Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 6 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM110382
Első szerző:
Chrappán Magdolna (didaktikus)
Cím:
Felsőoktatási mentorok a tanárképzés új rendszerében = The Role of University Tutors in the New Teacher Education System / Chrappán, Magdolna
Dátum:
2023
ISSN:
1588-1245
Megjegyzések:
A tanárképzésben mindig kiemelt jelentősége volt a gyakorlati felkészítésnek, amit minden érintett a képzés legfontosabb részének tekintett. Nemcsak a tényleges tereptapasztalatot és magabiztosságot szerzi meg itt a hallgató, a tanári pályaelhagyás megelőzésében is kulcskérdés a jól kivitelezett gyakorlat. A tanárképzés legújabb módosítása a gyakorlatok új rendszerét alakította ki, ami csak akkor működhet hatékonyan, ha a képző intézmények és gyakorlati helyszínek közötti kooperáció kellően professzionális. Ennek több feltétele is van, jelen tanulmányunkban az ún. ?triádikus" modellre és kiemelten a gyakorlati képzésben részt vevő egyetemi oktatókra fókuszálunk.
Tárgyszavak:
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
tanárképzés, mentorálás, triádikus működés, korai pályaszocializációs gyakorlat, egyetemi mentorok
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 184 : 2 (2023), p. 173-182. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM074557
Első szerző:
Chrappán Magdolna (didaktikus)
Cím:
A természettudományi tárgyak helyzete és elfogadottsága a közoktatásban / Chrappán Magdolna
Dátum:
2017
ISSN:
0025-0325
Megjegyzések:
A természettudományos oktatást az elmúlt években az iskolaszerkezeti változások,a természettudományos-műszaki felsőoktatási szakokon tapasztalható alacsonyabb érdeklődés, valamint a hazánkban is egyre aggasztóbb tanárhiány ésa nemzetközi vizsgálatok egyaránt az érdeklődés középpontjába emelték. Itt egy olyan kutatás eredményeit szeretnénk bemutatni, amely elsősorban a természettudományos oktatás emocionális állapotát jellemzi. Az emocionalitás esetünkben a diákok tantárgyakkal kapcsolatos véleményét, általános és tárgyspecifikus attitűdjeit jelenti.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
természettudományos oktatás
tantárgyi attitűdök
tantárgyi eredményesség
tanulási környezet
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 178 : 11 (2017), p. 1352-1368. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM085423
Első szerző:
Polónyi István (közgazdász)
Cím:
A magyar felsőoktatás fejlődése a rendszerváltás után / Polónyi István, Kozma Tamás
Dátum:
2020
ISSN:
0025-0325 1588-1245
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 181 : 4 (2020), p. 502-512. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
DOI
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM085410
Első szerző:
Polónyi István (közgazdász)
Cím:
Az egyetemfejlesztés alternatívái / Polónyi István, Kozma Tamás
Dátum:
2019
ISSN:
0025-0325 1588-1245
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 180 : 9 (2019), p. 1326-1336. -
További szerzők:
Kozma Tamás (1939-) (nevelésszociológus)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM076442
Első szerző:
Polónyi István (közgazdász)
Cím:
A papírgyárakról másfél évtized után / Polónyi, István
Dátum:
2015
ISSN:
0025-0325
Megjegyzések:
A Tudásgyár vagy papírgyár (Polónyi - Timár, 2001) című könyv) négy nagy témakörben elemezte a hazai oktatást. A nemzetközi tudásszint-felmérések alapján oktatásunk minőségének kedvezőtlen helyzetével, a pedagógusproblémával, a felsőoktatási túlképzéssel és a hazai oktatáspolitika problémáival foglalkozott. Ebben a cikkben azt nézzük meg, hogy ezen a négy területen mi történt azóta.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Oktatás minősége
felsőoktatási túlképzés
pedagógusprobléma
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 176 : 7 (2015), p. 813-818. --
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM086531
Első szerző:
Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:
A felsőoktatás értéke az audit-társadalomban / Pusztai Gabriella
Dátum:
2017
ISSN:
0025-0325 1588-1245
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
felsőoktatás
eredményesség
intézményi hatás
Megjelenés:
Magyar Tudomány. - 178 : 2 (2017), p. 134-140. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.