CCL

Összesen 1 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM108483
035-os BibID:(WoS)000919994200001 (Scopus)85147112454
Első szerző:Czeglédi Pál (közgazdász)
Cím:Why is the West unique in linking religiosity to market friendliness? / Pál Czeglédi
Dátum:2023
ISSN:0265-0665 1468-0270
Megjegyzések:The Integrated Values Survey shows that the positive relationship between religiosity and market friendliness is a uniquely Western feature. With the help of public choice theory, the author hypothesises that this Western uniqueness is the result of the way the dimensions of political ideologies are formed in the West. The hypothesis is supported by regressing an index of market friendliness on a religiosity index, political identity, and a measure of ?ideological capital`. Accounting for the latter two, the positive association of religiosity with market friendliness vanishes, even in the West.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
economic attitudes
political entrepreneurship
religiosity
secularisation
Megjelenés:Economic Affairs. - (2023), p. 1-16. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1