CCL

Összesen 3 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM063007
Első szerző:Inántsy-Pap Ágnes (nyelvtanár)
Cím:"Sowing Seeds" and its efficiency : case study about the Tanoda Programme of the Greek Catholic Church in the Huszár District in Nyíregyháza (Hungary) / Ágnes Inántsy Pap, Laura Morvai
Dátum:2015
ISSN:2069-7449 2248-0854
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
talent development
tanoda programme
church-run schools
Megjelenés:Acta Universitatis Sapientiae Social Analysis. - 5 : 2 (2015), p. 127-143. -
További szerzők:Morvai Laura (1989-) (andragógus)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM084378
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Parochial Schools and PISA Effectiveness in Three Central European Countries / Pusztai Gabriella, Bacskai Katinka
Dátum:2015
ISSN:2069-7449 2248-0854
Megjegyzések:In the 2000s, PISA surveys provided a real shock to the world of research on education. The hope of researchers of parochial schools was to receive a powerful measurement tool to benchmark performance of pupils and schools on an international scale. Unfortunately, the public PISA databases do not conclusively reveal whether the examined schools are public, private, or parochial. Furthermore, the PISA sampling is not representative regarding school sectors. There were, however, countries in every PISA wave where private schools performed better than their public counterparts, once the factor of parental background was taken into consideration. Recently, researchers have attributed this phenomenon to school climate and/or to educational values that may indicate a new type of effectiveness based on work values and on long-term returns on investments. During our analysis, we found that intersectional differences reported in scientific literature could be observed in Slovakia and Hungary, to the advantage of the parochial sector. In the third researched country, Poland, the advantage of the independent, private sector is considerable, compared to which the government-supported parochial schools are at a disadvantage. 1 We found that in the parochial sector, the dominant force of social background is more moderate than is the case in public schools. We also specifically examined reading comprehension competencies, as PISA had done in 2009.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
PISA
private schools
parochial schools
parental values
school performance
Megjelenés:Acta Universitatis Sapientiae, Social Analysis. - 5 : 2 (2015), p. 145-161. -
További szerzők:Bacskai Katinka (1981-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM084379
Első szerző:Szőcs Andor (közgazdász)
Cím:Gabriella Pusztai and Ágnes Lukács (eds): Közösségteremtők - tisztelgés a magyar vallásszociológusok nagy nemzedéke előtt = Creators of Communities: tribute to the great generation of Hungarian sociologists of religion) / Szőcs Andor
Dátum:2015
ISSN:2069-7449 2248-0854
Megjegyzések:Közösségteremtők - tisztelgés a magyar vallásszociológusok nagy nemzedéke előtt / Debrecen : Debrecen University Press, 2014. -
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok recenzió, könyvismertetés
folyóiratcikk
Megjelenés:Acta Universitatis Sapientiae, Social Analysis. - 5 : 2 (2015), p. 211-214. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1