Magyar
Toggle navigation
Tudóstér
Magyar
Tudóstér
Keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Egyszerű keresés
Összetett keresés
CCL keresés
Böngészés
Saját polc tartalma
(
0
)
Korábbi keresések
CCL parancs
CCL
Összesen 106 találat.
#/oldal:
12
36
60
120
Rövid
Hosszú
MARC
Részletezés:
Rendezés:
Szerző növekvő
Szerző csökkenő
Cím növekvő
Cím csökkenő
Dátum növekvő
Dátum csökkenő
1.
001-es BibID:
BIBFORM094358
Első szerző:
Barta Szilvia
Cím:
A 2006-os Országos kompetenciamérés tizedik évfolyamos adatainak elemzése / Barta Szilvia
Dátum:
2009
ISSN:
1216-3384 1419-8827
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Educatio. - 18 : 2 (2009), p. 250-256. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
2.
001-es BibID:
BIBFORM110664
Első szerző:
Brezsnyánszky László (neveléstörténész)
Cím:
A pedagógia és a pszichológia együttélési formái a Debreceni Egyetemen / Brezsnyánszky, László
Dátum:
2020
ISSN:
1216-3384 1419-8827
Megjegyzések:
Az egyetem alapítását követően 1918-ig nem volt önálló pedagógiai katedra, lélektani tanszék pedig csak 1970-től működik. A diszciplínák viszonyát a szakma, a politika és a vidéki egyetem lehetőségei formálták. A változások szakaszra osztva értelmezhetők: a filozófiába és pedagógiába foglaltságtól (Tankó, Mitrovics, Karácsony), a pszichológia fokozatos leválásán át (Kelemen) a térnyerésig (Hunyady, Mészáros, Kovács). Helyi sajátosság: a lélektan a pedagógiai pszichológia révén emancipálódott. Erre épülhetett a pszichológia szak indítása, az intézet kiteljesedése. A változásokat kívánjuk nyomon követni, bemutatni a pedagógia és a pszichológia szervezeti egységeit, fő képviselőit és a viszony jellemzőit az ezredfordulóig. A tanulmány helyi forrásokra és szakirodalmi munkákra támaszkodik.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
intézménytörténet
20. század
pedagógia és pszichológia viszonya
Megjelenés:
Educatio. - 29 : 4 (2020), p. 606-617. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
3.
001-es BibID:
BIBFORM042881
Első szerző:
Brezsnyánszky László (neveléstörténész)
Cím:
Civil kompetencia és demokrácia / Brezsnyánszky László
Dátum:
1999
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Educatio. - 8 : 3 (1999), p. 533-542. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
4.
001-es BibID:
BIBFORM022590
Első szerző:
Brezsnyánszky László (neveléstörténész)
Cím:
A tanári mesterképzés kialakult rendje és első jelentkezői / Brezsnyánszky László
Dátum:
2009
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Educatio. - 18 : 3 (2009), p. 329-342. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
5.
001-es BibID:
BIBFORM119391
035-os BibID:
(MTMT)31363749
Első szerző:
Buda András (didaktikus)
Cím:
Teachers' attitudes in terms of using ICT at school / András Buda
Dátum:
2019
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Opus et Educatio. - 6 : 4 (2019), p. 458-469. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Saját polcon:
6.
001-es BibID:
BIBFORM092676
Első szerző:
Buda András (didaktikus)
Cím:
eSZKÖZ / Buda András
Dátum:
2002
ISSN:
1216-3384 1419-8827
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Educatio. - 11 : 4 (2002), p. 578-585. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
7.
