CCL

Összesen 8 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM091978
Első szerző:Barabás Andrea (pszichológia)
Cím:Correlation Between Educational Performance, Family Background and Settlement Type in Covasna County, Romania / Barabás Andrea, Bacskai Katinka
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 3 (2020), p. 62-69. --
További szerzők:Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM114923
Első szerző:Casas Trujillo Jennyfer Paola (PhD Researcher)
Cím:Students' Motivations to Study Abroad: The Case of International Students at the University of Debrecen / Casas Trujillo, Jennyfer Paola; Mohammed, Peshawa Jalal; Saleh, Sanaa Taler
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Megjegyzések:Today there is a growing demand among international students to study in Hungary, more specifically with the launching of Stipendium Hungaricumprogram in 2013. The number of international scholarship holders increases each year, but till now, we have no significant research results about their study motivations, research has focused only on institutional perspectives (Kasza, & Hangyál 2018). Themotivation of students is an important research field in higher education, particularly because there could be various factors to motivate students studying abroad. The motives can be categorised as intrinsic and extrinsic. Our research question is, what are the main intrinsic and extrinsic motivational factors that encourage students to study in Hungary? We performed 15 qualitative interviews among international scholarship holders on postgraduate levels. We gathered semi-structured interviews with the help of an interview scheme with five main questions. The investigated dimensions include the following: 1. introduction and context of interviewees, 2. Reasons for leaving the country of origin, 3. Reasons for country choice, 4. Preliminary knowledge about Hungary, 5. Personal expectations. After the data collection, we analysed texts with open coding process in which line by line and word for word was analysed (Khandkar, 2009). Then we were able to form a typology of motivations and we found subcategories within the intrinsic and extrinsic classification
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Szociológiai tudományok kutatási jelentés
folyóiratcikk
Motivation
international students
Debrecen
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 1 (2020), p. 76-81. -
További szerzők:Mohammed, Peshawa Jalal Saleh, Sanaa Taher (1972-) (PhD candidate)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM086607
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:Labour Market Characteristics of Helping Professionals / Csók Cintia
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Megjegyzések:In Hungary, considerableefforts have been made in recent years to analyse the career paths of higher educational graduates, which have highlighted the need for field-specific and training-specific analysis. In this context, our research concentrates on a special training segment, focusing on the position of young professionals working in occupations helping the function of the society.Previous research focused only on the professionalization of the different occupations and the recruitment was examined from institutional and regional aspects.However, during the statistical analysis we examined the social recruitment base and the labour market situation of social pedagogy graduatesin the Graduates 2012 (Frissdiplomások 2012) national database. The novelty of our work lies in the comparison of those who graduated in social work, pedagogy and andragogy in full-time programs.The most important result of our quantitative analysis is the statement that the differences in the composition of the group are strongly explained by the regional location of the institutions providing the training.In terms of horizontal and vertical congruence, the values ofthe humanities groupare the most unfavourable.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
helping professions
higher education
social recruitment
labour market
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 1 (2020), p. 66-75. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM113180
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:Students in Hungarian Higher Education and Their Perception of Dificulties During Their Studies / Hrabéczy, Anett
Dátum:2021
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 3 : 3 (2021), p. 101-113.
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM091977
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Characteristics of Teaching Community Capital - Focus on Teachers in Reformed Public Education Institutions / Pusztai Gabriella, Morvai Laura, Bacskai Katinka, Hornyák Ágnes
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 2 (2020), p. 48-55. -
További szerzők:Morvai Laura (1989-) (andragógus) Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató) Hornyák Ágnes (1980-) (tanár)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM106131
Első szerző:Szabó Dóra (neveléstudomány, oktatás)
Cím:How Do University Students Get Relevant Information? / Szabó Dóra
Dátum:2022
ISSN:2677-0326
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 4 : 2 (2022), p. 67-79. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

7.

001-es BibID:bibEBI00026247
Első szerző:Váradi Judit (koncertpedagógia)
Cím:The connection between extracurricular, leisure time activities, religiosity and the reasons for drop-out / Varadi Judit, Demeter-Karaszi Zsuzsanna, Kovacs Klara
Dátum:2019
Megjegyzések:The interruption of tertiary education and the reduction in the dropout rate have been a central issue in educational sociology and education research. Exploring the possible reasons for dropping out can significantly contribute to reducing the trend. Our aim is to map the links between students dropping out and individual factors. Consequently, we investigate the connection between extracurricular and leisure-time activities, health behaviour and religiosity in relation to dropout. This is explained by the fact that one of the axioms of the literature on dropout is that belonging to civil networks usually strengthens the commitment to the successful completion of studies. In our analysis, we used the database created during the research carried out in 2018 by the Center for Higher Education Research and Development (CHERD-H) in the framework of project No. 123847 of the National Research, Development and Innovation Fund of Hungary, entitled The Role of Social and Organisational Factors in Student Dropout (DEPART 2018, N=605). Our results show that the neglect of study obligations among those who are disappointed in the course and further education is closely related to the shift in value preferences and an increase in the time spent with entertainment activities and partying. It can also be stated that students take part indifferent types of extracurricular activities only to a limited extent, and the different forms of participation in activities and religiosity are not related to the causes of dropout.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
dropout
extracurricular
leisure-time activities
religiosity
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 1 : 1 (2019), p. 55-67. -
További szerzők:Demeter-Karászi Zsuzsanna (1993-) (oktatáskutató) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus)
Pályázati támogatás:123847 K17
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM088735
Első szerző:Zoller Katalin (magyar nyelv és irodalom-pedagógia szakos bölcsész és tanár)
Cím:Teacher Work and Job Satisfaction among Romanian Lower Secondary Teachers / Zoller Katalin, Bacskai Katinka
Dátum:2020
ISSN:2677-0326
Megjegyzések:The purpose of this paper is to provide an empirical based understanding of the Romanian context of teacher work, which provides an opportunity to identify characteristics considered to affect teaching activities and gives a basis for planning and conducti ng other research on teachers working conditions. The paper is based on authors' research which is a secondary analysis of Teaching and Learning International Survey (TALIS) 2013 database. The database contains the survey responses of teachers of lower sec ondary education (ISCED 2) and the principals of their schools. During the investigation cross/tables, cluster analysis, linear and logistical analyses were used. Based on our research results, we can see that the factors attributed both to the individuals and to the elements of pedagogical culture show a strong correlation with the characteristics of the teaching and the satisfaction with the teaching. Considering the factors attributed to the individuals, professional development and the total career time is the most influential factor of job satisfaction and teacher's self - efficacy . Among the variables included in the school culture dimension, the effectiveness of teacher work, the disciplined atmosphere, the values of student/teacher relationships and th e positive effects of teacher - teacher relationships indicated satisfaction and self - efficacy .
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Central European Journal of Educational Research. - 2 : 2 (2020), p. 93-100. -
További szerzők:Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1