CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM105650
Első szerző:Bodnár János Kristóf (filozófus)
Cím:Prologue to Nothing: On Béla Tarr's Prologue / Bodnár János Kristóf, Péter Szabina
Dátum:2018
ISSN:2062-3305
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Filozófiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Nagyerdei Almanach. - 8 : 16 (2018), p. 40-50. -
További szerzők:Péter Szabina (1987-) (filozófus, esztéta)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM105651
Első szerző:Péter Szabina (filozófus, esztéta)
Cím:Bild-Rauschen / Péter Szabina
Dátum:2018
ISSN:2062-3305
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Filozófiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Nagyerdei Almanach. - 8 : 17 (2018), p. 39-48. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM073776
Első szerző:Péter Szabina (filozófus, esztéta)
Cím:Tövishúzó fiúk : Anamorfózisok Heinrich von Kleist: A marionettszínházról című novellájának mentén / Péter Szabina
Dátum:2016
ISSN:2062-3305
Megjegyzések:Heinrich von Kleist A marionettszínházról című művészetelméleti írása nem a hagyományos romantikus esztétika-felfogást tolmácsoló szövegként tárul az olvasó elé. Paul de Man értelmezése szerint Kleist számos történetbe ágyazott allegórián keresztül szemlélteti, hogy a színrevitelre szánt esztétikai ideológia ezekben a történetekben újra és újra megbicsaklik, s a felvonultatott példák nem működnek olyan flottul, mint ahogy azt a kanonikus olvasatok beállítják. Kleist szövege korántsem a romantikus esztétikai ideológia védnökeként nyílik befogadó elé, de Man olvasatában sokkal inkább azok közé tartozik, amelyek "feltárnak abból valamit, ami az esztétikai schilleri ideológiájában rejtve marad". Ez a háttérben meghúzódó diszkrepancia pedig a performativitás fenomenalizálásán is alapszik. Olvasatomban a performativitás aktusával, valamint a történetekben fel-fel bukkanó testi fájdalmak és erőszakos gesztusok elhallgatásának momentumával "intertextuális" kapcsolatba hozhatók a hatvanas-hetvenes években virágzó azon művészeti törekvések - mint például az öndestruktív performanszok vagy az ötvenes években kialakult avantgárd kortárs táncstílus, a butoh -, melyek a "testtechnikára" fektetik a hangsúlyt, melyekben a testet az első és a legtermészetesebb technikai tárgyként, ugyanakkor az ember technikai eszközeként is kezelik.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Filozófiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
romantika
huszadik századi művészet
Megjelenés:Nagyerdei Almanach. - 2 (2016), p. 48-59. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM073775
Első szerző:Péter Szabina (filozófus, esztéta)
Cím:A műteremből dolgozószoba lett : Egy műértelmezői elmélet botladozásai a konceptuális művészet horizontjában / Péter Szabina
Dátum:2013
ISSN:2062-3305
Megjegyzések:Írásomban Erwin Panofsky 1955-ben megjelent műértelmezői kulcsát szeretném problematizálni a konceptuális művészet tükrében, valamint megkísérlem e műértelmezői elméletet a konceptualizmus felől újraolvasni. Az avantgárdra jellemző destrukturálódás következtében kialakult kulturális entrópia megértéséhez, melynek az egyik - törvényesnek nyilvánított gyermeke - a konceptuális művészet, szeretném segítségül hívni Danto saját kérdésére adott azon válaszlehetőségeit, melyekkel többnyire a Hogyan semmizte ki a filozófia a művészetet? című tanulmánykötetében találkozhatunk.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Filozófiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
konceptuális művészet
Arthur C. Danto
Megjelenés:Nagyerdei Almanach. - 1 (2013), p. 142-151. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM102350
Első szerző:Tánczos Péter (filozófus)
Cím:The Vice of the Artificial Language and Myth / Tánczos Péter
Dátum:2020
ISSN:2062-3305
Megjegyzések:J. R. R. Tolkien describes the artificial language-creation as a secret vice in one of his famous lectures. In my paper I attempt to interpret this enigmatic statement. I compare the mythology conception of Tolkien with the myth-creating claim of the Early German Idealism and Romanticism. I emphasize the significance of the pleasure principle and solitude beyond the relevant notion of Tolkien. The organic, natural structure of language and myth makes the artificial creation of these two phenomena to vicious practice. I suggest that the solution of the enigmatic sentence lies in the artificial abuse of naturality.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Filozófiai tudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Tolkien
Schelling
Friedrich Schlegel
Novalis
Rousseau
Lévi-Strauss
Derrida
myth-creation
artificial languages
artificial myths
pleasure principle
Megjelenés:Nagyerdei Almanach. - 10 : 20-21 (2020), p. 138-148. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM119327
035-os BibID:(MTMT)32078487
Első szerző:Valastyán Tamás (filozófus)
Cím:Kritikus viszonyok : Kardos Andrásról / Valastyán Tamás
Dátum:2019
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Filozófiai tudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Nagyerdei Almanach. - 9 : 2 (2019), p. 51-61. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1