CCL

Összesen 19 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM106170
Első szerző:Bacskai Katinka (oktatáskutató)
Cím:A Denomination-based Description of Church- run Primary Schools : before and after the 2011 Expansion / Bacskai Katinka, Pándy Árpád
Dátum:2017
ISSN:2062-9605 2064-2199
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 7 : Suppl. 2 (2017), p. 207-219. -
További szerzők:Pándy Árpád (1980-) (szoftverfejlesztő rendszermérnök)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM114927
Első szerző:Casas Trujillo Jennyfer Paola (PhD Researcher)
Cím:Professional subjectivities in ELT & the dichotomy inclusion-exclusion / Casas Trujillo, Jennyfer Paola
Dátum:2021
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Most Education systems propose policies in pro of the benefit of society. However, successful application of these is unknown in consequence considering teachers voices is needed to understand the situations in the classroom. This study analyzes some English language teachers' stories that served the purpose to construct themselves as professionals of language education facing the dichotomy of inclusion and exclusion placed by the mandates of the Colombian education system. The theme of Language Teacher Subjectivities, in this article, is conceptualized and discussed as the alternative's teachers have within their reach to use their own theories regarding language teaching and learning. Reflecting retrospectively and prospectively on meaningful school experiences related to the language teaching activity to tackle the dichotomy, the research question that guided this study was: What do language teachers' narratives portray about their professional subjectivities in relation to inclusion? From a narrative perspective, narrative interviews and a professional life history timeline was analyzed using short story analysis focusing on when, when and who as meaningful in the data and finding that the participants comply with the multidimensional view of the subject. The narratives depicted that the corporal dimension, social-affective dimension, cognitive dimension, and ethic-moral dimension are part of the teachers' professional subjectivities in the frame of Colombian inclusion policy
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 11 : 3 (2021), p. 283-296. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM114924
Első szerző:Casas Trujillo Jennyfer Paola (PhD Researcher)
Cím:How to keep your doctorate on track, insights from students' and supervisors' experiences / Casas Trujillo, Jennyfer Paola
Dátum:2022
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Művészettörténeti és művelődéstörténeti tudományok kutatási jelentés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 12 (2022), p. 229-234. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM074566
Első szerző:Chrappán Magdolna (didaktikus)
Cím:Judy Williams: Constructing New Professional Identities. Carreer Changers in Teacher Education / Chrappán Magdolna
Dátum:2013
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Constructing New Professional Identities. Carreer Changers in Teacher Education. / Rotterdam/Boston/Taipei : Sense Publishers, 2013. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
teacher in-service training
carrier changers
teacher education
novice
motivation to teach
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 3 : 3 (2013), p. 7-7. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM112452
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:In the footsteps of social pedagogy / Csók Cintia
Dátum:2022
Megjegyzések:Social pedagogy and social work / London : Sage., 2019
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 12 : 1 (2022), p. 124-129. -
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM086603
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:Focus on the dropout students' secondary school experience and career orientation / Cintia Csók, Anett Hrabéczy, Dóra Katalin Németh
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:We examined the characteristics of the respondents before entering higher education along with the clusters. We have discovered the characteristics of secondary school studies and further education, the circumstances for applying for higher education. During the analysis of secondary school studies, we took into account the type of class they studied in high school (in Hungary, they can study in high school, vocational high school, and secondary school), and how many times they changed school. In addition, we compared the results based on school maintainers. There is a significant correlation between the reasons for high-school experience and the dropout rate. In terms of cluster-based differences, it should be emphasized that the expectation of social mobility was overrepresented among the dropouts due to financial reasons and work, but it was also an important aspect that they did not have to pay a fee in the program where they studied. In addition, in the case of those who were disappointed in training and further education, it was most common to apply to the university because they did not want to work and could afford it. Our results can help to develop more effective dropout protection for students entering higher education, both in public and higher education institutions and career orientation.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
higher education
dropout
career orientation
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 9 : 4 (2019), p. 708-720. -
További szerzők:Hrabéczy Anett (1994-) (oktatáskutató) Németh Dóra Katalin (1995-) (neveléstudomány)
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM116602
Első szerző:Forray R. Katalin
Cím:R&D partnership: The CEE story of the "Comprehensive Movement" / Forray R. Katalin; Kozma Tamás
Dátum:2019
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
comprehensive school
political transformation
Central Europe
social innovation
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 9 : 4 (2019), p. 721-725. -
További szerzők:Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

8.

001-es BibID:BIBFORM105177
Első szerző:Hornyák Ágnes (tanár)
Cím:Learning communities and social innovations. Region and Education XII. / Hornyák Ágnes
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Learning communities and social innovations. Region and Education XII. / Debrecen : CHERD-DUPress, 2019
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 9 : 4 (2019), p. 735-737. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

9.

001-es BibID:BIBFORM104660
Első szerző:Hornyák Ágnes (tanár)
Cím:Szell, K. (Ed.). (2018). Iskolai legkor es eredmenyesseg [School atmosphere and efficiency. Focus on resilience and endangered schools]. Szeged, Belvedere / Ágnes Hornyák
Dátum:2019
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Iskolai legkor es eredmenyesseg [School atmosphere and efficiency. Focus on resilience and endangered schools] / Szeged : Belvedere, 2018
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Education Research Journal. - 9 : 3 (2019), p. 574-576. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Szerző által megadott URL
Borító:

10.

001-es BibID:BIBFORM104659
Első szerző:Hornyák Ágnes (tanár)
Cím:Schleifer, D., Rinehart, C., & Yanisch, T. (2017). Teacher collaboration in perspective : A guide to research / Ágnes Hornyák
Dátum:2020
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Teacher collaboration in perspective. A guide to research / Schleifer, D., Rinehart, C., Yanisch, T. - San Francisco : Public Agenda, 2017
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Education Research Journal. - 10 : 1 (2020), p. 95-96. -
Internet cím:DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

11.

001-es BibID:BIBFORM101236
Első szerző:Joó Orsolya (angol és történelem szakos tanár)
Cím:Gabriella Pusztai (2009): The social capital and school career. [A tarsadalmi toke és az iskolai palyafutas]. Budapest: New Mandate Publishing House. [Uj Mandatum Kiado.] / Joó Orsolya, Héjja Bella Emerencia
Dátum:2017
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:A társadalmi tőke és az iskolai pályafutás / Budapest : Új Mandátum Lap- és Könyvkiadó, 2009
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian Educational Research Journal. - 7 : 3 (2017), p. 99-102. -
További szerzők:Héjja Bella Emerencia (1988-) (zeneismeret, népzene tanár)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

12.

001-es BibID:BIBFORM109376
Első szerző:Kocsis Zsófia (oktatáskutató)
Cím:Fényes, H., & Mohácsi, M. (2019). Labour market and human capital. Theory and practice. [Munkaerőpiac és emberi tőke. Elmélet és gyakorlat]. Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiado / Kocsis Zsófia
Dátum:2020
ISSN:2062-9605 2064-2199
Megjegyzések:Labour market and human capital. Theory and practice. [Munkaerőpiac és emberi tőke. Elmélet és gyakorlat] / Debrecen: Debreceni Egyetemi Kiadó, 2019. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Hungarian educational research journal (HERJ). - 10 : 1 (2020), p. 97-100. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1 2