CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM095800
Első szerző:Balogh Renátó (sportmenedzser)
Cím:Az y és z generáció munkahelyválasztásának szempontjai / Balogh Renátó, Kardos Magdolna Valentina, Bácsné Bába Éva
Dátum:2021
ISSN:1788-7593 2676-9867
Megjegyzések:A megváltozott munkaerőpiaci folyamatok következményeként felértékelődött a toborzás és a munkavállalók megtartásának szerepe. A munkaerőpiacon már megjelent fiatal generáció tagjairól szóló kutatások megállapították, hogy kevésbé lojálisak munkadójuk iránt, komoly elvárásokat támasztanak a munkáltatóik felé. Kutatásunkat a Debreceni Egyetem hallgatói körében végeztük, online kérdőíves felméréssel, melynek elemszáma 408 fő. Vizsgálatunkkal sikerült igazolni a korábbi kutatások eredményeit, miszerint a fiatal generáció tagjaira leginkább az alapfizetés, a munka-magánélet egyensúlya, a munkahelyi körülmények, valamint az előlépési lehetőségek gyakorolnak hatást. Hipotézisvizsgálataink alapján azonban megállapíthatjuk, hogy a munkahelyválasztásukat nem elsősorban az befolyásolja, hogy melyik generációhoz tartoznak. A munkahelyválasztásra sokkal inkább olyan tényezők vannak hatással, mint a nem, a családi állapot, az anyagi helyzet vagy az, hogy melyik szférában szeretnének dolgozni.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
munkaerőpiac
munkahelyválasztás
Y generáció
Z generáció
Megjelenés:Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. - 16 : 1-2 (2021), p. 59-67. -
További szerzők:Kardos Valentina (1995-) (közgazdász) Bácsné Bába Éva (1968-) (bölcsésztanár, szakközgazda)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM076517
Első szerző:Csapóné Riskó Tünde (okleveles agrármérnök)
Cím:Vállalati felelősség: alkalmazottakat célzó belső CSR programok / Csapóné Riskó Tünde, Tóth Eszter
Dátum:2017
ISSN:1788-7593
Megjegyzések:A vállalati felelősség kérdését a vállalat érintettjei felől vizsgálva különbséget tehetünk belső és külső érintettek között. Tanulmányunk középpontjában a belső érintetteket, azaz a munkavállalókat célzó felelős vállalati megfontolások, kezdeményezések, programok állnak. A munkaszervezés, a bérek rendszerének kialakítása és a vállalati résztulajdon-szerzés kérdése mind olyan kérdések, amelyek kapcsán a vállalat kifejezheti munkavállalóival szembeni megbecsülését. A humán erőforrás "helyén kezelése" egyre inkább aktuális kihívás, hiszen a modern kommunikációs eszközöket és social media csatornákat felvonultató világban pillanatok alatt hitelét vesztheti az a vállalat, amelyik csak a "kirakatnak szánt" CSR tevékenységével próbál jó színben feltűnni. Célunk a szakirodalmi háttér ismertetése mellett olyan jó vállalati példák, gyakorlatok bemutatása, amelyek mind nagyvállalati, mind KKV szinten megvalósíthatóak.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
vállalati felelősség
CSR
gazdasági etika
Megjelenés:Jelenkori társadalmi és gazdasági folyamatok. - 12 : 4 (2017), p. 207-218. -
További szerzők:Tóth Eszter (1979-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM120330
Első szerző:Földi Kata (közgazdász)
Cím:Kereskedelemszervezés és vásárlásösztönzés összefüggései a magyar FMCG piacon / Földi Kata, Pénzes Ibolya, Pólya Éva
Dátum:2024
ISSN:1788-7593 2676-9867
Megjegyzések:Az ezredforduló utáni idők jól körülhatárolható változásokat hoztak a kiskereskedők szakmai szervezeteiben és marketingtevékenységében a magyar hárompólusú FMCG piacon. A vállalkozások működési feltételei bonyolultabbá váltak, ami a releváns befolyásoló tényezők számának és intenzitásának változékonyságában, valamint előrejelzési nehézségeiben is megmutatkozik. Ezek közül a fogyasztói/vásárlási magatartás változása, a versenyintenzitás növekedése, a beszerzési marketing erősödése, a csatornapozíció változása, az informatikai és infokommunikációs eszközök innovációja, a gazdasági környezet meghatározó változása, a szigorodó jogszabályok és a váratlan események, az ökológiai környezet hatása kiemelhető. A piaci versenyre fókuszáló változások hatásának feltárásához fontos kiindulópont, hogy a Magyarországon működő üzletláncok száma és aktivitása stabilizálódott, ami eltolta a kutatások irányát a kereskedelemszervezés és a marketing kapcsolatának feltárására, a versenyelőnyök javítására. és a menedzsment hatékonyságára.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
működési feltételek
kereskedelem szervezés
vásárlásösztönzés
fogyasztói vélemény
szakértői interjúk
Megjelenés:Jelenkori Társadalmi és Gazdasági Folyamatok. - 18. évfolya, 3-4 szám (2024), p. 71-80. -
További szerzők:Pénzes Ibolya Pólya Éva
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1