CCL

Összesen 6 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM086584
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:Eredményesség felsőfokon, avagy a siker titka / Csók Cintia
Dátum:2017
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:Ki eredményes a felsőoktatásban? / Nagyvárad : Partium Könyvkiadó; Personal Problems Solution ; Budapest : Új Mandátum Könyvkiadó, 2015
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 7 : 2 (2017), p. 93-96. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM104656
Első szerző:Hornyák Ágnes (tanár)
Cím:Social and cultural impacts of becoming an innovative teacher / Ágnes Hornyák, Gabriella Pusztai
Dátum:2022
ISSN:2248-3527
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 12 : 1 (2022), p. 27-38. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
DOI
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM113178
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:Establishment and results of the international seminar "The role of television in the education of parents" (1971) based on the notes of Árpád Kiss / Hrabéczy, Anett
Dátum:2021
ISSN:2248-3527
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 11 : 2 (2021), p. 61-66. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM069845
Első szerző:Novák Ildikó (angol nyelvtanár)
Cím:Fiatalok nyelvtanulásának életkori és társadalmi összefüggései / Novák Ildikó, Morvai Laura
Dátum:2017
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:Tanulmányunkban azt vizsgáltuk, hogy a mai fiatalok milyen nyelvtudással, milyen nyelvtanulási háttérrel rendelkeznek. Kik a sikeresek, mely csoport tudja nyelvtudását nyelvvizsgára váltani és milyen tényezők húzódhatnak meg a sikerek hátterében. Elemzésünk során a Kutatópont által készített Magyar Ifjúság 2012 adatbázis azon változóit használtuk, melyekből a nyelvtudásra, nyelvtanulásra, nyelvvizsga meglétére és mindezek hasznosítására tudtunk következtetni. Mivel elsősorban az életkor és a tanulói státus hatását vizsgáltuk, három korcsoportra osztottuk a mintát, melyek közül az első a nagyrészt még a közoktatásban résztvevő 15-19 éves korosztály, a második a döntően felsőoktatásban tanuló 20-24 éves korosztály és a harmadik a döntően már munkavállaló 25-29 éves korosztály. A nyelvtanulás több dimenzióját vizsgáltuk: 1) a nyelvi készségek szubjektív percepciója (2) idegennyelv-tudás objektív indikátora (nyelvvizsgával való rendelkezés és annak szintje), (3) a formális és non-formális nyelvtanulási színtér (4) jövőbeli nyelvtanulási szándék. Elemzésünk során a három csoport nyelvtanulása és nyelvtudása között fellelhető különbségeket és azonosságokat keresve megvizsgáltuk, hogy a szülői iskolai végzettség alakulása milyen összefüggést mutat a nyelvtanulás jellemzőivel. Először általánosságban az idegennyelvhez, majd kifejezetten az angol nyelvtudás-nyelvtanulás tekintetében vizsgáltuk a válaszadók tapasztalatait és hozzáállását, s azonos továbbgondolásra méltó összefüggésre bukkantunk. A családi háttér erős hatását a korcsoportokhoz tartozás jelentősen árnyalja.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
nyelvtudás
nyelvtanulás
szocioökonómiai státusz
nyelvvizsga
fiatalok
Megjelenés:PedActa. - 7 : 1 (2017), p. 47-58. -
További szerzők:Morvai Laura (1989-) (andragógus)
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Szerző által megadott URL
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM086995
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Neked mi a Kozma-számod? / Pusztai Gabriella
Dátum:2014
ISSN:2248-3527
Megjegyzések:The network approach to higher education research called our attention that the social capital of students, faculty and the institutions themselves has strong impact on academic outcomes. There has been very little research on the internal relationship networks of researchers. Through relationships within the academic community, individuals gather information and incorporate values that influence their career. These networks also contain strong ties, which develop from day-to-day cooperation in academic life, e.g. relationships of co-authorship. Relationships of co-authorship are worth looking at from the following points of view: how open or closed and how stable they are, whether they involve a narrow or a broad circle and whether they reach beyond the boundaries of academic tribes. When we intent to give an overall picture of a significant network in Hungarian educational researchers, we based our analysis on the Hungarian database of academic publications.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
strong and weak ties
social capital
bridging and bonding
Megjelenés:PedActa. - 4 : 1 (2014), p. 1-4. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM110208
Első szerző:Szabó Dóra (neveléstudomány, oktatás)
Cím:Digitális szakadék áthidalása pedagógusok között / Szabó Dóra
Dátum:2023
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:PedActa. - 12 : 2 (2022), p. 35-41. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1