Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 7 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM069578
Első szerző:
Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:
A határ menti oktatás elemzése az északi határ keleti részének kistérségeiben / Bordás Andrea
Dátum:
2011
ISSN:
1215-1807
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
összehasonlító neveléstudomány
intézményi együttműködések
határ menti oktatás
társadalmi partnerség
Megjelenés:
Új Pedagógiai Szemle 61 : 8-9 (2011), p. 98-120. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM069576
Első szerző:
Bordás Andrea (neveléstudományok)
Cím:
Hogyan látják az amerikaiak az európai oktatást és neveléstudományt? (1. rész) / Bordás Andrea
Dátum:
2013
ISSN:
1215-1807
Megjegyzések:
A cikk a European Education című amerikai folyóirat 40 éves történetének rövid felvázolására, majd a 2009-es évfolyam bemutatására vállalkozik. Habár a folyóirat címe ezt nem hirdeti, a szerkesztők elsődleges célja az összehasonlító neveléstudomány szemléletmódjának terjesztése. A European Education az óceánon túlról kívánja az Európa Tanács országaiban neveléstudománnyal foglalkozó szakemberek dialógusát elősegíteni, valamint bemutatni ezeket a diskurzusokat az USA kutatói számára. Az egyes országokra vonatkozó speciális neveléstudományi kérdéseket taglaló tanulmányok mellett szívesen jelentetnek meg összehasonlító tanulmányokat, amelyek egy-egy problémakört mutatnak be Európa különböző országaiban.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
összehasonlító neveléstudomány
Megjelenés:
Új Pedagógiai Szemle 63 : 5-6 (2013), p. 90-105. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM104661
Első szerző:
Hornyák Ágnes (tanár)
Cím:
Összefügg-e az iskolai eredményesség és a méltányosság? / Hornyák Ágnes
Dátum:
2019
ISSN:
1215-1807
Megjegyzések:
Iskolai légkör és eredményesség / Szeged : Belvedere, 2018
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:
Új Pedagógiai Szemle. - 69 : 1-2 (2019), p. 135-138. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM085059
Első szerző:
Kovács Klára (oktatáskutató, szociológus)
Cím:
Vélemények a mindennapos testnevelésről a felsőoktatásban résztvevő hallgatók és oktatók szemszögéből / Kovács Klára, Moravecz Marianna, Nagy Ágoston
Dátum:
2019
ISSN:
1215-1807
Megjegyzések:
A mindennapos testnevelésből érkező diákokkal foglakozik, akik 2016 szeptemberétől léptek a felsőoktatás világába. Az új generáció újfajta szemléletmódot és új kihívást jelent az egyetemi testkultúra átadásában. Az egyetemi testnevelő tanároknak van az utolsó esélye arra, hogy szervezett keretek között segítsék a közoktatásban megkezdett testi nevelést, amely az érettségi után teljesen átalakul (Bíróné, 2004). Kvalitatív kutatásunkban azokra a kérdésekre kerestük a választ, hogy milyen élményekkel rendelkeznek a hallgatók a mindennapos testnevelésről, valamint a testnevelők, sportvezetők és szervezők szemszögéből azt kutattuk, hogy tapasztalják-e a mindennapos testnevelés hatását, illetve mi a véleményük arról, ha ezt a modellt a felsőoktatásban is bevezetnék. Három felsőoktatási intézményben készítettünk interjúkat testnevelőkkel, sportért felelős vezetőkkel Kelet-Magyarországon. Emellett két fókuszcsoportos interjút készítettünk a Debreceni és Nyíregyházi Egyetem hallgatói körében. Jó gyakorlatként említhetjük az intézményi hallgatói vizsgálatokat, melyek rendszeresen felmérik a hallgatói bázist a sportolással, életmóddal, szokásaikkal kapcsolatos értékrendjükről, motivációjukról, hiszen az új élményközpontú generáció a sportolás trendjének változásaira rendkívül érzékeny. A sportjátékok szerepe a legjelentősebb, hiszen a legnagyobb közösségteremtő erővel bír, amit kvalitatív kutatásunk is megerősített. A hallgatók testneveléssel kapcsolatos állásfoglalása jelzi, hogy szükségesnek tartják, igénylik a minőséget, fogékonyak az újra és értékrendjükben előtérben szerepel a rendszeres sportolás.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Testnevelés
sport
felsőoktatás
Megjelenés:
Új Pedagógiai Szemle. - 69 : 3-4 (2019), p. 87-99. -
További szerzők:
Moravecz Marianna (1968-) (sporttudomány, kutató, oktató)
Nagy Ágoston (1968-) (Testnevelő tanár/ Phd)
Pályázati támogatás:
ÚNKP-18-4-DE-61
Egyéb
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM085416
Első szerző:
Polónyi István (közgazdász)
Cím:
Az életpályamodell bevezetése után / Polónyi István
Dátum:
2019
ISSN:
1215-1807
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Új Pedagógiai Szemle. - 69 : 5-6 (2019), p. 115-129. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM076441
Első szerző:
Polónyi István (közgazdász)
Cím:
Kik lesznek mesterek? : Adalékok a felsőoktatási mesterképzés értékeléséhez / Polónyi István
Dátum:
2015
ISSN:
1215-1807
Megjegyzések:
A tanulmány a hazai felsőoktatásban a mesterképzésre jelentkezők és felvettek legfontosabb demográfiai jellemzőit, valamint továbbtanulási sajátosságait mutatja be a felvételi adatbázisok, az általános felvételi adatok és KSH-statisztikák elemzése alapján.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
felsőoktatás
mesterképzés
jelentkezettek
felvettek
Megjelenés:
Új Pedagógiai Szemle. - 65 : 5-6 (2015), p. 50-67. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM075816
Első szerző:
Pornói Rita (okleveles földrajztanár, történelemtanár)
Cím:
In honorem Brezsnyánszky László : Felszántatlan területeken: Tanulmányok Brezsnyánszky László 65. születésnapjára / Pornói Rita
Dátum:
2013
ISSN:
1215-1807 1788-2400
Megjegyzések:
Felszántatlan területeken: Tanulmányok Brezsnyánszky László 65. születésnapjára / Szerk. Fenyő Imre, Rébay Magdolna. - Debrecen : Csokonai Könyvkiadó, 2010.
Tárgyszavak:
recenzió, könyvismertetés
Megjelenés:
Új Pedagógiai Szemle. - 63 : 1-2 (2013), p. 133-136. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.