CCL

Összesen 7 találat.
#/oldal:
Részletezés:
Rendezés:

1.

001-es BibID:BIBFORM105230
035-os BibID:(MTMT)31363603
Első szerző:Csók Cintia (oktatáskutató)
Cím:Diplomások szakmai szocializációja szociális és pedagógiai segítő pályákon / Csók Cintia
Dátum:2020
ISSN:1788-6848
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Juvenilia. - 8 (2020), p. 42-59. -
Pályázati támogatás:ÚNKP-18-2
Egyéb
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

2.

001-es BibID:BIBFORM105371
035-os BibID:(MTMT)31647807
Első szerző:Hrabéczy Anett (oktatáskutató)
Cím:Sajátos nevelési igényű hallgatók bekerülési és bennmaradási esélyei a felsőoktatásban / Hrabéczy Anett
Dátum:2020
ISSN:1788-6848
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
Megjelenés:Juvenilia. - 8 (2020), p. 60-72. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

3.

001-es BibID:BIBFORM068668
Első szerző:Markos Valéria (szociológus)
Cím:Az iskolai közösségi szolgálat iránti attitűdök a középiskolások körében / Markos Valéria
Dátum:2015
ISSN:1788-6848
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
iskolai közösségi szolgálat
Megjelenés:Juvenilia. - 6 (2015), p. 209-224. -
Internet cím:Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

4.

001-es BibID:BIBFORM113689
Első szerző:Máté-Szabó Barbara Éva (andragógus)
Cím:A Debreceni Egyetem felsőfokú szakképzéseinek vizsgálata / Szabó Barbara Éva
Dátum:2013
Megjegyzések:Tanulmányomban a Debreceni Egyetem felsőfokú szakképzésein tanuló hallgatók társadalmi hátterét, motivációját, elvárásait feltáró kutatásomat mutatom be. Véleményem szerint elengedhetetlen a téma tárgyalásához, hogy megvizsgáljuk a felsőfokú szakképzés hazai történetének vonatkozásait, jogi, társadalmi és gazdasági környezetét, illetve hogy emellett röviden említést tegyünk a témában született hazai kutatásokról. A rendszerváltást követően expanzióról beszélhetünk az oktatás területén. A tudás és azon belül a szakmai tudás és annak papíron történő igazolása nagyon felértékelődött. Napjainkra sok változáson ment át a felsőfokú szakképzés. A változások kapcsán érdekességként említeném, hogy egyfajta ciklikusság figyelhető meg a képzésben, hiszen körülbelül hétévente egyfajta szerkezeti és névbeli változáson megy át (1997/98 ? AIFSZ ? akkreditált iskolarendszerű felsőfokú szakképzés, 2006 ? FSZ ? felsőfokú szakképzés, 2013 ? FOSZ ? felsőoktatási szakképzés).
ISBN:978 963 318 368 7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
folyóiratcikk
felsőfokú szakképzés
felsőoktatás
hallgatók
Megjelenés:Juvenilia. - 5 (2013), p. 305-318. -
Pályázati támogatás:TÁMOP-4.2.2/B-10/1-2010-0024
TÁMOP
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

5.

001-es BibID:BIBFORM067693
Első szerző:Takács Tamara (neveléstudomány)
Cím:A kulturális és a társadalmi tőke hatása a középiskolások tanulmányi eredményességére / Takács Tamara, Madarász Tibor
Dátum:2006
Megjegyzések:Jelen tanulmányban a kulturális és társadalmi tőke újratermelődésének vizsgálatával foglalkozunk a debreceni végzős középiskolások empirikus - kérdőíves - vizsgálata által. A dolgozat központi témakörét az iskola által felerősített és újratermelt egyenlőtlenségek képezik, ami által szűkül az egyén felfele történő mobilitásának esélye és társadalmi helyzete újratermelődik illetve konzerválódik. Napjainkban számos új törvény fogalmazódott meg az oktatási rendszerrel kapcsolatban, azonban az iskola ma sem képes felvenni a harcot a társadalomban megjelenő esélyegyenlőtlenségek ellen. Ennek orvoslása érdekében érdemes napjaink tömegoktatásában újra megvizsgálni ezt a kérdéskört, a folyamat jobb megértése és a helyzetfeltárás érdekében.
ISBN:1788-6848
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
Megjelenés:Juvenilia 1 (2006), p. 275-287. -
További szerzők:Madarász Tibor (1978-) (oktatáskutató)
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

6.

