CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110308
Első szerző:Csépes Ildikó (alkalmazott nyelvész)
Cím:Researching Oral Feedback in the Foreign Language Classroom / Ildikó Csépes
Dátum:2016
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Oral feedback to learners in foreign language learning has been in the focus of attention of researchers for a long time. While research in second language acquisition (SLA) has classified various types of oral corrective feedback and explored their perceptions by learners (e.g. Ellis & Sheen, 2006) as well as their effectiveness (e.g. Lyster & Ranta, 1997; Lyster & Saito, 2010), the role of oral feedback has also been discussed in the context of general pedagogy, where it has been promoted as an integral part of formative assessment, or assessment for learning (Black & Wiliam, 1998; Boud & Falchikov, 2006; Carless, 2006, 2007). According to the latter view, oral feedback is regarded as a form of assessment of learner performance, which can be characterised by a collaborative and interaction-based approach and is expected to be meaningful, constructive and motivating for learners. In this paper, an attempt is made to relate the SLA findings to general pedagogy in order to make recommendations for the use of oral corrective feedback in the foreign language classroom.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
feedback
prompts
foreign language
oral corrective feedback
assessment feedback
recasts
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 6 : 3 (2016), p. 95-106. -
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM086868
Első szerző:Fekete Adrienn (oktatáskutató)
Cím:Book review: Kozma, T., Rébay, M., Óhidy, A., Szolár, É. (Eds.): The Bologna Process in Central and Eastern Europe / Fekete Adrienn, Varga Eszter
Dátum:2014
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:The Bologna Process in Central and Eastern Europe / Kozma Tamás, Rébay Magdolna, Óhidy Andrea, Szolár Éva (Eds.). - Wiesbaden : Springer, 2014. - 377 p.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 4 : 1 (2014), p. 51-54. -
További szerzők:Varga Eszter (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1