CCL

Összesen 5 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM110285
035-os BibID:(MTMT)33723339 (Scopus)85152416520 (WoS)000961369300004
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:Stratified Student Society in Higher Education Fields. Impact of Expected Earning on Students' Career / Csók Cintia, Pusztai Gabriella
Dátum:2023
ISSN:2305-6746
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:European Journal of Contemporary Education. - 12 : 1 (2023), p. 40-55. -
További szerzők:Pusztai Gabriella (1966-) (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Pályázati támogatás:MTA-DE
MTA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM005444
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:The Bologna-process in the New EU Countries : an introduction / Tamas Kozma, Magdolna Rébay
Dátum:2008
ISSN:1056-4934
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:European Education 40 : 2 (2008), p. 3-8. -
További szerzők:Rébay Magdolna Éva (1975-) (nevelés- és művelődéstörténész)
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM005440
Első szerző:Kozma Tamás (nevelésszociológus)
Cím:Political transformation and higher education reforms : the Bologna-process in the new EU countries / Kozma Tamás
Dátum:2008
ISSN:1056-4934
Megjegyzések:The expression 'Bologna Process' stands for the ongoing reform of the higher education systems throughout Central Europe. The changes of the higher education systems, governments and finances are embedded in the political transformations, and aim to meet the needs of the political processes. The major political objective of the first phase (the 1990s) was to establish and develop new national identities. Higher education reforms in the regions intended to develop national systems that should be independent from the former political structures and should therefore represent the new political identities (independent higher education systems of Slovakia, Slovenia, Croatia, Ukraine, Serbia). The objective of the second phase (from around 2000 onwards) was and still is the integration of the Central European states to the European structures (European Union). Higher education reforms serve as elements of the 'catching-up- of-Europe' drives of the Central European governments. The new reforms which aim to internationalise higher education systems are in confrontation with the former reforms which intended to develop autonomous and national systems. Referring to the 'Bologna Process' the governments wants to legitimise their new reform directions at home and prove their loyalties to the European structures and agencies.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:European Education 40 : 2 (2008), p. 29-45. -
Internet cím:elektronikus változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM118049
035-os BibID:(WoS)001152827800001 (Scopus)85185527384
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:Views of Teachers and Support Staff at Schools on the Implementation and Development of Family Life Education / Gabriella Pusztai, Cintia Csók
Dátum:2023
ISSN:2305-6746
Megjegyzések:In many education systems, the curriculum includes preparation for independent living, sexual or family life, and social relationships. The relevant literature includes research on the target groups' attitudes to and evaluations of these modules. The novelty of our research is that we examined the views of school professionals to be involved in the implementation before the launch of the programme. Our aim was to explore their stance on the development of family and adult life education and relationship culture. The target groups of the study were class teachers and subject teachers in grades 5-13 as well as school support professionals in the three most disadvantaged counties of Hungary. The research method was qualitative, with individual and focus group interviews. Respondents were selected using quotas (county, type of school, school provider and career stage) and snowball sampling (N = 53). Our results highlight the role of school professionals' existing knowledge and experience of family pedagogy and that public education can rely not only on accumulated individual experience but also on well-functioning initiatives at the institutional level. We have found that teachers do perceive dysfunction in families and inadequate or dysfunctional preparation for adult life, and see the need to prepare young people for adulthood, but commitment to this task is not general.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:European Journal of Contemporary Education. - 12 : 4 (2023), p. 1401-1409. -
További szerzők:Csók Cintia (1994-) (oktatáskutató)
Pályázati támogatás:KFKP(Közoktatás-fejlesztési Kutatási Program)
MTA
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM022031
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:The Bologna Process as a Trojan Horse : restructuring higher education in Hungary / Gabriella Pusztai, Péter Cs. Szabó
Dátum:2008
ISSN:1056-4934
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény külföldi lapban
Megjelenés:European Education. - 40 : 2 (2008), p. 85-103. -
További szerzők:Szabó Péter Csaba
Internet cím:Szerző által megadott URL
DOI
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1