CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM079576
Első szerző:Gál Tímea (gazdasági agrármérnök)
Cím:Applying new innovative market research methods in the innovation process of new products / Gál Tímea, Soós Mihály, Szakály Zoltán
Dátum:2017
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Abstract. The innovation environment has changed a lot in the recent years, companies and their enterprises concentrating on product- and process innovation have undergone a lot of changes. According to GUPTA et al. (1986) product innovation is a multidisciplinary process. Although, all functional interfaces are important in the product development process, the research and development - marketing interface is one of the most difficult one. In the last two decades the incredibly fast penetration of the internet has more and more effects on the consumer attitudes. It encourages market researchers to apply such methods by which they could get as close as to the consumers to know their attitudes without taking them out of their natural habitat. In this study our aim is to concentrate on the first phase of the product innovation, which is the exploration of insights and attitudes. In this phase we can use the classical, conventional market research techniques if we want to get primary data, such as focus group interviews, questionnaires, in-depth interviews, but there are new methods as well. One of such novel methods is netnography. The biggest advantage of this research method is that the researcher can observe the consumer groups' state of mind and decision-making mechanisms through publicly available communication sources in their natural environment. In this study it will be analysed how the directions of netnographic researches have changed by the dynamic changes of the internet. Besides, online participants' attitudes towards healthconscious nutrition are analysed in practice. As a result of this study, special groups could be identified, which can provide a new perspective for the companies operating in this field beside the classical segmentation techniques. These groups can be the ones which draw up latent market requirements, and thus, helping the companies' innovation processes.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International journal of engineering and management sciences. - 2 : 3 (2017), p. 56-69. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász) Szakály Zoltán (1965-) (agrár-közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM074280
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Milyen imázst közvetítenek a magyar felsőoktatási intézmények honlapjai? / Kiss M., Kun A. I.
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Jelen dolgozatban a felsőoktatási online marketing magyarországi gyakorlatát elemezzük feltáró jelleggel. Kutatásunkban a Magyarországon működő államilag elismert felsőoktatási intézmények teljes körének honlapjait néhány kiválasztott, a közönség felé mutatott imázs nyitottságát mérő mutató alapján vizsgáljuk. E szempontok szerint összevetjük az állami intézményeket a nem állami (ezen belül az egyházi) fenntartásúakkal, illetve az egyetemi besorolással rendelkezőket a főiskolákkal (mind a 2000 előtti, mind az aktuális státuszok szerint). Legfőbb megállapításunk, hogy a honlapok statisztikailag alátámaszthatóan közvetítenek valamely intézmény csoportra jellemző imázst. Vannak ugyanis olyan jelzések, amelyek differenciálnak állami és nem állami intézmények, egyetemek és főiskolák között. Ezek közül mi a következőket azonosítottuk: a főoldalon közölt képek száma, slider jelenléte, a honlap akadálymentesített és idegen nyelvű elérhetősége, illetve a feltüntetett közösségimédia-elérhetőségek. Az állami intézmények, illetve az egyetemek minden vizsgált dimenzióban nyitottabb imázst közvetítettek honlapjukon.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
felsőoktatási marketing
online marketing
honlap
imázs
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 3 (2018), p. 355-370. -
További szerzők:Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM069721
Első szerző:Kiss Marietta (közgazdász)
Cím:Markmyprofessor: Minél több, annál jobb? / Kiss Marietta, Sátor Viktor Bence, Kontor Enikő, Kun András István
Dátum:2017
