CCL

Összesen 7 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110308
Első szerző:Csépes Ildikó (alkalmazott nyelvész)
Cím:Researching Oral Feedback in the Foreign Language Classroom / Ildikó Csépes
Dátum:2016
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Oral feedback to learners in foreign language learning has been in the focus of attention of researchers for a long time. While research in second language acquisition (SLA) has classified various types of oral corrective feedback and explored their perceptions by learners (e.g. Ellis & Sheen, 2006) as well as their effectiveness (e.g. Lyster & Ranta, 1997; Lyster & Saito, 2010), the role of oral feedback has also been discussed in the context of general pedagogy, where it has been promoted as an integral part of formative assessment, or assessment for learning (Black & Wiliam, 1998; Boud & Falchikov, 2006; Carless, 2006, 2007). According to the latter view, oral feedback is regarded as a form of assessment of learner performance, which can be characterised by a collaborative and interaction-based approach and is expected to be meaningful, constructive and motivating for learners. In this paper, an attempt is made to relate the SLA findings to general pedagogy in order to make recommendations for the use of oral corrective feedback in the foreign language classroom.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
feedback
prompts
foreign language
oral corrective feedback
assessment feedback
recasts
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 6 : 3 (2016), p. 95-106. -
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM086868
Első szerző:Fekete Adrienn (oktatáskutató)
Cím:Book review: Kozma, T., Rébay, M., Óhidy, A., Szolár, É. (Eds.): The Bologna Process in Central and Eastern Europe / Fekete Adrienn, Varga Eszter
Dátum:2014
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:The Bologna Process in Central and Eastern Europe / Kozma Tamás, Rébay Magdolna, Óhidy Andrea, Szolár Éva (Eds.). - Wiesbaden : Springer, 2014. - 377 p.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 4 : 1 (2014), p. 51-54. -
További szerzők:Varga Eszter (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM109337
Első szerző:Hegedűs Gabriella (oktatáskutató)
Cím:Idegennyelv-oktatás és hátrányos helyzet: a nyelvérzék és nyelvtanulási sikeresség összefüggései egy Kelet-Magyarországi hátrányos helyzetű régió 11-12 éves korú tanulóinál. = [Language learning in low socio-economic situation: Correlations between language aptitude and success in foreign language learning in the case of 11?12-year-old students from low socio-economic backgrounds in eastern Hungary] / Gabriella Hegedűs, Katalin Godó
Dátum:2022
Megjegyzések:Idegennyelv-oktatás és hátrányos helyzet : a nyelvérzék és nyelvtanulási sikeresség összefüggései egy Kelet-Magyarországi hátrányos helyzetű régió 11-12 éves korú tanulóinál / Oradea : Partium Kiadó, 2021. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - Epub (2022), p. 1-2. -
További szerzők:Godó Katalin
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM108793
035-os BibID:(MTMT)32103988
Első szerző:Hegedűs Gabriella (oktatáskutató)
Cím:Contemporary language motivation theory - 60 years since Gardner and Lambert (1959) / Gabriella Hegedűs
Dátum:2020
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Contemporary language motivation theory: 60 years since Gardner and Lambert / Bristol : Multilingual Matters, 2020. - (Psychology of language learning and teaching ; 3). -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 10 : 2 (2020), p. 176-179. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM116842
Első szerző:Szabó Fruzsina (nyelvpedagógus)
Cím:What English language teachers need to know: Vol. 3. Designing curriculum / Szabó, Fruzsina
Dátum:2023
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:What English language teachers need to know: Vol. 3. Designing curriculum / London : Routledge, 2021
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - Epub (2023), p. 1-2. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM111649
Első szerző:Szabó Fruzsina (nyelvpedagógus)
Cím:Gamification in foreign language teaching: A conceptual introduction / Szabó, Fruzsina; Kopinska, Marta
Dátum:2023
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Over the past few years, the concept of gamification has gained increased attention in foreign language teaching research as it demonstrates potential to promote motivation and learner engagement. The authors of the paper believe that gamification can become an innovative and promising tool to help students overcome their motivational difficulties. When it comes to language learning and teaching, one of the major issues to be tackled is the differences among students in terms of academic achievement. Applying gamification in the field of education profoundly supports the process of teaching and learning by creating a supportive environment, which is reinforcing and enables individual progress. One specific feature of gamification is that it breaks down learning into elements, similarly to motivation theory, where goals are not uncommonly divided into subgoals. It also includes applying the characteristics of games, and implementing these in real-world situations, while generating specific behaviours within the gamified situation. The most important benefit of using gamification in language teaching is that it provides differentiation. Learners can progress at their own pace, their assessment is individualised, their motivation is strongly influenced by their own skills and abilities that are reinforced by gamification itself. As the process of learning meets the individual's needs, differentiation can be brought about. This paper highlights the most important outcomes of research into gamification in language learning, while exploring its underlying principles in the field of motivation.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Irodalom- és kultúratudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - Epub (2023), p. 1-11. -
További szerzők:Kopinska, Marta
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM105209
Első szerző:Szabó Fruzsina (nyelvpedagógus)
Cím:Constructivism in language pedagogy / Szabó Fruzsina, Csépes Ildikó
Dátum:2022
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:This paper highlights the concept of constructivism that underpins the theory and practice of foreign language teaching. The dominance of this pedagogical movement in the second half of the 20th century and the beginning of the 21st century has been particularly important for the study and understanding of digitally supported forms of learning. Constructivism can provide a response to the analysis and practice of new forms of learning: it is based on the premise that knowledge transfer and the role of the teacher are undergoing intense change. Its implications in the classroom define and influence the pedagogical models and traditions of our time. The paper traces the emergence and dimensions of constructivism in today's digitally infused education, providing a theoretical and literature overview.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
constructivism
knowledge transfer
classroom environment
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - Epub (2022), p. 1-13. -
További szerzők:Csépes Ildikó (1966-) (alkalmazott nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1