CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM107271
Első szerző:Boda Tímea (humán szervező)
Cím:A Well-Being készségek fejlesztésének jelentősége a pedagógusképzésben / Boda Tímea
Dátum:2021
ISSN:2062-8269 2498-9312
Megjegyzések:A tanulmány célja bemutatni a well-being készségek jelentőségét a pedagógus hallgatók személyes és szakmai haté-konyságában. A felsőoktatásban elindult paradigmaváltás; a Világgazdasági Fórum Education 4.0 iránymutatá-sai és a The European University of Well-Being hálózatának megalakulás is igazolja, hogy a jóllét, egy olyan alapvető erőforrás, amely meghatározza az egyetemi hallgatók eredményességét, segíti az önmegvalósítást és a kreatív gondolkodást, valamint olyan készségekkel, attitűddel ruházza fel a hallgatót, amelyekkel képes adekvátan reagálni a társadalmi és gazdasági változásokra. A pedagógusképzésben ez különös jelentős, hiszen a pedagógus személyes jólléte multiplikátor hatással bír; így képes befolyásolni az általa formált gyermekek hangulatát, érzelmi fittségét, mentális és érzelmi jóllétét. A jövő generációi számára meghatározó, hogy milyen attitűdöt, szemléletet mintáz abban az időszakban, amikor a személyiség rugalmasan formálható. Jelen tanulmány is igazolja, hogy a pedagógus kép-zésben ezen készségek tudatos fejlesztése nagyon időszerű; az eredmények alátámasztják, hogy a hallgatók általános jólléte nem megfelelő.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
érzelmi jóllét
pedagógusképzés
készségfejlesztés
pozitív pszichológia
szemléletváltás
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 11 : 1 (2021), p. 3-12. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM090543
Első szerző:Molnár Edina (pszichológus)
Cím:Az empátia, a szorongás és a személyiség szerepe a reklámok által kiváltott vásárlási döntésekben / Molnár, Edina
Dátum:2020
ISSN:2062-8269 2498-9312
Megjegyzések:A marketingkutatás mai tendenciája kevéssé veszi figyelembe a vásárlói döntésben a tartós személyiségvonások, illetve a pillanatnyi érzelmi befolyás szerepét. Jelen kutatásban arra keresem a választ, hogy azon fogyasztók, akik saját bevallásuk szerint a reklámot fontos tényezőként tartják számon a vásárlási döntéseik során, milyen személyiséggel, illetve az érzelmi hozzáállásuk területén milyen beleérző képességgel rendelkeznek. A kutatásban 965 fő bevonásával, validált személyiség- és empátiateszt kitöltetésével a következő eredményeket kaptam. A reklámot fontos tényezőként ítélők esetében a bizonytalanság, a félénkség és a sérülékenység mellett az érzelmi instabilitás jellemzi azokat az egyéneket, akik mások szenvedéseit látva kellemetlenül érzik magukat, szoronganak, vagy magukat esetleg veszélyeztetve is a segíteni akarás vágyát élik meg. Empátiás helyzetben a megemelkedett arousal nagymértékű ? esetenként túlságosan nagy ? szorongást eredményez, ez azonban nem csak egy pillanatnyi állapot, hanem ezeket az egyéneket általánosan jellemzik a szélsőséges érzelmi reagálások.
Tárgyszavak:Társadalomtudományok Gazdálkodás- és szervezéstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
empátia
szorongás
személyiség
vásárlási döntés
reklám
Megjelenés:Acta Carolus Robertus. - 10 : 1 (2020), p. 95-109. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1