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Az oktatók hallgatók általi értékelése a felsőoktatásban nemzetközileg és Magyarországon is aktuális téma, részben a felsőoktatás tömegesedése, részben piacosodása miatt. Az értékelési módszerek egyike az internetes alapú önkéntes véleményezés, melyet az Amerikai Egyesült Államokban a ratemyprofessors.com indított el, és amelynek hazai megfelelője a markmyprofessor.com. Az amerikai oldallal kapcsolatos elemzések a számos kritika egyikeként megállapították azt is, hogy ezen értékelési mód megbízhatósága jelentős mértékben függ az egyes oktatókra leadott értékelések számától. Tanulmányunkban ez utóbbi következtetést vizsgáljuk meg az említett hazai szolgáltatást alapul véve. Fő eredményünk egyrészt az, hogy a ratemyprofessors.com-ra tett előbbi megállapítás hazánkban is megállja a helyét, másrészt pedig az, hogy a magasabb válaszadási gyakoriság egyben alacsonyabb átlagos értékeléssel is együtt jár.Student evaluation of faculty members is a current topic both internationally and in Hungary, partly due to the massification and partly due to the marketization of higher education. One of the evaluation methods is the internet-based voluntary rating which was started by ratemyprofessors.com in the U.S.A. and whose Hungarian counterpart is markmyprofessor.com. Research studies on the U.S. website - among many other critics - established that reliability of this evaluation method highly depends on the frequency of ratings: if an individual tutor is evaluated by more students, then the standard deviation of the ratings is smaller. The previous conclusion about the U.S. website is tested in our study based on Hungarian data. Our main result is that many of the experiences about markmyprofessor.com echo the previous findings about ratemyprofessors.com. Beside this in the Hungarian sample the higher response rate is associated with lower average ratings.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 2 : 4 (2017), p. 232-243. -
További szerzők:Sátor Viktor Bence Kontor Enikő (1963-) (közgazdász) Kun András István (1978-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM085054
Első szerző:Kontor Enikő (közgazdász)
Cím:Digitalizáció hatása a hazai kereskedelmi stratégiákra / Kontor Enikő, Kiss Marietta, Fehér András
Dátum:2020
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Tanulmányunk célja, hogy feltérképezzük a digitális tér illeszkedését napjaink és a jövő kereskedelmébe és meghatározzuk a digitalizáció hatását a hazai kereskedelmi stratégiákra. A fogyasztók információszerzési és vásárlási szokásai drámaian megváltoztak. A ma fogyasztója számára elsősorban a kényelem, a hatékonyság (a termékhez való gyors, kényelmes hozzáférés a megfelelő ár-érték arányban) és az élmény jelentik azokat a kulcstényezőket, melyek alapján döntését meghozza. A kereskedők igazodva ezekhez újszerű kereskedelmi stratégiákat alakítottak ki, melyeknek szerves része a digitalizáció vívmányainak felhasználása. Ennek egyik vetülete az e-kereskedelem egyre erőteljesebb globális fejlődése. A hazai online kereskedelem is évről évre jelentősen bővül. 2018. évi adatok alapján a belföldi és külföldi online értékesítés volumene meghaladta az 1000 milliárd forintot. A hazai online fogyasztók egyre gyakrabban és egyre nagyobb értékben vásárolnak az interneten. Az online bevásárlás virtuális valóság platformokon való megvalósulása pedig élményszerűbbé teheti ezt a vásárlási módot. A webshopoknak újabb fogyasztói igényeknek kell megfelelni és a megrendelt árut mielőbb, lehetőleg 24 órán belül kiszállítani. A csomagok kézbesítésének számos változata kezd egyre népszerűbbé válni (pl. csomagautomaták, pick pack pontok). A hagyományos csatornákat sem szabad azonban eltemetni. Óriási előnyük, hogy a vásárló több érzékszerven keresztül válogathat a termékek között és az impulzusvásárlásnak is nagyobb teret enged. Ezt a kor követelményeinek megfelelő digitális technológiával kombinálva teljes körű vásárlási élmény nyújtható. Felismerve ezt az igényt az online és hagyományos csatornák manapság sok esetben már keverednek (pl. multichannel, omnichannel, crosschannel) és rengeteg lehetőséget nyújtanak a fogyasztóknak a vásárlásifolyamat során. A vásárlók kényelmét szolgálja a hagyományos üzletek eladóterének optimalizálása és a vásárlói útvonalak digitális technológiákkal (pl. digitális polccímke) való támogatása is. Az újabb innovációk a vásárlási folyamat automatizációját vonják maguk után és szenzorok (pl. Amazon Go) vagy robotok (pl. Pepper) segítségével teszik kényelmesebbé és személyre szabottabbá a vásárlási folyamatot. A digitális személyi asszisztensek az eladószemélyzet digitális változataként fognak feltűnni a jövőbeli vásárlásaink során.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 5 : 1 (2020), p. 1-16. -
