CCL

Összesen 2 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM076692
Első szerző:Bocsi Veronika (oktatáskutató, szociológus, nevelésszociológus)
Cím:The discovery of the possible reasons for delayed graduation and dropout in the light of a qualitative research study / Bocsi Veronika, Ceglédi Tímea, Kocsis Zsófia, Kovács Karolina Eszter, Kovács Klára, Müller Anetta, Pallay Katalin, Szabó Barbara Éva, Szigeti Fruzsina, Tóth Dorina Anna
Dátum:2019
ISSN:2631-1348
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation. - 3 : 1 (2019), p. 27-38. -
További szerzők:Ceglédi Tímea (1984-) (szociológus) Kocsis Zsófia (1993-) (oktatáskutató) Kovács Karolina Eszter (1992-) (pszichológus) Kovács Klára (1987-) (oktatáskutató, szociológus) Müller Anetta Éva (1973-) Pallay Katalin (1992-) (oktatáskutató, pedagógiatanár) Máté-Szabó Barbara Éva (1989-) (andragógus) Szigeti Fruzsina (1989-) (okleveles egészségpolitikai szakértő) Tóth Dorina Anna (1992-) (neveléstudományok)
Pályázati támogatás:123847
OTKA
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM119014
035-os BibID:(MTMT)30469488
Első szerző:Pusztai Gabriella (nevelésszociológus, oktatáskutató)
Cím:The role of intergenerational social capital in diminishing student attrition / Pusztai Gabriella
Dátum:2019
Megjegyzések:Higher education was reformed through the Bologna Process with the hope that an increasing number of students will get a degree faster than before due to the short cycle of bachelor's programs. However, the change in structure has not reduced student attrition in Western Europe. Even in the 2010s, understanding the phenomenon of attrition is one of the most significant challenges in higher education research. In Hungary, almost two fifths of bachelor's students and one fifth of master's students leave higher education without earning a degree. Methods: When examining student attrition, we may use data on institutions or individuals. Institutional data reveal the proportion of those who continue their studies without interruption (retention), while data on the individual level allow the investigation of students' expectations about their own chances of getting a degree (persistence). Results: By comparing attrition rates among those who pursued higher education in 2010 and 2014 at different faculties (data from the Higher Education Information System ? FIR) with data from a regional student survey (IESA database), we have found that faculties with high retention rates also demonstrate a large proportion of self-reported persistent students. Furthermore, we have explored the effect of individual traits (demographic characteristics and socioeconomic status), institutional factors (size, selectivity, maintainer, and prestige), and embeddedness (multiplexity and strength of different social networks) on student persistence. Conclusion: We have shown that institutional factors and embeddedness have a more significant impact than demographic and social characteristics, which individuals have before entering higher education.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok idegen nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
persistence
student attrition
higher education
Megjelenés:Journal of Adult Learning, Knowledge and Innovation. - 3 : 1 (2019), p. 20-26. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
DOI
Borító:
Rekordok letöltése1