001-es BibID:BIBFORM062749
Első szerző:Támba Renátó (neveléstörténész)
Cím:Munkát végző leánygyermekek ábrázolása a szolnoki festészetben / Támba Renátó
Dátum:2013
Megjegyzések:A hazai pedagógiai szaksajtóban hangsúlyos törekvésként jelenik meg a gyer- mekkor-relevanciájú sajtófotók neveléstörténeti, gyermekkor-történeti hasznú ikonográfai elemzése, gondolva itt elsősorban Kéri Katalin és Géczi János munká- ira. A képzőművészeti alkotások történeti pedagógiai szempontú elemzésének azonban még nincs számottevő gyakorlata Magyarországon, eltekintve többek kö- zött Pukánszky Béla, Péter Katalin és Endrődy-Nagy Orsolya tanulmányaitól. Je- len dolgozatban jómagam szintén festmények gyermekkor-történeti szempontú elemzésére vállalkozok. Írásom tárgya: a leánygyermeki munkavégzés ábrázolása a 19?20. század fordulójának szolnoki festészetében. Dolgozatomban Fényes Adolf, Szüle Péter és Koszta József néhány képét elemzem a megnevezett szem- pont szerint, a gyermekkép fogalma, kérdésköre felől közelítve.A jelen írásban elemzett művek szervesen illeszkednek az életművekbe, ebből következően érthető, hogy témájuk valójában nem a gyermekkor, sokkal inkább az az életideál, amely az ábrázolt leánygyermekekben érlelődőben van. Erre utal- nak a különböző attribútumok (pl. korsó), viseleti elemek, de magatartás-motívu- mok (pl. testhasználat) is. Mégis érzékeljük, hogy e képek alkalmasak arra, hogy fgyelmeztessék a befogadót a gyermekkor antropológiai sajátosságaira, értékeire. A képeken ez az aspektus szorosan összefonódik a paraszti életélmény érzékelte- tésére való törekvés aspektusával. Mindazonáltal elmondhatjuk, hogy a képek a puszta hétköznapok megélt tapasztalataiból merítenek és szó sincs elvont szóla- mok, képzetek képi megfogalmazásáról. Szigorúan az a gyermek került vászonra, akit a művész látott a földön, akiről őelőtte beszéltek a falu emberei. A képek a paraszti gyermekkor hiteles lenyomataiként jegyezhetők.
ISBN:978 963 318 368 7
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok magyar nyelvű folyóiratközlemény hazai lapban
gyermekkor-történeti ikonográfia
Alföldi iskola
Művészettörténet
Etnográfia
Megjelenés:Juvenilia 5 (2013), p. 351-363. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:

7.

001-es BibID:BIBFORM054012
Első szerző:Tőzsér Zoltán (bölcsész tanár, szakfordító)
Cím:A pragmatista nevelésfilozófia és iskolakritika / Tőzsér Zoltán
Dátum:2010
ISSN:1788-6848
Megjegyzések:A dolgozatban arra teszek kísérletet, hogy a 19. század utolsó harmadában, a 20. század első felében kialakult jellegzetesen amerikai filozófiai irányzat, a pragmatizmus(nevelés)filozófiai nézeteit röviden ismertessem. A klasszikus pragmatizmus(Charles S. Peirce, William James és Dewey) képviselői közül főként John Dewey nevelési témájú műveinek hermeneutikai elemzésével tárhatjuk fel a pragmatista iskolakoncepció és iskolakritika sajátosságait.
Tárgyszavak:Bölcsészettudományok Neveléstudományok esettanulmány
pragmatizmus
iskolakritika
hermeneutika
nevelésfilozófia
Megjelenés:Juvenilia 3 (2010), p. 370-384. -
Internet cím:Szerző által megadott URL
Intézményi repozitóriumban (DEA) tárolt változat
Borító:
Rekordok letöltése1