CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM097700
Első szerző:Czellér Mária (nyelvész)
Cím:Preparing students for business language examination with special emphasis on developing speaking skills / Mária Czellér, Klára Nagy-Bodnár
Dátum:2016
ISSN:2359-8921
Megjegyzések:Today public awareness of technical language knowledge and the social demand for related language skills are on the rise, and the Hungarian labour market requires an increasingly competent command of foreign languages from professionals involved in business and economics; compliance with these growing demands is reflected in the nature and structure of teaching foreign languages in the Hungarian higher education institutions Due to the high degree of institutional autonomy each Hungarian university has the right to work out its own language teaching policy and adopt it in its training programme. This paper will show that foreign language study at Hungarian universities can be devoted either to general language or language for specific purposes. These criteria can differ according to the field of study. Given that obtaining a language exam certificate is a pre-requisite of graduation, the role of academic education in providing students with the required knowledge base and successfully preparing them for language exams has become more important. The structure and content of modern business language exams reflect the need to meet the demands of the labour market. There has been a definite shift from grammar-oriented, translation-based tasks towards a more communicative approach which involves testing reading comprehension, writing skills and performance in situational role plays. However, while students generally cope well with understanding written business texts, many of them frequently fail in oral communication. Consequently, the question arises of whether it is possible to bridge the obvious gap between reading and speaking skills. This paper aims to give a possible example of how a descriptive text can be adapted to prepare students for the situational role play tasks in business language exams at the Faculty of Economics and Business Administration, University of Debrecen
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Languages for Specific Purposes. - 3 (2016), p. 73-81. -
További szerzők:Nagyné Bodnár Klára (1962-) (nyelvtanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM097699
Első szerző:Czellér Mária (nyelvész)
Cím:Modules linguistiques adaptés au secteur du tourisme = Linguistic modules adapted to the tourism sector / Mária Czellér
Dátum:2017
ISSN:2359-8921
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Languages for Specific Purposes. - 4 (2017), p. 93-105. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM100974
Első szerző:Farkas János (nyelvtanár)
Cím:Aspects of satisfaction with LSP teaching in higher education / Farkas János, Czellér Mária, Tar Ildikó
Dátum:2022
ISSN:2359-8921
Megjegyzések:Ez a cikk egy kérdőíves kutatást tárgyal, amelyet annak érdekében végeztek, hogy információkat gyűjtsenek a hallgatói elégedettség kérdéséről a Language for Specific Purposes (ESP) tanfolyam keretében. Az adatokat egy online, önkitöltő, önkéntes, anonim EvaSys kérdőíven keresztül gyűjtöttük össze. A kérdőívek kitöltésére felkért hallgatók a gazdasági / üzleti tudományágak széles skáláját fedték le. A gazdasági / üzleti tudományágakban tanuló hallgatók célcsoportja a következő volt: közgazdaságtan-menedzsment, pénzügy és számvitel, banki és pénzügyi, turizmus és vendéglátás, nemzetközi kapcsolatok, kereskedelem. A kutatás célja az volt, hogy megvizsgálja a hallgatók elégedettségét az üzleti célú nyelvoktatással. Az LSP oktatással való hallgatói elégedettség kvantitatív eredményei azt mutatták, hogy a magyar egyetemek üzleti és közgazdasági hallgatói elégedettek a vezetői, műszaki és tanulási környezettel. A leíró statisztikai elemzések azt mutatták, hogy a közgazdaságtan területe feminizáltabbá vált. A női hallgatók nagyobb kihívást jelentenek a kurzusok elvégzésében, mint a városokban élő férfi hallgatók és diákok könnyebbnek találják a nyelvtanfolyamok elvégzését, mint a falvakban élő diákok. A diákok úgy vélik, hogy készségeik az átlagosnál jobban javulnak a tanfolyamok során. A férfi hallgatók kis százalékban jobban értékelték készségeiket, mint a női hallgatók. Mind a női, mind a férfi hallgatók elegendőnek tartották a kapcsolattartási órák számát. Nem találtak nagy százalékos különbséget a diákok tanári munkájukkal való elégedettségében, a szülők iskolai végzettségétől függően.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Languages for Specific Purposes. - 9 (2022), p. 81-95. -
További szerzők:Czellér Mária (1958-) (nyelvész) Tar Ildikó (1959-) (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM109320
Első szerző:Lázár Tímea (nyelvtanár)
Cím:The interrelationships between students' perceptions of foreign language skills and intercultural communicative competences / Tímea Lázár, János Farkas, Ildikó Tar, Mária Czellér
Dátum:2023
ISSN:2359-8921
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Languages for Specific Purposes. - 10 (2023), p. 31-48. -
További szerzők:Farkas János (1967-) (nyelvtanár) Tar Ildikó (1959-) (angol-magyar nyelv és irodalom szakos tanár) Czellér Mária (1958-) (nyelvész)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM101098
Első szerző:Lázár Tímea (nyelvtanár)
Cím:How to meet the requirements of organisations for foreign language skills and intercultural communication competencies based on interviews with LSP teachers at the University of Debrecen? / Lázár Tímea, Hajdu Zita
Dátum:2022
ISSN:2359-8921
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Nyelvtudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Languages for Specific Purposes. - 9 (2022), p. 97-107. -
További szerzők:Hajdu Zita (1967-) (történelem-angol szakos tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1