CCL

Összesen 7 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM069578
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:A határ menti oktatás elemzése az északi határ keleti részének kistérségeiben / Bordás Andrea
Dátum:2011
ISSN:1215-1807
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
összehasonlító neveléstudomány
intézményi együttműködések
határ menti oktatás
társadalmi partnerség
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle 61 : 8-9 (2011), p. 98-120. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM069576
Első szerző:Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:Hogyan látják az amerikaiak az európai oktatást és neveléstudományt? (1. rész) / Bordás Andrea
Dátum:2013
ISSN:1215-1807
Megjegyzések:A cikk a European Education című amerikai folyóirat 40 éves történetének rövid felvázolására, majd a 2009-es évfolyam bemutatására vállalkozik. Habár a folyóirat címe ezt nem hirdeti, a szerkesztők elsődleges célja az összehasonlító neveléstudomány szemléletmódjának terjesztése. A European Education az óceánon túlról kívánja az Európa Tanács országaiban neveléstudománnyal foglalkozó szakemberek dialógusát elősegíteni, valamint bemutatni ezeket a diskurzusokat az USA kutatói számára. Az egyes országokra vonatkozó speciális neveléstudományi kérdéseket taglaló tanulmányok mellett szívesen jelentetnek meg összehasonlító tanulmányokat, amelyek egy-egy problémakört mutatnak be Európa különböző országaiban.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
összehasonlító neveléstudomány
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle 63 : 5-6 (2013), p. 90-105. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM104661
Első szerző:Hornyák Ágnes (tanár)
Cím:Összefügg-e az iskolai eredményesség és a méltányosság? / Hornyák Ágnes
Dátum:2019
ISSN:1215-1807
Megjegyzések:Iskolai légkör és eredményesség / Szeged : Belvedere, 2018
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 69 : 1-2 (2019), p. 135-138. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM085059
Első szerző:Kovács Klára (oktatáskutató, szociológus)
Cím:Vélemények a mindennapos testnevelésről a felsőoktatásban résztvevő hallgatók és oktatók szemszögéből / Kovács Klára, Moravecz Marianna, Nagy Ágoston
Dátum:2019
ISSN:1215-1807
Megjegyzések:A mindennapos testnevelésből érkező diákokkal foglakozik, akik 2016 szeptemberétől léptek a felsőoktatás világába. Az új generáció újfajta szemléletmódot és új kihívást jelent az egyetemi testkultúra átadásában. Az egyetemi testnevelő tanároknak van az utolsó esélye arra, hogy szervezett keretek között segítsék a közoktatásban megkezdett testi nevelést, amely az érettségi után teljesen átalakul (Bíróné, 2004). Kvalitatív kutatásunkban azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy milyen élményekkel rendelkeznek a hallgatók a mindennapos testnevelésről, valamint a testnevelők, sportvezetők és szervezők szemszögéből azt kutattuk, hogy tapasztalják-e a mindennapos testnevelés hatását, illetve mi a véleményük arról, ha ezt a modellt a felsőoktatásban is bevezetnék. Három felsőoktatási intézményben készítettünk interjúkat testnevelőkkel, sportért felelős vezetőkkel Kelet-Magyarországon. Emellett két fókuszcsoportos interjút készítettünk a Debreceni és Nyíregyházi Egyetem hallgatói körében. Jó gyakorlatként említhetjük az intézményi hallgatói vizsgálatokat, melyek rendszeresen felmérik a hallgatói bázist a sportolással, életmóddal, szokásaikkal kapcsolatos értékrendjükről, motivációjukról, hiszen az új élményközpontú generáció a sportolás trendjének változásaira rendkívül érzékeny. A sportjátékok szerepe a legjelentősebb, hiszen a legnagyobb közösségteremtő erővel bír, amit kvalitatív kutatásunk is megerősített. A hallgatók testneveléssel kapcsolatos állásfoglalása jelzi, hogy szükségesnek tartják, igénylik a minőséget, fogékonyak az újra és értékrendjükben előtérben szerepel a rendszeres sportolás.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Testnevelés
sport
felsőoktatás
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 69 : 3-4 (2019), p. 87-99. -
További szerzők:Moravecz Marianna (1968-) (sporttudomány, kutató, oktató) Nagy Ágoston (1968-) (Testnevelő tanár/ Phd)
Pályázati támogatás:ÚNKP-18-4-DE-61
Egyéb
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM085416
Első szerző:Polónyi István (közgazdász)
Cím:Az életpályamodell bevezetése után / Polónyi István
Dátum:2019
ISSN:1215-1807
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 69 : 5-6 (2019), p. 115-129. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM076441
Első szerző:Polónyi István (közgazdász)
Cím:Kik lesznek mesterek? : Adalékok a felsőoktatási mesterképzés értékeléséhez / Polónyi István
Dátum:2015
ISSN:1215-1807
Megjegyzések:A tanulmány a hazai felsőoktatásban a mesterképzésre jelentkezők és felvettek legfontosabb demográfiai jellemzőit, valamint továbbtanulási sajátosságait mutatja be a felvételi adatbázisok, az általános felvételi adatok és KSH-statisztikák elemzése alapján.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
felsőoktatás
mesterképzés
jelentkezettek
felvettek
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 65 : 5-6 (2015), p. 50-67. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM075816
Első szerző:Pornói Rita (okleveles földrajztanár, történelemtanár)
Cím:In honorem Brezsnyánszky László : Felszántatlan területeken: Tanulmányok Brezsnyánszky László 65. születésnapjára / Pornói Rita
Dátum:2013
ISSN:1215-1807 1788-2400
Megjegyzések:Felszántatlan területeken: Tanulmányok Brezsnyánszky László 65. születésnapjára / Szerk. Fenyő Imre, Rébay Magdolna. - Debrecen : Csokonai Könyvkiadó, 2010.
Tárgyszavak:recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:Új Pedagógiai Szemle. - 63 : 1-2 (2013), p. 133-136. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:
Rekordok letöltése1