További szerzők:Kiss Marietta (1981-) (közgazdász) Fehér András (1987-) (vidékfejlesztő agrármérnök, online marketing, sportmarketing)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM107724
Első szerző:Szakály Márk (közgazdász)
Cím:A döntően állati eredetű étrendet fogyasztók evési attitűdjeinek vizsgálata / Márk Szakály, Mihály Soós
Dátum:2019
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Analysis of Consumers` Eating Attitudes Having Animal-Origin Diet
A fejlett társadalmakban realizálható civilizációs betegségek terjedése mára elérte a kevésbé fejlett társadalmakat is, a mögöttes okok között pedig első helyek között szerepel a nem megfelelő élelmiszer-fogyasztás. E tanulmány a növényi alapú táplálkozással és annak jellemzőivel foglalkozik. A szerzők célkitűzése az volt, hogy a megismerjék a lakosság növényi alapú étrenddel kapcsolatos véleményeit. The spread of civilization illnesses realized in the developed societies has also reached the less-developed ones as well. The reason behind this phenomenon is the non-proper food consumption among the first places. This study is dealing with the plant-based nutrition and its characteristics. The authors` aim was to examine the consumers` opinion on the plant-based diet.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Közgazdaságtudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 4 : 3 (2019), p. 232-241. -
További szerzők:Soós Mihály (1985-) (közgazdász)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM076506
Első szerző:Tóth Eszter (közgazdász)
Cím:Keresztény szempontú menedzsment gyakorlatok / E. Tóth, T. Csapóné Riskó
Dátum:2018
ISSN:2498-700X
Megjegyzések:Gazdasági, társadalmi, környezeti problémákkal terhesen léptünk be a XXI. századba. A globalizáció felgyorsulásával a tudomány és a technika eredményei, vívmányai a világ nagy részére eljutottak. Egyre több ember tud egészséges, biztonságos környezetben emberhez méltó módon élni. Azonban a társadalmi és gazdasági egyenlőtlenségek napjainkban is hangsúlyosan jelen vannak. A globalizáció egyik hozadékaként a vállalatok kiterjesztették működésüket országhatárokon kívülre is, sőt sok vállalat az egész világra. A működésükhöz szükséges tőkét ott szerzik be, ahol az a számukra a legkedvezőbb áron rendelkezésre áll. Az egyre súlyosabb gazdasági, környezeti és társadalmi problémák kapcsán joggal merül fel a kérdés, hogy ezeknek a problémáknak a kialakulásához, súlyosbodásához milyen mértékben járult hozzá az üzleti tevékenység. Napjainkban igen gyakran hallhatunk, olvashatunk a vállalatok társadalmi és környezeti felelősségéről, valamit a fenntarthatóságról. Milyen eszközök állnak a vállalatvezetők rendelkezésére, milyen szemlélet szükséges ahhoz, hogy vállalati szinten hatékonyabban el tudjunk mozdulni egy fenntartható világ irányába? Vizsgálódásunk középpontjába a keresztény vallás ? üzleti élet kapcsolatrendszerét helyeztük. Hisszük hogy, a hit (is) segíthet a felelős vállalati kultúra kialakításában. Tudományos vizsgálódásainkat keresztény szemléletű gyakorlati példákkal is igyekeztünk kiegészíteni. Globalisation is a complex and worldwide process overarching historical times and continents. However the phenomenon brought efficiency and new opportunities to companies, providing practically free access to raw materials, labour and knowledge, it also caused negative effects like the degradation of the biosphere, greater social and economic inequality especially in the developing countries. There are some companies operating worldwide which have acquired great economic power and influence. and governments have only limited possibilities (if any) to regulate their operation. The expenses of profit maximisation are high, which are often ♭paid' by the social-natural environment (as externalities) and/or by humans. The aim of our study is to overview how current business relations could be formed to be more ?human friendly". The research is done from a Christian philosophy point of view, focusing on the employees as the major stakeholder group of the comanies. As part of the study some practical examples and Hungarian organisations related to this topic are introduced in order to highlight the relevance of the topic.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
gazdasági etika
keresztény menedzsment
Megjelenés:International Journal of Engineering and Management Sciences. - 3 : 3 (2018), p. 14-30. -
További szerzők:Csapóné Riskó Tünde (1967-) (okleveles agrármérnök)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1