (közgazdász) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM074520
Első szerző:Szakály Zoltán (agrár-közgazdász)
Cím:A LOHAS szegmens mérete és jellemzői Magyarországon = The size and characteristics of the LOHAS segment in Hungary / Szakály Zoltán, Pető Károly, Popp József, Jasák Helga
Dátum:2015
ISSN:2064-8839
Megjegyzések:Az 1990-es évekig a marketing fókuszában azok a cserefolyamatok álltak, amelyekben a hatalom birtokosa a termelő volt. Az erőforrások korlátozottságának és a környezeti kihívásoknak a felismerésével, a harmadik évezred elején olyan globális kérdések foglalkoztatják a marketing szakembereket, mint a fenntartható fejlődés és a fenntartható fogyasztás. Kutatásunk célja a fenntartható értékrend szerinti életstílus elemzésével meghatározni a magyarországi LOHAS fogyasztói csoport nagyságát, melyet három lépésben valósítottunk meg. Elsőként a fenntartható értékrend hazai megjelenését vizsgáltuk faktorelemzés segítségével. Ezt követően elvégeztük a magyar fogyasztók értékrend alapú életstílus szegmentációját k-means klaszterezési eljárás segítségével, végül pedig további szegmentációval megbecsültük a LOHAS értékek iránt legelkötelezettebb fogyasztói csoport nagyságát. Célkitűzésünk volt továbbá, hogy eredményeinket összehasonlítsuk Rácz (2013) azonos módszertannal végzett tudományos munkájának legfontosabb megállapításaival. A kutatás célkitűzéseinek megvalósítására egy 1000 fős országos reprezentatív kérdőíves megkérdezést indítottunk 2013 szeptemberében Magyarországon. Az értékorientált életstílus kutatás során 25 életstílus-állítást fogalmaztunk meg. A 25 állítás 5 tényező mentén került kialakításra, amelyek a következők voltak: környezettudatos értékek, egészségtudatos értékek, etikus értékek, autentikus értékek, individualista értékek. Eredményeink szerint a magyar fogyasztók értékrendjében jelen vannak a fenntarthatóság irányába mutató jellemzők, és azok hat értékkategóriába különülnek el: individualista értékek, autentikus értékek, környezettudatos értékek, etikus kompetenciaértékek, egészségtudatos értékek, etikus vállalati értékek. Az értékdimenziók közül az autentikus értékek, az egészség- és környezettudatosság, valamint az etikus vállalati magatartás meghatározó jelentőségűek a magyar lakosság számára. A fenntartható értékrend mentén öt értékalapú szegmentumot tudtunk elkülöníteni, ezek név szerint az Idősödő közömbösek (16,4%), a Fiatal trendkövetők (32,1%), a Fiatal környezettudatosak (18,6%), az Etikus hagyománytisztelők (22,6%) és a Csalódott pesszimisták (10,3%). A legnagyobb klaszter, a Fiatal trendkövetők csoportja körvonalazza leginkább a LOHAS fogyasztók életstílusának jellemzőit. A szegmens azonban nem tekinthető teljes egészében a LOHAS értékek iránt elkötelezett fogyasztói csoportnak. A legnagyobb heterogenitást az etikus kompetenciaértékek mentén mutatják a Fiatal trendkövetők, ezért szükségesnek tartottuk a csoport további szegmentálását a legelkötelezettebb LOHAS fogyasztók arányának meghatározása érdekében. Az etikus kompetencia- jellemzőket leginkább felülértékelő harmadik alklaszter feleltethető meg a magyar LOHAS fogyasztói csoportnak. Eredményeink alapján arányuk 8,7% a magyar lakosságon belül, amely lényegében megegyezik Rácz (2013) megközelítően 8,0%-os csoportméretével.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
fenntarthatóság
szegmentálás
Fiatal trendkövetők
LOHAS
Megjelenés:Táplálkozásmarketing. - 2 : 1 (2015), p. 11-30. -
További szerzők:Pető Károly (1958-) (agrármérnök) Popp József (1955-) (közgazdász) Jasák Helga (1988-) (élelmiszermarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1