001-es BibID:
BIBFORM090391
Első szerző:
Buda András (didaktikus)
Cím:
A pandémiás helyzet hatása az oktatásra a Debreceni Egyetemen / József Szabó, András Buda, Gábor Erdei
Dátum:
2020
ISSN:
2064-9908
Megjegyzések:
A pandémia, és az ennek következményeként indított távolléti oktatás jelentős változást hozott az egyetemi oktatók és a hallgatók számára. Kutatásunk az oktatókat érintő hatásokat vizsgálta a Debreceni Egyetemen a 2020/21 tanév második félévében. A vizsgálatban az egyetemen mindegyik kara részt vett, így kijelenthetjük, hogy a felmérés ugyan nem volt teljeskörű és nem volt reprezentatív, de a minta alapján az egyetemi oktatók tevékenységére megfelelő információs hátteret nyújtott. Az online kérdőíves felméréssel többek között arra kérdeztünk rá, hogy milyen terhelést jelentett az oktatóknak a távolléti oktatás, hogyan tudták megoldani a tervezett oktatási feladatokat. Vizsgáltuk azt is, hogy tudományos és publikációs tevékenységet milyen mértékben befolyásolta a kialakult helyzet. Az eredmények azt mutatják, hogy a felmerült technikai és informatikai nehézségek ellenére a tervezett oktatási feladatokat döntően sikerült megoldani, viszont a fokozott terhelés és az új megoldásokra történő átállás a tudományos munkát jelentősen hátráltatta. Az oktatók az adott helyzetben elsősorban a kurzusok minél magasabb színvonalú megtartására törekedtek, amit véleményük szerint sikerült megoldani.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Opus et Educatio. - 7 : 4 (2020), p. 423-431. -
További szerzők:
Szabó József (1957-) (értékelemző, szakközgazda)
Erdei Gábor (1967-) (középiskolai tanár)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
8.
001-es BibID:
BIBFORM086115
Első szerző:
Buda András (didaktikus)
Cím:
Hatottak-e az IKT-eszközök a pedagógusok munkájára? / Buda András
Dátum:
2017
ISSN:
1216-3384 1419-8827
Megjegyzések:
A 21. század digitális forradalma, a megváltozott tanulók, az új típusú tanulási környezet, az új technológia új módszereket és szemléletmódokat kívánnak meg a pedagógusoktól. De vajon felismerték-e a különböző oktatási intézmények pedagógusai az IKT-eszközök alkalmazásában rejlő lehetőségeket? Változott-e attitűdjük a technológia oktatási felhasználásával kapcsolatban? Úgy gondoljuk, hogy e kérdéskörről érdemes és tanulságos kiemelten megvizsgálni egy nagyváros, jelen esetben Debrecen pedagógusainak a véleményét, tevékenységstruktúráját. Ezért szerveztük meg kutatássorozatunkat, melynek során négy alkalommal kértük kérdőívünk kitöltésére a közoktatásban dolgozókat. A tanulmány a kutatások néhány eredményét mutatja be.
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
IKT
Hype-görbe
tanórai felkészülés
IKT-ismeretek
Megjelenés:
Educatio. - 26 : 2 (2017), p. 216-229. -
Internet cím:
Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
9.
001-es BibID:
BIBFORM038584
Első szerző:
Buda Mariann (didaktikus)
Cím:
A tanár mint harmadfajú Maxwell-démon / Buda Mariann
Dátum:
1997
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Educatio. - 4 (1997), p. 657-668. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
10.
001-es BibID:
BIBFORM005591
Első szerző:
Buda Mariann (didaktikus)
Cím:
Iskolai zaklatás - az ismeretlen ismerős : a jelenség a kutatási eredmények tükrében / Buda Mariann, Kőszeghy Attila, Szirmai Erika
Dátum:
2008
Tárgyszavak:
Társadalomtudományok
Neveléstudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:
Educatio. - 17 : 3 (2008), p. 373-386. -
További szerzők:
Kőszeghy Attila (1956-)
Szirmai Erika
Internet cím:
elektronikus változat
Borító:
Saját polcon:
11.
001-es BibID:
BIBFORM071535
Első szerző:
Ceglédi Tímea (szociológus)
Cím:
Az oktatáson innen, a "Partiumon" túl / Ceglédi Tímea, Németh Nóra Veronika
Dátum:
2009
ISSN:
1216-3384
Megjegyzések:
Régió és oktatás : európai dimenziók / Debrecen : Doktoranduszok Kiss Árpád Közhasznú Egyesülete, 2005. -
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Neveléstudományok
recenzió, könyvismertetés
Partium
Megjelenés:
Educatio 2009 : 4 (2009), p. 557-560. -
További szerzők:
Németh Nóra Veronika (1976-) (neveléstudomány)
Internet cím:
Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
12.
001-es BibID:
BIBFORM093643
Első szerző:
Chrappán Magdolna (didaktikus)
Cím:
Kompetencia a közoktatásban / Chrappán Magdolna
Dátum:
2011
ISSN:
1216-3384 1419-8827
Tárgyszavak:
Bölcsészettudományok
Nyelvtudományok
magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:
Educatio. - 20 : 4 (2011), p. 550-560. -
Internet cím:
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Saját polcon:
Rekordok letöltése
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Corvina könyvtári katalógus v8.2.27
© 2023
Monguz kft.
Minden jog fenntartva.